Αναδιμοσίευση απο axiaplus
οι αρμόδιοι επακριβώς το ίδιο μοντέλο ή θα υπάρξουν κάποιες παραλλαγές θα φανεί προσεχώς, πάντως φαίνεται ότι η ΑΤΕ αποτέλεσε κάτι σαν μπούσουλας για ειδικές περιπτώσεις εταιρειών του κράτους, όπως οι υπερχρεωμένες.
Καθώς λέγεται στην αγορά, ενδεχομένως σε εταιρείες όπως η ΛΑΡΚΟ, ή ακόμα και ο ΟΔΙΕ, να εφαρμοστεί σε έναν βαθμό αυτό το μοντέλο. Γιατί εσχάτως πληροφορίες και φήμες ανέφεραν ότι το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση μάλλον προσανατολίζονται να προχωρήσουν σε κινήσεις «σπασίματος» εταιρειών, όπου τα «καλά» assets θα πωληθούν σε ενδιαφερόμενους. Και ενδεχομένως το «κακό» κομμάτι να εκκαθαριστεί, να κλείσει, με απλά λόγια.
Στην περίπτωση της ΛΑΡΚΟ από τη μία πλευρά έχουμε συσσωρευμένες ζημίες και χρέη εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή μεγάλα «βαρίδια» από το παρελθόν, από την άλλη έχει σημαντικά περιουσιακά στοιχεία ενεργητικού όπως είναι το εργοστάσιο στη Λάρυμνα και οι λιμενικές εγκαταστάσεις που χρησιμοποιεί στην ίδια περιοχή του Ν. Φθιώτιδας. Παράγοντες της αγοράς μιλούν για αποθέματα νικελίου που υπάρχουν στα προς εκμετάλλευση κοιτάσματα που με τις σημερινές τιμές υπολογίζονται σε αρκετά δισ. ευρώ.
Πάντως, η εταιρεία έχει θέματα με την Ε.Ε που κατηγορεί την Ελλάδα για κρατικές ενισχύσεις κ.λ,π., ενώ μένει να φανεί αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συναινεί σε τέτοια εξέλιξη αν και θεωρητικά οι εταίροι μας πιέζουν για κλείσιμο των υπερχρεωμένων κρατικών εταιρειών. Για τη ΛΑΡΚΟ ενδιαφέρον έχουν δείξει ξένοι και εγχώριοι όμιλοι, όπως για παράδειγμα η ελβετική Glelcore αλλά και ο όμιλος Μυτιληναίου. Και οι υποψήφιοι επενδυτές φαίνεται ότι μπορεί να αναλάβουν μια επιχείρηση απαλλαγμένη χρεών και νομικών εκκρεμοτήτων.
Οσον αφορά στον ΟΔΙΕ, που επίσης έχει περίοπτη θέση στη λίστα των αποκρατικοποιήσεων αλλά και αρνητικά ίδια κεφάλαια και συσσωρευμένες ζημίες ύψους 178 εκατ. ευρώ (το 2011), τα «δυνατά χαρτιά» του είναι αφενός η άδεια του ιπποδρομιακού στοιχήματος, που μετά από «σπάσιμο» ή εκκαθάρισή του θα διατεθεί μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού σε ιδιώτη, αφετέρου η ακίνητη περιουσία που διαθέτει στο Μαρκόπουλο, όπου και οι εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου. Και έχει γραφεί ότι ξένες εταιρείες του χώρου έχουν δείξει ενδιαφέρον για το ιπποδρομιακό στοίχημα ενώ «φιλέτο» θεωρείται και η ακίνητη περιουσία του που θα μπορούσε να πουληθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου