Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΡΚΟ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Βρυξέλλες 27.03.2014
C(2014) 1805 τελικό

ΘΕΜΑ: Κρατική ενίσχυση SA.37954 (2013/Ν) - Greece
Πώληση ορισμένων περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ
Γ.Μ.Μ.Α.Ε.

Κύριοι,

1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

(1) Σε συνέχεια ανεπίσημων επαφών, οι Ελληνικές αρχές
ειδοποίησαν, για λόγους νομικής επιβεβαίωσης, την Ευρ.
Επιτροπή, στις 16 Δεκεμβρίου 2013, για τα σχέδια τους περί την
πώληση ορισμένων περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ.
(2) Με επιστολές της 17 ΙΑΝ 2014 και 24 ΦΕΒ 2014 ζητήθηκε
πρόσθετη πληροφόρηση. Οι Ελληνικές αρχές παρέχων την
πρόσθετη πληροφόρηση με επιστολές στις 31 ΙΑΝ 2014, 21 ΦΕΒ
2014 και 5 MAP 2014.
(3) Με την ενημέρωση της 16 ΔΕΚ 2013 οι Ελληνικές αρχές
απεδέχθησαν την σύνταξη της αποφάσεως στην Αγγλική γλώσσα.

2. ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

2.1. Η Εταιρεία

(4) Η ΛΑΡΚΟ ειδικεύεται στην εξόρυξη και κατεργασία Λατεριτικών
μεταλλευμάτων, εξόρυξη λιγνιτών και παραγωγή σιδηρονικελίου
και υποπροϊόντων. Οι δραστηριότητες της περιλαμβάνουν την
μεταλλευτική διαδικασία, διερεύνηση και ανάπτυξη μεταλλείων,
την μεταλλουργική κατεργασία και την εμπορία των προϊόντων
της σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ΛΑΡΚΟ είναι ένας εκ των
μεγαλυτέρων παραγωγών σιδηρονικελίου στον κόσμο. Στις 31
ΔΕΚ 2013 απασχολούσε 912 εργαζόμενους και ως εκ τούτου
θεωρείται μεγάλη επιχείρηση.
 










(5) Κατά τον χρόνο της ειδοποιήσεως, το 55.2% των μετοχών της
ΛΑΡΚΟ ανήκε στην Ελληνική Πολιτεία μέσω του ΤΑΙΠΕΔ, το
33.4% στην ΕΤΕ (ιδιωτική τράπεζα) και το 11.4% στην ΔΕΗ
(δεσπόζων παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας με κύριο μέτοχο την
Ελληνική Πολιτεία).
(6) Η ΛΑΡΚΟ λειτουργεί ένα μεταλλουργικό εργοστάσιο στην
Λάρυμνα, κεντρική Ελλάδα. Η ΛΑΡΚΟ κατέχει μεταλλευτικά
δικαιώματα ανά την Ελλάδα και κυρίως σε τέσσερις περιοχές:
μεταλλεία Αγ. Ιωάννη (πλησίον της Λάρυμνας), μεταλλεία
Ευβοίας, μεταλλεία Καστοριάς και λιγνιτικά μεταλλεία Σερβίων.
Κατά τον χρόνο της ειδοποιήσεως μερικά από τα μεταλλευτικά
δικαιώματα ήταν εκμισθωμένα από το δημόσιο ή τρίτους, ενώ
άλλα αποτελούσαν ιδιοκτησίες της ΛΑΡΚΟ.

2.2. Ιστορικό

(7) Στα πλαίσια του προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής, η
Ελλάδα ανέλαβε από το 2012 να υλοποιήσει ένα ευρύ πρόγραμμα
ιδιωτικοποιήσεων. Η δε ΛΑΡΚΟ χαρακτηρίστηκε ως εταιρεία που
ανήκει στο κράτος και πρόκειται να ιδιωτικοποιηθεί.
(8) Ήδη από τον Μάρτιο 2012, η Επιτροπή είχε ξεκινήσει να συζητά
με τις Ελληνικές αρχές τα ζητήματα κρατικών ενισχύσεων τα
οποία θα μπορούσαν να αναλύουν κατά την εξέλιξη αυτού του
σχεδίου ιδιωτικοποίησης.
(9) Στις 6 MAP 2013, η Επιτροπή κίνησε την επίσημη διαδικασία
διερεύνησης έξη περιπτώσεων κρατικής ενίσχυσης υπέρ της
ΛΑΡΚΟ. Οι έξη αυτές περιπτώσεις εμφανίζονταν να συνιστούν
κρατική ενίσχυση σύμφωνα με το Αρθρο 107 της Συνθήκης για τη
Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ). Η Επιτροπή
εξέφρασε αμφιβολίες για την νομιμότητα των υπόψη ενισχύσεων
καθώς και για τη συμβατότητα τους με την ΣΛΕΕ. Το βασικό
δεδομένο για το άνοιγμα της διαδικασίας διερεύνησης ήταν το
γεγονός ότι οι ενισχύσεις δόθηκαν σε επιχείρηση η οποία
βρισκόταν σε οικονομική δυσπραγία, χωρίς εντούτοις να
ανακοινωθεί από την Ελληνική Πολιτεία ένα σχέδιο
αναδιάρθρωσης, όπως απαιτείται από τις Κατευθυντήριες Οδηγίες
για Βοήθεια και Αναδιάρθρωση.
(10) Η Επιτροπή θα συμπεριλάβει τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής
σε ξεχωριστή απόφαση.

2.3. Η ειδοποίηση

(11) Οι Ελληνικές αρχές ειδοποίησαν την Επιτροπή γνωστοποιώντας το σχέδιο να πουλήσουν ορισμένα περιουσιακά στοιχεία της ΛΑΡΚΟ
και να θέσουν την εναπομείνασα εταιρεία υπό πτώχευση («η δομή
της πώλησης»). Οι Ελληνικές αρχές αναφέρονται σε αυτές τις
πράξεις αποκαλώντας τες «ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ». Δεν θα
ενεργοποιούσαν τις διαδικασίες αυτές προτού λάβουν την σχετική
εγκριτική απόφαση από την Επιτροπή.
(12) Λαμβάνοντας υπόψη τον ενδεχόμενο καταλογισμό ασύμβατης
κρατικής ενίσχυσης , σαν αποτέλεσμα αρνητικής κατάληξης της
έρευνας, οι Ελληνικές αρχές ζήτησαν από την Επιτροπή να μην
επιβαρυνθεί το αγοραστής ορισμένων περιουσιακών στοιχείων,
από το μέτρο της ανάκτησης κρατικών ενισχύσεων, εφόσον η
πώληση πραγματοποιηθεί στα πλαίσια της υπόψη «δομής
πώλησης».
(13) Σύμφωνα με την ειδοποίηση η Ελληνική Πολιτεία με την ιδιότητα
του κυρίου μετόχου αποφάσισε την ακόλουθη «δομή πωλήσεως»:
2.4. Διαγωνισμός Α
(14) Η ΛΑΡΚΟ ασκεί εκμετάλλευση στο μεταλλουργικό εργοστάσιο
Λάρυμνας και κατέχει το 40% περίπου των δικαιωμάτων επί των
μεταλλείων Αγ. Ιωάννου, αμφότερα βάσει μακροχρόνιας
μίσθωσης από την Ελληνική Πολιτεία. Αυτά αποτελούν και την
βασική λειτουργική εγκατάσταση της ΛΑΡΚΟ. Η μισθωτήρια
σύμβαση έγινε το 1976 με ισχύ για 35 έτη και λήξη τον Ιούνιο
2012. Η σύμβαση μεταξύ Ελληνικής Πολιτείας και ΛΑΡΚΟ
επεκτάθηκε κατά συνέπεια μέχρι το 2012 και σε βάση όμήνων
παρατάσεων.
(15) Στα πλαίσια της «δομής πωλήσεως», η Ελληνική Πολιτεία, ως
νόμιμος ιδιοκτήτης των περιουσιακών στοιχείων ( μεταλλουργικό
εργοστάσιο Λάρυμνας και μέρος του μεταλλείου Αγ. Ιωάννη), θα
θέσει τέλος στην από το 1976 σύμβαση παραχώρησης. Η
Ελληνική Πολιτεία θα ενεργοποιήσει τότε έναν ανοικτό, διαφανή,
χωρίς διακρίσεις και χωρίς περιοριστικούς όρους διαγωνισμό
(Διαγωνισμός Α) για την εκμίσθωση των περιουσιακών αυτών
στοιχείων στον πλειοδότη.
(16) Η Ελληνική Πολιτεία θα απαγορεύσει στους σημερινούς μετόχους
της ΛΛΡΚΟ καθώς και στα συνδεδεμένα με αυτούς πρόσωπα να
συμμετάσχουν στον Διαγωνισμό Α, ούτως ώστε να διασφαλιστεί
ότι τα πρόσωπα αυτά δε θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν τον
την διαδικασία πώλησης σαν μέσον για να συνεχίσουν την
οικονομική δραστηριότητα της ΛΑΡΚΟ διαφεύγοντας όμως από
τις υποχρεώσεις αυτής. Κατά συνέπεια θα αποκλείσει από την
διαγωνιστική διαδικασία τα εξής πρόσωπα: Τους ιδιοκτήτες
/μετόχους της ΛΑΡΚΟ, τα συνδεδεμένα νομικά πρόσωπα με
αυτούς, τα νομικά πρόσωπα τα οποία είναι καθ' οιονδήποτε τρόπο
(de jure ή de facto) υπό τον έλεγχο των ιδιοκτητών/μετόχων της
ΛΑΡΚΟ είτε με δικαίωμα παρέμβασης είτε αρνησικυρίας, τα
νομικά πρόσωπα στα οποία η ΛΛΡΚΟ έχει άμεση ή έμμεση
συμμετοχή, τα νομικά πρόσωπα με τα οποία η ΛΑΡΚΟ έχει
σχέσεις ρυθμιζόμενες από την περί εταιρειών νομοθεσία.

2.5. Διαγωνισμός Β

(17) Η ΛΑΡΚΟ έχει στην ιδιοκτησία της το υπολειπόμενο 48% των
παραχωρήσεων του μεταλλείου Αγ. Ιωάννου, κατέχει επίσης το
73% των δικαιωμάτων εξορύξεως λατεριτών στην Εύβοια, το
100% των δικαιωμάτων στο μεταλλείο Λατερίτη Καστοριάς και το
100% των δικαιωμάτων επί του λιγνιτωρυχείου Σερβίων.
(18) Σύμφωνα με την «δομή πώλησης» και ταυτόχρονα με τον
Διαγωνισμό Α, η ΛΑΡΚΟ θα δημοσιεύσει έναν παράλληλο μεν
αλλά ξεχωριστό, ανοικτό, διαφανή, χωρίς διακρίσεις και χωρίς
περιοριστικούς όρους διαγωνισμό (Διαγωνισμός Β) για ορισμένα
εκ των μεταλλευτικών δικαιωμάτων που κατέχει και ειδικότερα
για (I) το 73% των δικαιωμάτων εξόρυξης λατεριτών στην Εύβοια
και (II) για το 100% των δικαιωμάτων εξόρυξης λατεριτών στην
Καστοριά, τα οποία θα πωληθούν στον πλειοδότη.
(19) Η ΛΑΡΚΟ θα διασφαλίσει ότι οι σημερινοί μέτοχοι της ΛΑΡΚΟ ή
τα συνδεδεμένα με αυτούς πρόσωπα δεν θα συμμετάσχουν στον
Διαγωνισμό Β. Κατά τον ίδιο τρόπο που η Ελληνική Πολιτεία
αποκλείει τα πρόσωπα αυτά (όπως περιγράφονται ανωτέρω,
χωρίον 16) από τον Διαγωνισμό Α, η ΛΑΡΚΟ θα τα αποκλείσει
από συμμετοχή στον Διαγωνισμό Β.
(20) Οι δύο διαγωνισμοί δεν θα έχουν σχέση μεταξύ τους. Ο
συμμετέχων σε έναν εκ των δύο, δεν θα υποχρεούται να
συμμετάσχει και στον άλλον διαγωνισμό. Εάν ένας εκ των δύο
διαγωνισμών αποβεί άγονος, ο άλλος θα συνεχίζεται μέχρις ότου
ολοκληρωθεί. Ο καλύτερος εκ των συμμετεχόντων σε κάθε
διαγωνισμό θα επιλεγεί ως ο προτιμώμενος συμμετέχων.
(21) Ωστόσο ένας όρος «τελικής πλειοδοσίας» θα περιέχεται σε έκαστο διαγωνισμό. Ο όρος αυτός θα προβλέπει ότι σε περίπτωση που ο πλειοδότης στον Διαγωνισμό Α δεν είναι ο ίδιος με τον πλειοδότη στον Διαγωνισμό Β, τότε έκαστος των πλειοδοτών θα έχει το δικαίωμα , όχι όμως την υποχρέωση, να πλειοδοτήσει επί της τιμής
του έτερου, στον άλλο διαγωνισμό και για όσο χρειαστεί και
μέχρις ότου καταλήξει η πλειοδοσία στην ανώτερη δυνατή τιμή.
(22) Οι Ελληνικές αρχές δικαιολογούν την ύπαρξη του όρου «τελικής
πλειοδοσίας» εξηγώντας ότι οι επενδύοντες σε τέτοιου τύπου
δραστηριότητες επιθυμούν την εξασφάλιση μιας ελάχιστης
ποσότητας πρώτης ύλης. Και τούτο διότι το μεταλλουργικό
εργοστάσιο είναι προσαρμοσμένο στους λατερίτες τους οποίους
ήδη χρησιμοποιεί η ΛΑΡΚΟ και προέρχονται από τα μεταλλεία
της. Η συγκεκριμένη ποιότητα μεταλλευμάτων δεν είναι
ενδεχομένως άμεσα διαθέσιμη στην αγορά ενώ η τεχνική
αναδιάρθρωση για προσαρμογή του μεταλλουργικού εργοστασίου
συνεπάγεται υψηλό οικονομικό κόστος. Ως εκ τούτου η ύπαρξη
μιας ελάχιστης διασφαλισμένης ποσότητας μεταλλεύματος
δύναται να μεγιστοποιήσει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού
πώλησης του μεταλλουργικού εργοστασίου.
(23) Συνολικά το 33% της καθαρής περιουσίας της ΛΑΡΚΟ θα
πωληθεί μέσω των δύο διαγωνισμών Α και Β αντιπροσωπεύοντας
περίπου το 60% της συνολικής εξορυκτικής ικανότητας της
εταιρείας.
(24) Οι δύο Διαγωνισμοί δεν θα περιέχουν όρους που να δημιουργούν
οιαδήποτε υποχρέωση στους συμμετέχοντες, για πρόσληψη
προσωπικού από την ΛΑΡΚΟ. Οιαδήποτε μεταφορά εργαζομένων
ή συμβάσεων απασχόλησης ενδέχεται να συναρτάται με τα
πωλούμενα περιουσιακά στοιχεία θα ρυθμίζεται μόνον από τις
ισχύουσες διατάξεις της Ε.Ε. και της Ελληνικής νομοθεσίας.
(25) Το προϊόν του Διαγωνισμού Α θα έχει ως δικαιούχο την Ελληνική
Πολιτεία ως νομίμου ιδιοκτήτου των περιουσιακών στοιχείων, ενώ
το προϊόν του Διαγωνισμού Β θα έχει ως δικαιούχο την ΛΑΡΚΟ.

2.5.1. Ενδιάμεση Περίοδος

(26) Η Ελληνική Πολιτεία θα παρατείνει την Σύμβαση Εκχωρήσεως
του 1976 για μια περιορισμένη χρονική περίοδο και μέχρις ότου
ολοκληρωθεί η διαδικασία πωλήσεως των περιουσιακών στοιχείων
βάσει του Διαγωνισμού Α.
(27) Αυτή η παράταση θα κατοχυρώνει την διαρκή λειτουργία του
μεταλλουργικού εργοστασίου κατά την διάρκεια της διαγωνιστικής
διαδικασίας διασφαλίζοντας έτσι την αξία του. Οι Ελληνικές Αρχές
εξήγησαν ότι το σταμάτημα και η επανεκκίνηση του εργοστασίου
θα συνεπάγεται υψηλό κόστος για έναν νέο επενδυτή λόγω των
τεχνικών προδιαγραφών σχετικών με την παραγωγή του
σιδηρονικελίου (πυρομεταλλουργία). Κατά συνέπεια η πώληση του
εργοστασίου εν λειτουργία δίνει την δυνατότητα να μεγιστοποιηθεί
η αξία πωλήσεως.
(28) Βάσει της Συμβάσεως που θα παραταθεί, η ΛΑΡΚΟ θα συνεχίσει
να πληρώνει στην Ελληνική Πολιτεία αμοιβή ύψους 1,5 % του
συνολικού εισοδήματος που θα δημιουργείται από την πώληση του
προϊόντος του εργοστασίου. Σύμφωνα με τις Ελληνικές Αρχές η
αμοιβή αυτή είναι σύμφωνη με τις Διατάξεις του Ελληνικού
Μεταλλευτικού Κώδικα. Τα ποσά θα πληρώνονται από τα
ταμειακά διαθέσιμα της ΛΑΡΚΟ.
(29) Τέλος οι Ελληνικές Αρχές εξήγησαν ότι ειδικές νομικές διατάξεις
με περιορισμένη χρονική ισχύ (ισχύουσες μόνο κατά την διάρκεια
της ενδιάμεσης περιόδου) θα θεσπιστούν με σκοπό να
προστατέψουν την περιουσία της ΛΑΡΚΟ από πιθανές
αναγκαστικές κ.λ.π. εκτελέσεις πιστωτών και να διασφαλίσουν ότι
τα περιουσιακά στοιχεία θα παραμείνουν σε λειτουργική
κατάσταση κατά την ενδιάμεση περίοδο.

2.5.2. Μετά τους Διαγωνισμούς

(30) Μετά την ολοκλήρωση των δύο διαγωνισμών και ανεξάρτητα από
το αποτέλεσμα τους, η ΛΑΡΚΟ θα τεθεί σε πτώχευση σύμφωνα με
την σχετική εθνική νομοθεσία. Τα εναπομένοντα περιουσιακά της
στοιχεία θα διατεθούν δια της διαδικασίας εκκαθαρίσεως από τον
εκκαθαριστή. Το προϊόν της διάθεσης θα χρησιμοποιηθεί για να
καλύψει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις της ΛΑΡΚΟ
συμπεριλαμβανομένης και της καλύψεως οιασδήποτε πιθανής μη
συμβατής κρατικής ενίσχυσης κατά την σχετική απόφαση της
Επιτροπής.
(31) Τα μεταλλευτικά δικαιώματα τα οποία έχουν εκμισθωθεί από
τρίτους θα επιστραφούν στους ιδιοκτήτες τους. Οι Ελληνικές
Αρχές εξήγησαν ότι οι ιδιοκτήτες αυτών των μεταλλευτικών
δικαιωμάτων θα έχουν πρόσβαση στα μεταλλεία που τους
ανήκουν, θα δύνανται να τα εκμεταλλεύονται και έτσι
εξασφαλίζεται ότι θα έχουν πραγματική αξία μετά την πτώχευση.

3. ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ

(32) Στην ειδοποίηση τους οι Ελληνικές αρχές ισχυρίζονται ότι η δομή
των πωλήσεων δεν ενέχει κρατική ενίσχυση προς την ΛΑΡΚΟ ή
προς τους αγοραστές των περιουσιακών στοιχείων. Επιπροσθέτως
οι Ελληνικές αρχές ισχυρίζονται ότι η δομή των πωλήσεων θα
διακόψει την οικονομική συνέχεια της ΛΑΡΚΟ. Έτσι, σύμφωνα με
την αντίληψη τους εάν η επίσημη διαδικασία έρευνας κατέληγε σε
μια αρνητική απόφαση της Επιτροπής η οποία θα ήγειρε απαίτηση
καλύψεως ασύμβατης ενίσχυσης, τότε η επιβολή της πληρωμής
στην ΛΑΡΚΟ δεν θα έθιγε τον αγοραστή ή τους αγοραστές των
περιουσιακών στοιχείων που θα πουληθούν με την
γνωστοποιηθείσα «δομή πωλήσεων».
(33) Για να αποφευχθεί κρατική ενίσχυση προς την ΛΑΡΚΟ ή τους
αγοραστές οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται ότι οι δύο διαγωνισμοί
θα είναι ανοικτοί, διαφανείς, χωρίς διακρίσεις και χωρίς
περιοριστικούς όρους και ότι τα περιουσιακά στοιχεία θα
εκμισθωθούν ή θα πουληθούν στον πλειοδότη.
(34) Για να αποφευχθεί η οικονομική συνέχεια, οι ελληνικές αρχές
δεσμεύτηκαν ότι θα αποκλείσουν τα ακόλουθα πρόσωπα από την
διαγωνιστική διαδικασία : τους ιδιοκτήτες/μετόχους της ΛΑΡΚΟ,
τα νομικά πρόσωπα που έχουν σχέση ρυθμιζόμενη από το εταιρικό
δίκαιο με τους ιδιοκτήτες/μετόχους της ΛΑΡΚΟ, τα νομικά
πρόσωπα τα οποία ελέγχονται (de jure η de facto) από τους
ιδιοκτήτες/μετόχους της ΛΑΡΚΟ είτε μέσω θετικών δικαιωμάτων
είτε μέσω δικαιώματος αρνησικυρίας, τα νομικά πρόσωπα στα
οποία η ΛΑΡΚΟ έχει άμεση ή έμμεση συμμετοχή, τα νομικά
πρόσωπα με τα οποία η ΛΑΡΚΟ έχει σχέση ρυθμιζόμενη από το
εταιρικό δίκαιο. Επιπροσθέτως δεσμεύονται ότι οι διαγωνισμοί δεν
θα περιέχουν καμία υποχρέωση μεταφοράς συμβάσεων
απασχόλησης ή εργαζόμενους στους νέους ιδιοκτήτες.
(35) Σε ότι αφορά την διακοπή της οικονομικής συνέχειας, η ελληνικές
αρχές τονίζουν τα ακόλουθα στοιχεία :
α. Κατά την άποψη τους τα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία
αντιπροσωπεύουν μέρος μόνον του συνόλου των δραστηριοτήτων
της ΛΑΡΚΟ.
β. Η πώληση πραγματοποιείται μέσω ανοικτών, διαφανών,
χωρίς διακρίσεις και περιοριστικούς όρους, διαγωνισμούς στον
πλειοδότη.
γ. Ο νέος ιδιοκτήτης/ες των περιουσιακών στοιχείων δεν θα
έχουν καμία οικονομική ή εταιρική διασύνδεση με την ΛΑΡΚΟ.
δ. Οι διαγωνισμοί δεν θα περιέχουν καμία υποχρέωση μεταφοράς
συμβάσεων εργασίας ή εργαζόμενους στους νέους ιδιοκτήτες.
Οποιαδήποτε μεταφορά εργαζομένων ή συμβάσεων απασχόλησης
σχετικών με τα πωλούμενα περιουσιακά στοιχεία θα ρυθμίζεται
από τις ισχύουσες διατάξεις της Ε.Ε. και της ελληνικής
νομοθεσίας.
ε. Σε ότι αφορά τον χρονικό προγραμματισμό, η απόφαση τους
για την «δομή πωλήσεων» ελήφθη πριν από οιανδήποτε αρνητική
απόφαση της Επιτροπής και δεν θα έχει καμία επίδραση στην
εναπομείνασα περιουσία της ΛΑΡΚΟ η οποία θα διατεθεί με τις
πτωχευτικές διαδικασίες και για κάλυψη των υποχρεώσεων της
εταιρίας.
στ. Δεδομένης της φύσης των μεταλλευτικών επιχειρήσεων και
των προς πώληση περιουσιακών στοιχείων, οι ελληνικές αρχές
θεωρούν ότι οποιοσδήποτε πλειοδότης/ες θα δραστηριοποιηθεί σε
δραστηριότητες ανάλογες με αυτές της ΛΑΡΚΟ. Ωστόσο, ο νέος
ιδιοκτήτης ή ιδιοκτήτες θα έχουν την δυνατότητα να ρυθμίζουν τις
δραστηριότητες τους κάτω από διαφορετικές λειτουργικές
συνθήκες από αυτές της ΛΑΡΚΟ και θα εφαρμόσουν το δικό τους
επιχειρηματικό μοντέλο.
(36) Εν κατακλείδι, οι ελληνικές αρχές ισχυρίζονται ότι με την
συγκεκριμένη διαδικασία δεν υφίσταται οικονομική συνέχεια
ανάμεσα στην ΛΑΡΚΟ και τα περιουσιακά στοιχεία των
διαγωνισμών Α και Β. Με αυτό τον τρόπο κάθε ενδεχόμενη και
ασύμβατη κρατική ενίσχυση προς την ΛΑΡΚΟ θα πρέπει να
καλυφθεί από την ίδια την εταιρία, μετά από μια σχετική απόφαση
της Επιτροπής και δεν θα αφορά οποσδήποτε αγοραστές/ή των
πωλούμενων στοιχείων.
(37) Οι ελληνικές αρχές γνωστοποίησαν την "δομή πωλήσεως", ώστε να αποκτήσουν την νομική βεβαιότητα ότι η πώληση των
περιουσιακών στοιχείων δεν θα ενέχει κρατική ενίσχυση και ότι
οποιοσδήποτε τελικός πλειοδότης/ες δεν θα μπορεί να θεωρηθεί
υπόχρεος για την κάλυψη ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης.
(38) Οι ελληνικές αρχές δεσμεύτηκαν επίσης να παρέχουν τακτικές
αναφορές σχετικά με την εξέλιξη της διαδικασίας της πωλήσεως.
Οι αναφορές θα επιβεβαιώνουν ότι η διαδικασία πωλήσεως
λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τους όρους που έχουν γνωστοποιηθεί.
Θα παρέχουν επίσης πληροφόρηση για τους πιθανούς
συμμετέχοντες στους διαγωνισμούς, για την εξέλιξη των
διαγωνισμών, τις τελικές τιμές πωλήσεως και για οιοδήποτε
σχετικό ζήτημα.
(39) Οι αναφορές θα κατατίθενται σε τακτική βάση (κάθε έξι μήνες) από την ημερομηνία της παρούσης απόφασης. Μια τελική αναφορά θα
κατατεθεί όταν οι διαγωνισμοί Α και Β ολοκληρωθούν και η
ΛΑΡΚΟ τεθεί υπό εκκαθάριση.

4. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

4.1. Ύπαρξη Κρατικής Ενίσχυσης προς Όφελος της ΛΑΡΚΟ ή των Αγοραστών/ού των Περιουσιακών Στοιχείων
 
(40) Σύμφωνα με το άρθρο 107(1) ΣΛΕΕ οιαδήποτε ενίσχυση δόθηκε
από χώρα μέλος ή μέσω των πόρων της πολιτείας με οποιαδήποτε
μορφή και η οποία διαταράσσει ή απειλεί να διαταράξει τον
ανταγωνισμό δημιουργώντας προνόμια για κάποιες συναλλαγές ή
για την παραγωγή κάποιων προϊόντων και εφόσον θίγει το εμπόριο
μεταξύ των κρατών μελών θα θεωρείται ασύμβατη με την
εσωτερική αγορά.
(41) Για να μπορέσει να αποφασίσει η Επιτροπή εάν υφίσταται κρατική ενίσχυση προς όφελος της ΛΑΡΚΟ ή των αγοραστών/ή των
περιουσιακών στοιχείων χρειάζεται την επιβεβαίωση ότι η πώληση
οιουδήποτε περιουσιακού στοιχείου θα πραγματοποιηθεί στην
αγοραία αξία του.
(42) Σύμφωνα με την έκθεση ανταγωνισμού του 1993 η ανακοίνωση
της Επιτροπής 97/C 209/03 για στοιχεία κρατικής ενίσχυσης σε
περιπτώσεις πωλήσεως κτιρίων και γης από δημόσιες αρχές, το
Κείμενο Οδηγιών της Επιτροπής για περιπτώσεις κρατικής
ενίσχυσης μέσω χρηματοδοτήσεων, αναδιάρθρωσης και
ιδιωτικοποίησης κρατικών εταιριών και η καθιερωμένη πρακτική,
μια πώληση καταλήγει στην αγοραία τιμή εάν διενεργείται μέσω
ενός ανοικτού, διαφανούς και άνευ περιοριστικών όρων
διαγωνισμού και τα περιουσιακά στοιχεία καταλήγουν στον
πλειοδότη ή έστω στον μοναδικό συμμετέχοντα. Οι συμμετέχοντες
θα πρέπει να τυγχάνουν παροχής επαρκούς χρόνου και
πληροφόρησης ούτως ώστε να μπορούν να κάνουν ορθή
αποτίμηση της αξίας των περιουσιακών στοιχείων. Εάν η
διαδικασία αυτή δεν ακολουθείται, μια ανεξάρτητη αποτίμηση
πρέπει να διενεργείται ούτως ώστε να προσδιορίζεται η αγοραία
αξία.
(43) Σε ότι αφορά την παρούσα υπόθεση, οι ελληνικές αρχές
δεσμεύτηκαν να διενεργήσουν την πώληση οιουδήποτε
περιουσιακού στοιχείου μέσω ανοικτού, διαφανούς χωρίς
διακρίσεις και περιοριστικούς όρους, διαδικασίας στον
πλειοδότη/ες.
(44) Ούτως η Επιτροπή συμπεραίνει ότι η δομή πωλήσεων δεν θα
καταλήγει σε κρατική ενίσχυση της ΛΑΡΚΟ ή των αγοραστών
της.
 
4.2. Οικονομική συνέχεια της ΛΑΡΚΟ μέσω της πώλησης
ορισμένων περιουσιακών στοιχείων.

(45) Στην περίπτωση αρνητικής απόφασης της Επιτροπής σχετικά με την ανάκτηση ασύμβατης ενίσχυσης κατά τις προβλέψεις των Άρθρων
107 και 108 ΣΛΕΕ η υπ' όψη Χώρα Μέλος υποχρεούται στην
κάλυψη της ασύμβατης ενίσχυσης. Η υποχρέωση αυτής της
κάλυψης μπορεί να επεκτείνεται και σε μια νέα εταιρία στην
περίπτωση που η αρχική εταιρία είχε μεταφέρει σε αυτήν ή
πουλήσει σε αυτήν μέρος των περιουσιακών της στοιχείων. Στην
περίπτωση αυτή το περιεχόμενο της μεταφοράς ή της πώλησης θα
αποτελέσει ένδειξη ότι υφίσταται οικονομική συνέχεια μεταξύ των
δύο εταιριών.
(46) Η Ρύθμιση του Συμβουλίου (EC) No 659/1999 (Ρύθμιση
Διαδικασίας) δεν προβλέπει να υπάρχει η δυνατότητα για μια
απόφαση της Επιτροπής η οποία να καταλήγει σε ανυπαρξία
οικονομικής συνέχειας. Ωστόσο και σύμφωνα με την συνήθη
πρακτική, η Επιτροπή μπορεί να συνεργασθεί με μια Χώρα Μέλος
στην περίπτωση που η χώρα αυτή διερευνά το αν μπορεί να
επεκτείνει την υποχρέωση κάλυψης σε άλλες οντότητες.
(47) Ούτως η παρούσα απόφαση είναι μια απόφαση sui generis στα
π?αχίσια της δικαιοδοσίας της Επιτροπής για έλεγχο των κρατικών
ενισχύσεων, σύμφωνα με το Άρθρο 108 ΣΛΕΕ, το οποίο αποτελεί
επίσης την νομική βάση για την ανάκτηση ασύμβατης ενίσχυσης,
σε περίπτωση παραβάσεως του Άρθρου 108(3) ΣΛΕΕ όπως και
επίσης σύμφωνα με την αρχή της ειλικρινούς συνεργασίας όπως
ορίζεται στο Άρθρο 4(3) της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης
(48) Σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου στην υπόθεση Ιταλία
και SIM 2 κατά της Επιτροπής στην οποία η Επιτροπή στήριξε τις
αποφάσεις της για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, ALITALIA και
SERNAM, η αποτίμηση της οικονομικής συνέχειας μεταξύ της
«παλαιάς» οντότητας και της νέας δομής τεκμηριώνεται βάσει ενός
συνόλου δεικτών. Οι ακόλουθοι παράγοντες δύνανται να ληφθούν
υπ' όψη :
Ο χαρακτήρας της πώλησης περιουσιακών στοιχείων (περιουσία
και υποχρεώσεις, διατήρηση των απασχολουμένων), η τιμή
πώλησης, η ταυτότητα των αγοραστών, η χρονική στιγμή πώλησης
(μετά την έναρξη της αρχικής αποτίμησης, της επίσημης έρευνας ή
της τελικής απόφασης) και η οικονομική λογική του εγχειρήματος.
Αυτό το σύνολο δεικτών επιβεβαιώθηκε από το Δικαστήριο στην
απόφαση του της 28.03.2012 Ryanair κατά. της Επιτροπής η οποία
επιβεβαίωση την απόφαση για την ALITALIA.
(49) Η Επιτροπή θεωρεί ότι τα προς πώληση περιουσιακά στοιχεία τα
οποία είναι κατάλληλα για την αποτίμηση της οικονομικής
συνέχειας είναι ο συνδυασμός των περιουσιακών στοιχείων που
περιέχονται στους διαγωνισμούς Α και Β. Τούτο διότι η πρόβλεψη
για «τελική πλειοδοσία» είναι μια δομική πρόβλεψη που βελτιώνει
την δυνατότητα να είναι ο ίδιος αγοραστής που θα πλειοδοτήσει
και στους δύο διαγωνισμούς. Με άλλα λόγια ο όρος «τελικής
πλειοδοσίας» δημιουργεί συνθήκες οι οποίες επιτρέπουν στον ίδιο
αγοραστή να επιτύχει και στους δύο διαγωνισμούς. Για τον λόγο
αυτό η Επιτροπή θεωρεί ότι δεν αρκεί η αποτίμηση της
οικονομικής συνέχειας για τα περιουσιακά στοιχεία των δύο
διαγωνισμών ξεχωριστά. Εντούτοις η αποτίμηση της Επιτροπής θα
ισχύει και στην περίπτωση που ένας μόνο αγοραστής αποκτά τα
περιουσιακά στοιχεία είτε από τον διαγωνισμό Α είτε από τον
διαγωνισμό Β.

4.2.1. Χαρακτήρας των προς Πώληση Περιουσιακών Στοιχείων

(50) Για να αποφευχθεί η οικονομική συνέχεια τα περιουσιακά στοιχεία
που θα πωληθούν μέσω των διαγωνισμών Α και Β θα πρέπει να
αντιπροσωπεύουν μέρος μόνο της τέως εταιρίας και των
δραστηριοτήτων της.
(51) Κατ' αρχάς η Επιτροπή σημειώνει ότι σύμφωνα με την Ελλάδα τα
περιουσιακά στοιχεία του διαγωνισμού Α δεν θα ανήκουν πλέον
στην ΛΑΡΚΟ εφόσον η σύμβαση εκχωρήσεως θα έχει σε κάθε
περίπτωση ήδη λήξει και η ιδιοκτησία των περιουσιακών
στοιχείων θα έχει επιστραφεί στην Πολιτεία (βλέπε χωρίο 15
ανωτέρω). Κατά συνέπεια στην περίπτωση του διαγωνισμού Α η
Πολιτεία πωλεί τα περιουσιακά της στοιχεία μέσω ενός ανοικτού
διαγωνισμού ενώ στον διαγωνισμό Β τα περιουσιακά στοιχεία
πωλούνται από την ΛΑΡΚΟ.
(52) Η Επιτροπή παρατηρεί ότι αυτός ο συνδυασμένος χαρακτήρας
αντιπροσωπεύει μέρος μόνο των περιουσιακών στοιχείων και της
δραστηριότητας της ΛΑΡΚΟ. Ειδικότερα, η εξόρυξη λιγνίτη, που
αποτελεί μία από τις κύριες δραστηριότητες της ΛΑΡΚΟ (βλέπε
χωρίο 4 ανωτέρω), δεν θα εμπεριέχεται στον διαγωνισμό. Επί
προσθέτως μέρος μόνο των μεταλλευτικών δικαιωμάτων για
λατερίτες θα αποτελέσουν μέρος των πωλήσεων. Γενικώς τα
συνδυασμένα περιουσιακά στοιχεία θα αποτελούν το 33% της
καθαρής περιουσίας της ΛΑΡΚΟ και περίπου το 60% της
συνολικής εξορυκτικής ικανότητας της εταιρίας.
(53) Η Επιτροπή θεωρεί ότι η εγγεγραμμένη αξία των περιουσιακών
στοιχείων και η εξορυκτική ικανότητα φαίνονται να είναι εργαλεία
κατάλληλα για την σχετική σημασία της δραστηριότητας της
ΛΑΡΚΟ η οποία θα διατεθεί μέσω των διαγωνισμών Α και Β.
Αντανακλούν επίσης τον τύπο των δραστηριοτήτων που σήμερα
ασκούνται από την ΛΑΡΚΟ όπως περιγράφονται στο χωρίο (4)
ανωτέρω.
(54) Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους οι διαγωνισμοί δεν θα περιέχουν
καμία ειδική υποχρέωση για μεταφορά συμβάσεων απασχόλησης ή
απασχολούμενους στην νέα ιδιοκτησία, εκτός από όσα απαιτούνται
από τις σχετικές ευρωπαϊκές ή εθνικές διατάξεις.
(55) Η Επιτροπή καταλήγει ότι ο χαρακτήρας των περιουσιακών
στοιχείων προς πώληση θα είναι περιορισμένος σε σχέση με την
ΛΑΡΚΟ και την προηγούμενη δραστηριότητα της.

4.2.2. Η Τιμή Πώλησης

(56) Για να αποφευχθεί η οικονομική συνέχεια, τα περιουσιακά στοιχεία των διαγωνισμών Α και Β πρέπει να πωληθούν στην αγοραία τιμή τους.
(57) Όπως εξηγήθηκε ήδη στα χωρία (40) - (44) οι ελληνικές αρχές
δεσμεύτηκαν ότι θα πουλήσουν τα περιουσιακά στοιχεία των
διαγωνισμών Α και Β μέσω ανοικτού, διαφανούς, χωρίς διακρίσεις
και χωρίς περιοριστικούς όρους, διαγωνιστικής διαδικασίας στον
πλειοδότη.
(58) Έτσι η Επιτροπή καταλήγει ότι η πώληση αυτών των περιουσιακών στοιχείων μέσω ανοικτού, διαφανούς, χωρίς διακρίσεις και χωρίς περιοριστικούς όρους διαγωνιστικής διαδικασίας, θα γίνεται στον πλειοδότη στην αγοραία τιμή.

4.2.3. Η Ταυτότητα των Αγοραστών/ή

(59) Η Επιτροπή οφείλει να διασφαλίσει ότι ο νέος ιδιοκτήτης/ες των
περιουσιακών στοιχείων των διαγωνισμών Α και Β δεν θα έχει
καμία οικονομική διασύνδεση με την ΛΑΡΚΟ, έτσι ώστε να
αποφευχθεί οιαδήποτε υποχρέωση των νέων ιδιοκτητών/η για
ανάκτηση ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης.
(60) Η Επιτροπή λαμβάνει υπ' όψη την δέσμευση των ελληνικών αρχών και της ΛΑΡΚΟ ότι θα αποκλείσουν από τους διαγωνισμούς
οιαδήποτε πρόσωπα που έχουν οικονομικό ή εταιρικό δεσμό με
την ΛΑΡΚΟ.
(61) Επομένως η Επιτροπή συμπεραίνει ότι υπάρχουν επαρκή στοιχεία
για να καταλήξει ότι οι αγοραστές/ής θα είναι ανεξάρτητες
οντότητες από την ΛΑΡΚΟ.

4.2.4. Η Χρονική Στιγμή της Πώλησης

(62) Η Επιτροπή χρειάζεται να εκτιμήσει εάν ο χρόνος τελέσεως των
διαγωνισμών Α και Β μπορεί να καταλήξει σε καταστρατήγηση
μιας αποφάσεως της Επιτροπής για την ανάκτηση ασύμβατης
κρατικής ενίσχυσης.
(63) Στην περίπτωση αυτή η Επιτροπή παρατηρεί ότι η ΛΑΡΚΟ έχει ήδη χαρακτηριστεί ως κρατική εταιρία προς ιδιωτικοποίηση στα
πλαίσια του ελληνικού προγράμματος οικονομικής σταθερότητας
από το 2012. Επιπροσθέτως η απόφαση και η γνωστοποίηση από
τις Ελληνικές αρχές της πώλησης μέρους των περιουσιακών
στοιχείων της ΛΑΡΚΟ, έλαβε χώρα στο τέλος του 2013, προτού
δηλαδή υπάρξει οιαδήποτε απόφασης της Επιτροπής σχετική με
την κατάληξη της επίσημης διαδικασίας διερεύνησης.
(64) Πέραν αυτών η Επιτροπή θεωρεί ότι η ΛΛΡΚΟ θα εξακολουθήσει
να υφίσταται ως εταιρία και 0α τεθεί σε πτώχευση, δια της οποίας
τα υπόλοιπα περιουσιακά στοιχεία και δραστηριότητες θα
διατεθούν έτσι ώστε να εξυπηρετήσουν τις ληξιπρόθεσμες
υποχρεώσεις συμπεριλαμβανομένης και μιας πιθανής εντολής για
ανάκτηση ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης. Ως εκ τούτου η
Επιτροπή καταλήγει ότι ανεξαρτήτως του αποτελέσματος της
εκρεμμούσης έρευνας για κρατική ενίσχυση, η γνωστοποιηθείσα
δομή πώλησης δεν θα οδηγήσει σε σύγκρουση με μια ενδεχόμενη
απόφαση της Επιτροπής για ανάκτηση ασύμβατης κρατικής
ενίσχυσης.

4.2.5. Η Οικονομική Λογική του Εγχειρήματος

(65) Το κριτήριο της οικονομικής λογικής στοχεύει στην αποτίμηση του
εάν οι αγοραστές/ής των περιουσιακών στοιχείων θα τα
χρησιμοποιήσει με τον ίδιο τρόπο που ακολουθούσε ο
προηγούμενος ιδιοκτήτης ή θα τα χρησιμοποιήσει για να
καθιερώσει μια διαφορετική στρατηγική ή δραστηριότητα.
(66) Η Επιτροπή συμφωνεί με τις ελληνικές αρχές ότι τα περιουσιακά
στοιχεία υπό πώληση υπό τους διαγωνισμούς Α και Β όντως
φαίνεται να έχουν συγκεκριμένη χρήση, εξυπηρετώντας τις
δραστηριότητες εξόρυξης λατερίτη και κατεργασίας και
παραγωγής σιδηρονικελίου όπως σήμερα διενεργούνται από την
ΛΑΡΚΟ. Ωστόσο η δραστηριότητα εξόρυξης λιγνίτη η οποία
σήμερα αποτελεί μέρος της στρατηγικής της ΛΑΡΚΟ δεν θα
ενταχθεί στους διαγωνισμούς Α και Β.
(67) Επιπροσθέτως η Επιτροπή θεωρεί ότι ο νέος αγοραστής/ές ο οποίος δεν θα έχει υποχρέωση να διαδεχθεί την ΛΑΡΚΟ στις υποχρεώσεις προς τους εργαζομένους, θα έχει την δυνατότητα να χειριστεί τις δραστηριότητες του υπό διαφορετικές λειτουργικές συνθήκες από αυτές της ΛΑΡΚΟ και να εφαρμόσει το δικό του επιχειρηματικό μοντέλο.
(68) Έτσι η Επιτροπή καταλήγει ότι η οικονομική λογική του
εγχειρήματος είναι να επιτραπεί στον νέο ιδιοκτήτη/ές η χρήση
μέρους των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ κάτω από
διαφορετικές συνθήκες και να μην συνεχίσει την στρατηγική της
ΛΑΡΚΟ.

4.2.6. Συμπέρασμα για την Οικονομική Συνέχεια της ΛΑΡΚΟ μέσω της Πώλησης Μέρους των Περιουσιακών Στοιχείων
 
(69) Η Επιτροπή εκτίμησε εάν τα περιουσιακά στοιχεία τα οποία θα
πωληθούν δια των διαγωνισμών Α και Β μπορεί να θεωρηθούν ως
οικονομική συνέχιση της ΛΑΡΚΟ στην περίπτωση που υπάρξει
αρνητική απόφαση της Επιτροπής απαιτούσα την ανάκτηση
ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης.
(70) Η Επιτροπή υπενθυμίζει ότι η οικονομική συνέχεια αποτιμάται
βάσει ενός συνόλου δεικτών :
Ο χαρακτήρας των πωληθέντων στοιχείων (περιουσία και
υποχρεώσεις, διατήρηση του αριθμού των απασχολουμένων, η
δέσμη των περιουσιακών στοιχείων), η τιμή πωλήσεως, η
ταυτότητα των αγοραστών, η χρονική στιγμή της πωλήσεως και η
οικονομική λογική του εγχειρήματος.
Εντούτοις όπως το Δικαστήριο αποφάσισε στην υπόθεση Ryanair
κατά της Επιτροπής, η νομολογία δεν απαιτεί από την Κομισιόν να
συνυπολογίσει το σύνολο των ανωτέρω δεικτών όπως άλλωστε
αποδεικνύεται από την χρήση της έκφρασης « δύναται να ληφθεί υπ'
όψη».
(71) Η Επιτροπή έχει κρίνει ότι ο χαρακτήρας των προς πώληση
περιουσιακών στοιχείων θα είναι περιορισμένος σε σχέση με την
προηγούμενη δραστηριότητα της ΛΑΡΚΟ. Τα περιουσιακά
στοιχεία θα πωληθούν στην αγοραία τους τιμή όπως θα
διασφαλιστεί μέσω ανοικτού, διαφανούς, χωρίς διακρίσεις καν
χωρίς περιοριστικούς όρους διαγωνιστικές διαδικασίες, στον
πλειοδότη. Η Ελλάδα και η ΛΑΡΚΟ έχουν δεσμευτεί να
εξασφαλίσουν ότι ο αγοραστής/ές δεν θα έχουν κανένα οικονομικό
ή εταιρικό δεσμό με την ΛΑΡΚΟ. Η απόφαση για την πώληση
ελήφθη πριν από οιανδήποτε πιθανή αρνητική απόφαση της
Επιτροπής σε σχέση με την επίσημη διαδικασία διερεύνησης.
Τέλος, ο νέος ιδιοκτήτης/ες θα έχει την δυνατότητα να
χρησιμοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία υπό διαφορετικές
συνθήκες και υπό διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο από αυτό
της ΛΑΡΚΟ, παρά το γεγονός ότι αυτό θα λαμβάνει χώρα σε ένα
πλαίσιο σχετικό με την φύση αυτών των περιουσιακών στοιχείων.
(72) Βάσει των ανωτέρω και με δεδομένο ότι η πώληση ορισμένων
περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ θα λάβει χώρα όπως
γνωστοποιήθηκε από την Ελλάδα, η Επιτροπή έχει καταλήξει ότι
δεν θα υπάρχει οικονομική συνέχεια μεταξύ της ΛΑΡΚΟ και των
ιδιοκτητών/η των περιουσιακών στοιχείων των διαγωνισμών Α ή
Β ή και των δύο.
(73) Η Επιτροπή σημειώνει ότι η Ελλάδα έχει συμφωνήσει ότι η
παρούσα απόφαση θα υιοθετηθεί στην Αγγλική γλώσσα.

5. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Όθεν η Επιτροπή έχει αποφασίσει ότι:
Η γνωστοποιηθείσα πώληση μέρους των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ δεν συνιστά κρατική ενίσχυση.
Η γνωστοποιηθείσα πώληση ορισμένων στοιχείων της ΛΑΡΚΟ δεν
καταλήγει σε οικονομική συνέχεια μεταξύ ΛΑΡΚΟ και ιδιοκτήτη/ών των
περιουσιακών στοιχείων υπό τους διαγωνισμούς Α ή Β ή και των δύο. Κατ' αυτόν τον τρόπο όποια πιθανή ανάκτηση ασύμβατης κρατικής ενίσχυσης προκύψει, δεν θα αφορά τους αγοραστές/ή των περιουσιακών στοιχείων υπό τους διαγωνισμούς Α ή Β και των δύο.


 

Joaquin ALMUNIA

Αντιπρόεδρος
















































 Απο: paskelarcomei





 




3 σχόλια:

  1. TO ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ ΚΑΙ Ο ΣΦΑΓΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΕΟΥΣΑ ΕΘΕΛΟΔΟΥΛΗ ΚΑΙ ΑΘΛΙΑ ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΔ- ΠΑΣΟΚ ΠΟΥ ΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΤΗΣ ΛΑΡΚΟ ΤΟΥΣ ''ΣΤΗΡΙΞΕΙ''
    ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟΣ ΤΗΣ ΤΥΧΗΣ ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το σωματειο βλεπουμε για μια ακομα φορα οτι ειναι παντα μπροστα και αντιστεκεται. Μπραβο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. τα σωματεια για μια ακομα φορα αποδεικνειουν ποσο αξια ειναι. ξεμπροστιαστε τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους