Ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου μιλάει στην «Κ»
Συνέντευξη στον Βασιλη Ζηρα
Ο φόβος του πολιτικού κόστους οδήγησε τους εκπροσώπους των κομμάτων
(Ν.Δ., ΠΑΣΟΚ, ΛΑΟΣ) στο διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης
Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) να αποφασίσουν την αναστολή
υλοποίησης του προγράμματος έως τις εκλογές. Οπως λέει στην «Κ», ο
διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Κώστας Μητρόπουλος, η απόφαση πλήττει
την αξιοπιστία του Ταμείου, το οποίο σύμφωνα με τον νόμο είναι
ανεξάρτητο. Επίσης, καθιστά ανέφικτο τον στόχο για έσοδα 3 δισ. ευρώ.
- Γιατί το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να ανασταλούν όλες οι αποφάσεις μέχρι τις εκλογές;
- Υπήρξαν δύο απόψεις. Η μία που υποστηρίξαμε δύο μέλη ότι το πρόγραμμα πρέπει να συνεχιστεί διότι έτσι επιτάσσουν οι νόμοι, αυτός της δημιουργίας του ταμείου και αυτός της δανειακής σύμβασης και μετά τις εκλογές, ανάλογα με το ποια κυβέρνηση θα σχηματισθεί, βλέπουμε. Η πολιτική πλευρά του δ.σ. ήταν της άποψης ότι η πολιτική κατάσταση ήταν πολύ ευαίσθητη και δεν πρέπει να την τροφοδοτούμε με νέα που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις.
- Υπήρχε πιθανότητα να πουληθεί κάτι στο δίμηνο;
- Προφανώς δεν θα γίνονταν πράξεις. Αλλά για να γίνουν πράξεις απαιτείται προετοιμασία. Οταν το συμβούλιο αρνείται να πάρει αποφάσεις προετοιμασίας, αυτό ερμηνεύεται από τους επενδυτές ότι το Ταμείο δεν είναι αυτόβουλο. Επίσης ότι δεν είναι αξιόπιστο, αφού μέχρι τώρα τους λέγαμε ότι είμαστε ανεξάρτητοι, όπως προβλέπει ο νόμος.
- Το μοντέλο διοίκησης με τοποθετημένα από κόμματα στελέχη απέτυχε;
- Με εξαίρεση την τελευταία απόφαση, λειτούργησε πολύ καλά. Εχουν γίνει τρεις αποκρατικοποιήσεις, έξι είναι στην φάση υλοποίησης και άλλες τρεις πολύ κοντά. Μέχρι τώρα πήρε αποφάσεις και έκανε δουλειά. Τώρα όμως λειτούργησε πολιτικά.
- Με δεδομένους τους πολιτικούς συσχετισμούς όπως διαμορφώθηκαν στις εκλογές θεωρείτε ότι νομιμοποιείται το Ταμείο να παίρνει αποφάσεις;
- Πιστεύω ότι οι νόμοι φτιάχνονται για να εφαρμόζονται. Υπάρχουν δύο νόμοι που είναι ακόμη εν ισχύι, τους ψήφισε η Βουλή με μεγάλη πλειοψηφία. Είναι ο νόμος για τη λειτουργία και την αυτονομία του Ταμείου και ο νόμος για τη δανειακή σύμβαση, όπου αναφέρονται οι στόχοι. Για φέτος έχει τεθεί ως στόχος 3 δισ. ευρώ. Μέχρι πολύ πρόσφατα θεωρούσαμε ότι, εάν από τις εκλογές προέκυπτε ισχυρή κυβέρνηση, θα μπορούσαμε να φέρουμε έως το τέλος του έτους 3 δισ. ευρώ. Τώρα δεν το βλέπω. Οι πιθανότητες είναι πολύ μικρές, μηδενικές. Εάν εμείς στο Ταμείο λέμε δεν πειράζει, ας καθυστερήσουμε να φέρουμε τα 3 δισ., ο άλλος πει ας καθυστερήσω λίγο τη συλλογή των φόρων, ο τρίτος πει ας καθυστερήσω λίγο τη συγκράτηση των δαπανών, δεν θα βγούμε ποτέ από την κρίση. Ημασταν υπεύθυνοι να φέρουμε τρία δισ. και δεν θα τα φέρουμε.
- Ε δεν χάλασε κι ο κόσμος, θα μπορούσε να πει κάποιος...
- Αν το δει μόνο ταμειακά, ίσως. Ομως οι αποκρατικοποιήσεις είναι κυρίως αναπτυξιακό εργαλείο. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, πέραν των χρημάτων που θα δώσουν στο Δημόσιο για να αποκτήσουν τις επιχειρήσεις, την ακίνητη περιουσία κ.λπ., οι επενδυτές θα επενδύσουν επιπλέον περισσότερα από 25 δισ. ευρώ, μέχρι το 2020. Δηλαδή τρεις μονάδες του ΑΕΠ ετησίως. Αυτό μεταφράζεται σε 170.000 νέες θέσεις εργασίας. Μπορούμε να πούμε σε αυτούς που δεν έχουν δουλειά να περιμένουν μερικούς μήνες ακόμη; Για μένα είναι δύο μήνες περισσότεροι με μικρότερο ΑΕΠ, δύο μήνες επιπλέον με λιγότερες θέσεις εργασίας.
- Με την εμπειρία των εννέα μηνών, θα προτείνατε αλλαγές στη λειτουργία του Ταμείου;
- Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να απαντήσει σε δύο ερωτήματα. Πρώτον, εάν θα υπάρχει ισχυρή πολιτική - κομματική εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου ή εάν όλα τα μέλη του θα είναι τεχνοκράτες. Δεύτερον, εάν θα διευκολύνει την προσπάθεια. Πάντως, εάν οι αγορές δεν ενδιαφέρονται για την Ελλάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε το ταμείο πρέπει να αλλάξει ρόλο. Να μην είναι απλώς το εκτελεστικό όργανο. Θα πρέπει να γίνει ένα ταμείο εθνικής περιουσίας το οποίο θα πάρει τις δημόσιες επιχειρήσεις και θα βοηθήσει στην εξυγίανσή τους. Μια holding που θα τις προετοιμάσει ώστε όταν ανοίξουν και πάλι οι αγορές, να έχουν μεγαλύτερη αξία.
Τακτοποιούμε όσα δεν μπορεί το Δημόσιο
- Πρόσφατα ο κ. Βορίδης διατύπωσε ενστάσεις για την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση αποφασίζει. Μήπως τελικά το πολιτικό σύστημα δεν είναι έτοιμο να δεχθεί έναν τέτοιο ανεξάρτητο μηχανισμό;
- Μπορεί να έχετε δίκιο. Οταν ήρθα εδώ μου εδόθη η εντύπωση ότι τα τρία κόμματα ήταν ισχυρώς υπέρ της προσπάθειας των αποκρατικοποιήσεων. Μπορεί αυτό να έχει μεταβληθεί. Ο κ. Βορίδης είπε ότι η Διυπουργική Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ. Ο νόμος, που είχε ψηφίσει και ο ίδιος, προβλέπει ότι από τη στιγμή που μεταφέρεται ένα περιουσιακό στοιχείο στο Ταμείο, αυτό είναι ο μόνος θεσμός που μπορεί να αποφασίσει το πώς και το πότε θα αποκρατικοποιηθεί. Οσο για την ΕΥΔΑΠ, σημειώστε ότι είναι μια παραχωρησιούχος εταιρεία, η άδεια της οποίας λήγει το 2019. Από κει και μετά απαγορεύεται να διανέμει νερό στα σπίτια και απαγορεύεται η παράταση της αδείας. Δηλαδή, θέλουμε να ιδιωτικοποιήσουμε μια εταιρεία που με τα σημερινά δεδομένα έχει ζωή επτά χρόνια, που το Δημόσιο της χρωστάει 500 εκατ. και οι Δήμοι άλλα 200 εκατ. Αυτή είναι η κατάσταση και ο κ. Βορίδης λέει ότι την αποκρατικοποίηση θα πρέπει να την κάνει το Δημόσιο. Αν μπορούσε το Δημόσιο, θα τα είχε τακτοποιήσει αυτά τα θέματα, όπως τα τακτοποιούμε εμείς. Πείσαμε την Ε.Ε. να βάλουμε τη νέα άδεια στην ίδια εταιρεία, χωρίς διακοπή, βρίσκουμε τρόπους να ρυθμίσουμε το θέμα των οφειλών του Δημοσίου και των Δήμων. Ολο αυτό το πλέγμα το προχωράμε γιατί είναι προϋπόθεση για την επιτυχή αποκρατικοποίηση.
Πρέπει να πείσουμε τους επενδυτές ότι η Ελλάδα έχει μέλλον
- Υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον;
- Για τη ΔΕΠΑ φέραμε 17 ενδιαφερόμενους, τη στιγμή που για την εταιρεία ηλεκτρισμού στην Πορτογαλία εμφανίστηκαν πέντε. Για το Ελληνικό ήρθαν εννέα. Υπάρχει ενδιαφέρον και πρέπει να κρατήσουμε τον ρυθμό. Κάναμε μια γιγάντια προσπάθεια marketing της χώρας. Για το Ελληνικό, για τη ΔΕΠΑ πήγαμε και είδαμε όλους τους πιθανούς επενδυτές, έναν έναν. Δεν βγάλαμε μόνο μια ανακοίνωση στην εφημερίδα. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Σε τέσσερις πόλεις στη Ρωσία παραχωρούν εκτάσεις σε ιδιώτες και τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν ό,τι θέλουν, με φορολογικά κίνητρα κ.λπ. Εμείς τους δίνουμε το Ελληνικό με ένα σωρό περιορισμούς. Πρέπει λοιπόν να τους εξηγήσουμε γιατί η Ελλάδα έχει μέλλον, γιατί τους συμφέρει. Η Ελλάδα είναι η φυσική πύλη του ανατολικού εμπορίου στην κεντρική Ευρώπη. Εχει το χαμηλότερο κόστος. Το κεντρικό σημείο εισόδου είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για μεταφορά εμπορευμάτων στην Κεντρική Ευρώπη. Αυτό είναι το πραγματικό πρότζεκτ κι όχι ποιος θα πάρει τον ΟΛΘ. Η Εγνατία Οδός είναι το μονοπάτι του εμπορίου από την Τουρκία, τη Συρία, το Καζαχστάν προς την Ευρώπη, μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Αντί να βλέπουμε την Ελλάδα στο μέλλον, λέμε να μην αναστατώσουμε το πολιτικό κλίμα με τις αποκρατικοποιήσεις. Ποιο κόμμα έχει αντίρρηση να κάνουμε τα αεροδρόμιά μας καλύτερα, προς όφελος του τουρισμού; Στη Λάρκο, λέμε όποιος την πάρει θα πληρώσει, δεν θα απολύσει, θα δώσει και 100 εκατ. ευρώ επιπλέον για να μαζέψει τη σκουριά που έχει πετάξει η επιχείρηση τα προηγούμενα χρόνια. Σήμερα, εάν το πεις αυτό στη Λάρκο, θα σου πει δεν έχω λεφτά για μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, θα πρέπει να απολύσω κόσμο.
- Τους ανησυχεί το ενδεχόμενο εξόδου από την Ευρωζώνη;
- Προφανώς. Αλλά εμείς τους εξηγούμε ότι η Ελλάδα είναι ένα σημείο της Ευρωζώνης στο νοτιοανατολικό της άκρο, είσοδος προς την Ευρώπη, ένας από τους 15 μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, με 23.000 ευρώ κατά κεφαλήν εισόδημα, κοινό νόμισμα και κοινό ρίσκο με την Ευρωζώνη. Αυτή η Ελλάδα έχει ενδιαφέρον γιατί έχει μέλλον. Αυτός που θα πάρει το Ελληνικό θα αρχίσει να επενδύει το 2015 και θα τελειώσει το 2023. Πρέπει να τον πείσουμε ότι η Ελλάδα έχει μέλλον. Ετσι ήρθαν οι 17 για τη ΔΕΠΑ και οι 9 για το Ελληνικό.
- Κάποιοι υποστηρίζουν ότι υπό τις παρούσες συνθήκες, θα ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία.
- Εχουμε τους μηχανισμούς για να μην πουλήσουμε φθηνά. Είμαι κατηγορηματικός επίσης και στο ότι δεν θα οδηγήσουμε με τις αποφάσεις μας σε μείωση των θέσεων εργασίας. Στις πλείστες των εταιρειών δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας. Δεν υποστηρίζω ότι θα μείνουν οι ίδιοι άνθρωποι σε αυτές, αλλά οι απασχολούμενοι ως απόλυτος αριθμός δεν θα μειωθούν.
Συνέντευξη στον Βασιλη Ζηρα
- Γιατί το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να ανασταλούν όλες οι αποφάσεις μέχρι τις εκλογές;
- Υπήρξαν δύο απόψεις. Η μία που υποστηρίξαμε δύο μέλη ότι το πρόγραμμα πρέπει να συνεχιστεί διότι έτσι επιτάσσουν οι νόμοι, αυτός της δημιουργίας του ταμείου και αυτός της δανειακής σύμβασης και μετά τις εκλογές, ανάλογα με το ποια κυβέρνηση θα σχηματισθεί, βλέπουμε. Η πολιτική πλευρά του δ.σ. ήταν της άποψης ότι η πολιτική κατάσταση ήταν πολύ ευαίσθητη και δεν πρέπει να την τροφοδοτούμε με νέα που αφορούν τις αποκρατικοποιήσεις.
- Υπήρχε πιθανότητα να πουληθεί κάτι στο δίμηνο;
- Προφανώς δεν θα γίνονταν πράξεις. Αλλά για να γίνουν πράξεις απαιτείται προετοιμασία. Οταν το συμβούλιο αρνείται να πάρει αποφάσεις προετοιμασίας, αυτό ερμηνεύεται από τους επενδυτές ότι το Ταμείο δεν είναι αυτόβουλο. Επίσης ότι δεν είναι αξιόπιστο, αφού μέχρι τώρα τους λέγαμε ότι είμαστε ανεξάρτητοι, όπως προβλέπει ο νόμος.
- Το μοντέλο διοίκησης με τοποθετημένα από κόμματα στελέχη απέτυχε;
- Με εξαίρεση την τελευταία απόφαση, λειτούργησε πολύ καλά. Εχουν γίνει τρεις αποκρατικοποιήσεις, έξι είναι στην φάση υλοποίησης και άλλες τρεις πολύ κοντά. Μέχρι τώρα πήρε αποφάσεις και έκανε δουλειά. Τώρα όμως λειτούργησε πολιτικά.
- Με δεδομένους τους πολιτικούς συσχετισμούς όπως διαμορφώθηκαν στις εκλογές θεωρείτε ότι νομιμοποιείται το Ταμείο να παίρνει αποφάσεις;
- Πιστεύω ότι οι νόμοι φτιάχνονται για να εφαρμόζονται. Υπάρχουν δύο νόμοι που είναι ακόμη εν ισχύι, τους ψήφισε η Βουλή με μεγάλη πλειοψηφία. Είναι ο νόμος για τη λειτουργία και την αυτονομία του Ταμείου και ο νόμος για τη δανειακή σύμβαση, όπου αναφέρονται οι στόχοι. Για φέτος έχει τεθεί ως στόχος 3 δισ. ευρώ. Μέχρι πολύ πρόσφατα θεωρούσαμε ότι, εάν από τις εκλογές προέκυπτε ισχυρή κυβέρνηση, θα μπορούσαμε να φέρουμε έως το τέλος του έτους 3 δισ. ευρώ. Τώρα δεν το βλέπω. Οι πιθανότητες είναι πολύ μικρές, μηδενικές. Εάν εμείς στο Ταμείο λέμε δεν πειράζει, ας καθυστερήσουμε να φέρουμε τα 3 δισ., ο άλλος πει ας καθυστερήσω λίγο τη συλλογή των φόρων, ο τρίτος πει ας καθυστερήσω λίγο τη συγκράτηση των δαπανών, δεν θα βγούμε ποτέ από την κρίση. Ημασταν υπεύθυνοι να φέρουμε τρία δισ. και δεν θα τα φέρουμε.
- Ε δεν χάλασε κι ο κόσμος, θα μπορούσε να πει κάποιος...
- Αν το δει μόνο ταμειακά, ίσως. Ομως οι αποκρατικοποιήσεις είναι κυρίως αναπτυξιακό εργαλείο. Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, πέραν των χρημάτων που θα δώσουν στο Δημόσιο για να αποκτήσουν τις επιχειρήσεις, την ακίνητη περιουσία κ.λπ., οι επενδυτές θα επενδύσουν επιπλέον περισσότερα από 25 δισ. ευρώ, μέχρι το 2020. Δηλαδή τρεις μονάδες του ΑΕΠ ετησίως. Αυτό μεταφράζεται σε 170.000 νέες θέσεις εργασίας. Μπορούμε να πούμε σε αυτούς που δεν έχουν δουλειά να περιμένουν μερικούς μήνες ακόμη; Για μένα είναι δύο μήνες περισσότεροι με μικρότερο ΑΕΠ, δύο μήνες επιπλέον με λιγότερες θέσεις εργασίας.
- Με την εμπειρία των εννέα μηνών, θα προτείνατε αλλαγές στη λειτουργία του Ταμείου;
- Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να απαντήσει σε δύο ερωτήματα. Πρώτον, εάν θα υπάρχει ισχυρή πολιτική - κομματική εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου ή εάν όλα τα μέλη του θα είναι τεχνοκράτες. Δεύτερον, εάν θα διευκολύνει την προσπάθεια. Πάντως, εάν οι αγορές δεν ενδιαφέρονται για την Ελλάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, τότε το ταμείο πρέπει να αλλάξει ρόλο. Να μην είναι απλώς το εκτελεστικό όργανο. Θα πρέπει να γίνει ένα ταμείο εθνικής περιουσίας το οποίο θα πάρει τις δημόσιες επιχειρήσεις και θα βοηθήσει στην εξυγίανσή τους. Μια holding που θα τις προετοιμάσει ώστε όταν ανοίξουν και πάλι οι αγορές, να έχουν μεγαλύτερη αξία.
Τακτοποιούμε όσα δεν μπορεί το Δημόσιο
- Πρόσφατα ο κ. Βορίδης διατύπωσε ενστάσεις για την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση αποφασίζει. Μήπως τελικά το πολιτικό σύστημα δεν είναι έτοιμο να δεχθεί έναν τέτοιο ανεξάρτητο μηχανισμό;
- Μπορεί να έχετε δίκιο. Οταν ήρθα εδώ μου εδόθη η εντύπωση ότι τα τρία κόμματα ήταν ισχυρώς υπέρ της προσπάθειας των αποκρατικοποιήσεων. Μπορεί αυτό να έχει μεταβληθεί. Ο κ. Βορίδης είπε ότι η Διυπουργική Επιτροπή είναι υπεύθυνη για την αποκρατικοποίηση της ΕΥΔΑΠ. Ο νόμος, που είχε ψηφίσει και ο ίδιος, προβλέπει ότι από τη στιγμή που μεταφέρεται ένα περιουσιακό στοιχείο στο Ταμείο, αυτό είναι ο μόνος θεσμός που μπορεί να αποφασίσει το πώς και το πότε θα αποκρατικοποιηθεί. Οσο για την ΕΥΔΑΠ, σημειώστε ότι είναι μια παραχωρησιούχος εταιρεία, η άδεια της οποίας λήγει το 2019. Από κει και μετά απαγορεύεται να διανέμει νερό στα σπίτια και απαγορεύεται η παράταση της αδείας. Δηλαδή, θέλουμε να ιδιωτικοποιήσουμε μια εταιρεία που με τα σημερινά δεδομένα έχει ζωή επτά χρόνια, που το Δημόσιο της χρωστάει 500 εκατ. και οι Δήμοι άλλα 200 εκατ. Αυτή είναι η κατάσταση και ο κ. Βορίδης λέει ότι την αποκρατικοποίηση θα πρέπει να την κάνει το Δημόσιο. Αν μπορούσε το Δημόσιο, θα τα είχε τακτοποιήσει αυτά τα θέματα, όπως τα τακτοποιούμε εμείς. Πείσαμε την Ε.Ε. να βάλουμε τη νέα άδεια στην ίδια εταιρεία, χωρίς διακοπή, βρίσκουμε τρόπους να ρυθμίσουμε το θέμα των οφειλών του Δημοσίου και των Δήμων. Ολο αυτό το πλέγμα το προχωράμε γιατί είναι προϋπόθεση για την επιτυχή αποκρατικοποίηση.
Πρέπει να πείσουμε τους επενδυτές ότι η Ελλάδα έχει μέλλον
- Υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον;
- Για τη ΔΕΠΑ φέραμε 17 ενδιαφερόμενους, τη στιγμή που για την εταιρεία ηλεκτρισμού στην Πορτογαλία εμφανίστηκαν πέντε. Για το Ελληνικό ήρθαν εννέα. Υπάρχει ενδιαφέρον και πρέπει να κρατήσουμε τον ρυθμό. Κάναμε μια γιγάντια προσπάθεια marketing της χώρας. Για το Ελληνικό, για τη ΔΕΠΑ πήγαμε και είδαμε όλους τους πιθανούς επενδυτές, έναν έναν. Δεν βγάλαμε μόνο μια ανακοίνωση στην εφημερίδα. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος. Σε τέσσερις πόλεις στη Ρωσία παραχωρούν εκτάσεις σε ιδιώτες και τους δίνουν τη δυνατότητα να κάνουν ό,τι θέλουν, με φορολογικά κίνητρα κ.λπ. Εμείς τους δίνουμε το Ελληνικό με ένα σωρό περιορισμούς. Πρέπει λοιπόν να τους εξηγήσουμε γιατί η Ελλάδα έχει μέλλον, γιατί τους συμφέρει. Η Ελλάδα είναι η φυσική πύλη του ανατολικού εμπορίου στην κεντρική Ευρώπη. Εχει το χαμηλότερο κόστος. Το κεντρικό σημείο εισόδου είναι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για μεταφορά εμπορευμάτων στην Κεντρική Ευρώπη. Αυτό είναι το πραγματικό πρότζεκτ κι όχι ποιος θα πάρει τον ΟΛΘ. Η Εγνατία Οδός είναι το μονοπάτι του εμπορίου από την Τουρκία, τη Συρία, το Καζαχστάν προς την Ευρώπη, μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας. Αντί να βλέπουμε την Ελλάδα στο μέλλον, λέμε να μην αναστατώσουμε το πολιτικό κλίμα με τις αποκρατικοποιήσεις. Ποιο κόμμα έχει αντίρρηση να κάνουμε τα αεροδρόμιά μας καλύτερα, προς όφελος του τουρισμού; Στη Λάρκο, λέμε όποιος την πάρει θα πληρώσει, δεν θα απολύσει, θα δώσει και 100 εκατ. ευρώ επιπλέον για να μαζέψει τη σκουριά που έχει πετάξει η επιχείρηση τα προηγούμενα χρόνια. Σήμερα, εάν το πεις αυτό στη Λάρκο, θα σου πει δεν έχω λεφτά για μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, θα πρέπει να απολύσω κόσμο.
- Τους ανησυχεί το ενδεχόμενο εξόδου από την Ευρωζώνη;
- Προφανώς. Αλλά εμείς τους εξηγούμε ότι η Ελλάδα είναι ένα σημείο της Ευρωζώνης στο νοτιοανατολικό της άκρο, είσοδος προς την Ευρώπη, ένας από τους 15 μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, με 23.000 ευρώ κατά κεφαλήν εισόδημα, κοινό νόμισμα και κοινό ρίσκο με την Ευρωζώνη. Αυτή η Ελλάδα έχει ενδιαφέρον γιατί έχει μέλλον. Αυτός που θα πάρει το Ελληνικό θα αρχίσει να επενδύει το 2015 και θα τελειώσει το 2023. Πρέπει να τον πείσουμε ότι η Ελλάδα έχει μέλλον. Ετσι ήρθαν οι 17 για τη ΔΕΠΑ και οι 9 για το Ελληνικό.
- Κάποιοι υποστηρίζουν ότι υπό τις παρούσες συνθήκες, θα ξεπουληθεί η δημόσια περιουσία.
- Εχουμε τους μηχανισμούς για να μην πουλήσουμε φθηνά. Είμαι κατηγορηματικός επίσης και στο ότι δεν θα οδηγήσουμε με τις αποφάσεις μας σε μείωση των θέσεων εργασίας. Στις πλείστες των εταιρειών δεν θα χαθούν θέσεις εργασίας. Δεν υποστηρίζω ότι θα μείνουν οι ίδιοι άνθρωποι σε αυτές, αλλά οι απασχολούμενοι ως απόλυτος αριθμός δεν θα μειωθούν.
Απο:kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου