Ριζική ανατροπή
στις ισορροπίες των συνδικάτων των αστικών συγκοινωνιών προκάλεσε τελικά
η παραίτηση του πρόεδρου του Συνδικάτου της ΕΘΕΛ, κ. Ν. Κουλουμπαρίτση
και η εκλογή στην ίδια θέση του συνδικαλιστή, κ. Μ. Λιαγούρη.
Η αλλαγή σκυτάλης στις τάξεις της ΕΘΕΛ, η οποία αποτελεί την κρίσιμη μάζα των δημοσίων μεταφορών, καθώς απασχολεί την πλειονότητα των εργαζομένων, δημιούργησε ένα χάσμα στην «συναντίληψη» που συμμερίζονταν τα ηγετικά συνδικαλιστικά στελέχη των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ετσι, η νέα συνδικαλιστική ηγεσία της ΕΘΕΛ φαίνεται να απομακρύνεται από τη βούληση των άλλων εκπροσώπων των σωματείων στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς για συνέχιση των κινητοποιήσεων. Μάλιστα, ο κ. Λιαγούρης έκανε λόγο για τη διενέργεια «μίνι δημοψηφίσματος» στους κόλπους των εργαζομένων της ΕΘΕΛ για τον καθορισμό της τελικής τους στάσης, με τις κάλπες να στήνονται στις 9 Μαρτίου. Επίσης, ανακλήθηκαν οι στάσεις εργασίας που είχαν ανακοινωθεί και οι οποίες δεν ισχύουν, καθώς οι αποφάσεις για την πραγματοποίησή τους ελήφθησαν με παράνομες διαδικασίες.
Αλλαγή γραμμής
Η αλλαγή γραμμής έγινε εμφανής και στη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, η οποία, πρότεινε την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας την επόμενη Τετάρτη 9 Μαρτίου και την εκ νέου συνεδρίασή της δύο ημέρες αργότερα. Ωστόσο, προκειμένου να εφαρμοστεί η εν λόγω πρόταση, χρειάζεται να εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια των σωματείων. Επίσης, οι συνδικαλιστές ετοιμάζουν εκστρατεία ενημέρωσης των επιβατών, η οποία θα περιλαμβάνει τη διανομή φυλλαδίων, προκειμένου να εξηγήσουν στο κοινό τις επιπτώσεις του νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες.
Αυτές οι εξελίξεις πυροδότησαν την έκρηξη του «σκληρού» πρόεδρου του σωματείου λειτουργίας του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), κ. Α. Σταματόπουλου, ο οποίος επιτέθηκε στη συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΑΣΚΕ και στον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, κ. Ι. Παναγόπουλο. «Φυσικά και δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία η παντελής σκόπιμη απουσία του προσκείμενου στο κυβερνών κόμμα εκλεγμένου μεγαλοσυνδικαλιστή Παναγόπουλου καθώς και των μικροσυνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ, οι οποίοι ανήμποροι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να κάνουν το χρέος τους ακολουθούν γραμμή λιποταξίας από την σημερινή μάχη που δίνει η εργατική τάξη για την διαφύλαξη των δικαιωμάτων της» δήλωσε.
«Δυστυχώς απεδείχθη πως κάθε διάλογος ήταν προσχηματικός και άκαρπος. Μας ζητάνε να κατανοήσουμε την οικονομική κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν δίνοντάς μας ως ανταμοιβή ημερομισθίου μια κούπα ρύζι. Καλούμαστε να επιλέξουμε: την συναίνεση στην ολοκληρωτική εξαθλίωσή μας ή την συνέχεια του αγώνα με οποιοδήποτε τίμημα.
Η αλλαγή σκυτάλης στις τάξεις της ΕΘΕΛ, η οποία αποτελεί την κρίσιμη μάζα των δημοσίων μεταφορών, καθώς απασχολεί την πλειονότητα των εργαζομένων, δημιούργησε ένα χάσμα στην «συναντίληψη» που συμμερίζονταν τα ηγετικά συνδικαλιστικά στελέχη των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ετσι, η νέα συνδικαλιστική ηγεσία της ΕΘΕΛ φαίνεται να απομακρύνεται από τη βούληση των άλλων εκπροσώπων των σωματείων στα υπόλοιπα μέσα μεταφοράς για συνέχιση των κινητοποιήσεων. Μάλιστα, ο κ. Λιαγούρης έκανε λόγο για τη διενέργεια «μίνι δημοψηφίσματος» στους κόλπους των εργαζομένων της ΕΘΕΛ για τον καθορισμό της τελικής τους στάσης, με τις κάλπες να στήνονται στις 9 Μαρτίου. Επίσης, ανακλήθηκαν οι στάσεις εργασίας που είχαν ανακοινωθεί και οι οποίες δεν ισχύουν, καθώς οι αποφάσεις για την πραγματοποίησή τους ελήφθησαν με παράνομες διαδικασίες.
Αλλαγή γραμμής
Η αλλαγή γραμμής έγινε εμφανής και στη συνεδρίαση της Συντονιστικής Επιτροπής των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, η οποία, πρότεινε την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας την επόμενη Τετάρτη 9 Μαρτίου και την εκ νέου συνεδρίασή της δύο ημέρες αργότερα. Ωστόσο, προκειμένου να εφαρμοστεί η εν λόγω πρόταση, χρειάζεται να εγκριθεί από τα διοικητικά συμβούλια των σωματείων. Επίσης, οι συνδικαλιστές ετοιμάζουν εκστρατεία ενημέρωσης των επιβατών, η οποία θα περιλαμβάνει τη διανομή φυλλαδίων, προκειμένου να εξηγήσουν στο κοινό τις επιπτώσεις του νόμου για τις αστικές συγκοινωνίες.
Αυτές οι εξελίξεις πυροδότησαν την έκρηξη του «σκληρού» πρόεδρου του σωματείου λειτουργίας του Μετρό (ΣΕΛΜΑ), κ. Α. Σταματόπουλου, ο οποίος επιτέθηκε στη συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΑΣΚΕ και στον πρόεδρο της ΓΣΕΕ, κ. Ι. Παναγόπουλο. «Φυσικά και δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαία η παντελής σκόπιμη απουσία του προσκείμενου στο κυβερνών κόμμα εκλεγμένου μεγαλοσυνδικαλιστή Παναγόπουλου καθώς και των μικροσυνδικαλιστών της ΠΑΣΚΕ, οι οποίοι ανήμποροι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να κάνουν το χρέος τους ακολουθούν γραμμή λιποταξίας από την σημερινή μάχη που δίνει η εργατική τάξη για την διαφύλαξη των δικαιωμάτων της» δήλωσε.
«Δυστυχώς απεδείχθη πως κάθε διάλογος ήταν προσχηματικός και άκαρπος. Μας ζητάνε να κατανοήσουμε την οικονομική κρίση που οι ίδιοι δημιούργησαν δίνοντάς μας ως ανταμοιβή ημερομισθίου μια κούπα ρύζι. Καλούμαστε να επιλέξουμε: την συναίνεση στην ολοκληρωτική εξαθλίωσή μας ή την συνέχεια του αγώνα με οποιοδήποτε τίμημα.
Βρισκόμαστε σε εμπόλεμη
κατάσταση και μόνο με πόλεμο μπορούμε να απαντήσουμε» κατέληξε.
Απο:Το Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου