Ηλιας Γ. Μπελλος
Στόχος του Ταμείου είναι η ολοκλήρωση όσο το δυνατόν περισσότερων αποκρατικοποιήσεων
Αλλους 26 μεγάλους και μικρότερους διαγωνισμούς πρέπει να ολοκληρώσει το ΤΑΙΠΕΔ το προσεχές διάστημα. Οι 13 από αυτούς βρίσκονται σε εξέλιξη, οι υπόλοιποι σε φάση προετοιμασίας, ενώ 11 αποκρατικοποιήσεις έχουν ήδη τελειώσει. Ο στόχος για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις φέτος είναι 1,3 δισ. Ωστόσο, διατυπώνονται αμφιβολίες για το κατά πόσον είναι επιτεύξιμος, με δεδομένο ότι μόλις 900 εκατ. ευρώ έχουν εισπραχθεί.
Για το δε 2014 η τρόικα θεωρεί ότι ο πήχυς πρέπει να μπει στα 3,8 δισ. ώστε να εξισορροπηθούν οι αστοχίες των προηγουμένων ετών, επίπεδο για το οποίο το management του ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται τουλάχιστον επιφυλακτικό. Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός στόχος εσόδων για το 2013 ήταν 2,6 δισ., αλλά η υπόθεση της ΔΕΠΑ τον κατέστησε ανέφικτο.
Διαγωνισμοί σε εξέλιξη
Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι διαγωνισμοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ROSCO). Για τη ROSCO έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, η γαλλική Alstom σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου και η γερμανική Siemens. Αυτή τη στιγμή καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να προχωρήσει, τουλάχιστον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φάση των δεσμευτικών προσφορών εντός του έτους.
Επίσης, προχωράει ο διαγωνισμός για την ΕΥΑΘ. Στην τελική φάση έχουν περάσει δύο υποψήφια σχήματα: η κοινοπραξία της SUEZ Environment, που ελέγχει ήδη το 5% της ΕΥΑΘ, και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. και η κοινοπραξία της ισραηλινής MEKOROT με την «Γ. Αποστολόπουλος A.E. Συμμετοχών», την MIYA Water Projects Netherlands και την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. «Τρέχουν» ακόμα οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες Πύλου, Χίου και Υδρας, Πόρου, Νέας Επιδαύρου και Αλίμου. Στους περισσότερους από αυτούς, 11 επενδυτικά σχήματα εμφανίζονται να ερίζουν. Μεταξύ τους συμπεριλαμβανονται οι τουρκικών συμφερόντων όμιλοι Dogus και Koch, η κινεζική Fosun, η Azimut Benetti, η Lamda Development, η Ελλάκτωρ και η J&P Αβαξ.
Τα 14 αεροδρόμια
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες, πέρασαν η γαλλική Vinci (σε συνεργασία με την Ελλάκτωρ), η γερμανική Fraport (μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου) και η CorporatioAmerica από την Αργεντινή, σε συνεργασία με τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου. Στον κατάλογο των υποψηφίων περιλαμβάνονται, επίσης, η ελβετική Zurich Airport (μαζί με την J&P ΑΒΑΞ), η γαλλική Aeroports de la Cote d’Azur, η κροατική Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd. από το Ισραήλ, η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Advent και η «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ελέγχεται από Καναδούς.
Στην πρώτη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων και στη δεύτερη αυτά της Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου. Στις δύο ομάδες μπορεί να προστεθούν επιπλέον αεροδρόμια.
Σε εξέλιξη, αλλά με μεγάλες καθυστερήσεις, βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) με δύο επενδυτές να ερίζουν, τη γαλλική RMV και την κοινοπραξία της Ιντραλότ με αργεντινών συμφερόντων όμιλο.
Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για τα Ξενία και τις ιαματικές πηγές, ενώ στα τέλη Νοεμβρίου λήγει (έπειτα από προηγούμενες αναβολές) η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το Ελληνικό. Στην τελική φάση έχουν περάσει η Lamda Development του ομίλου Λάτση, η Qatar Investment Authority, η LondoRegional Properties και η ισραηλινή Elbit.
Ο Αστέρας Βουλιαγμένης
Παράλληλα με όλα αυτά «τρέχουν» ο Αστέρας Βουλιαγμένης και οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων. Ακόμη, σε φάση προετοιμασίας βρίσκονται ο διαγωνισμός για την Εγνατία και τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Για τον Πειραιά θεωρείται δεδομένο το ενδιαφέρον της Cosco, ενώ έχει εμφανιστεί και επενδυτικό σχήμα από τη Νέα Ζηλανδία.
Ο διαγωνισμός θεωρείται πιθανόν να προκηρυχθεί εντός του 2013. Ακολουθούν ο ΟΛΘ, άλλες μαρίνες, η πώληση των ΕΛΤΑ, ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια κοιλότητα αποθήκευσης φυσικού αέριου στην Καβάλα, τα ΕΛΠΕ, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ΕΥΔΑΠ, η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ, η ΛΑΡΚΟ, το «ψηφιακό μέρισμα» των ραδιοσυχνοτήτων και η ΔΕΗ. Παράλληλα εξετάζεται η δυνατότητα τιτλοποίησης ή παραχώρησης της διαχείρισης σε ιδιώτες μεγάλου αριθμού ακινήτων.
Υπενθυμίζεται πως έχουν ήδη πουληθεί το 10% του ΟΤΕ, οι άδειες του ΟΠΑΠ, τα Κρατικά Λαχεία, ο ΔΕΣΦΑ, ο ΟΠΑΠ, η Κασσιόπη, το IBC, το Παλιούρι, ακίνητα στο εξωτερικό και 28 κτίρια του Δημοσίου με sale & lease back.
Απο: kathimerini.gr
Στόχος του Ταμείου είναι η ολοκλήρωση όσο το δυνατόν περισσότερων αποκρατικοποιήσεων
Αλλους 26 μεγάλους και μικρότερους διαγωνισμούς πρέπει να ολοκληρώσει το ΤΑΙΠΕΔ το προσεχές διάστημα. Οι 13 από αυτούς βρίσκονται σε εξέλιξη, οι υπόλοιποι σε φάση προετοιμασίας, ενώ 11 αποκρατικοποιήσεις έχουν ήδη τελειώσει. Ο στόχος για τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις φέτος είναι 1,3 δισ. Ωστόσο, διατυπώνονται αμφιβολίες για το κατά πόσον είναι επιτεύξιμος, με δεδομένο ότι μόλις 900 εκατ. ευρώ έχουν εισπραχθεί.
Για το δε 2014 η τρόικα θεωρεί ότι ο πήχυς πρέπει να μπει στα 3,8 δισ. ώστε να εξισορροπηθούν οι αστοχίες των προηγουμένων ετών, επίπεδο για το οποίο το management του ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται τουλάχιστον επιφυλακτικό. Υπενθυμίζεται ότι ο αρχικός στόχος εσόδων για το 2013 ήταν 2,6 δισ., αλλά η υπόθεση της ΔΕΠΑ τον κατέστησε ανέφικτο.
Διαγωνισμοί σε εξέλιξη
Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτή τη στιγμή οι διαγωνισμοί για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ROSCO). Για τη ROSCO έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, η γαλλική Alstom σε συνεργασία με τον όμιλο Κοπελούζου και η γερμανική Siemens. Αυτή τη στιγμή καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να προχωρήσει, τουλάχιστον, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη φάση των δεσμευτικών προσφορών εντός του έτους.
Επίσης, προχωράει ο διαγωνισμός για την ΕΥΑΘ. Στην τελική φάση έχουν περάσει δύο υποψήφια σχήματα: η κοινοπραξία της SUEZ Environment, που ελέγχει ήδη το 5% της ΕΥΑΘ, και της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. και η κοινοπραξία της ισραηλινής MEKOROT με την «Γ. Αποστολόπουλος A.E. Συμμετοχών», την MIYA Water Projects Netherlands και την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. «Τρέχουν» ακόμα οι διαγωνισμοί για τις μαρίνες Πύλου, Χίου και Υδρας, Πόρου, Νέας Επιδαύρου και Αλίμου. Στους περισσότερους από αυτούς, 11 επενδυτικά σχήματα εμφανίζονται να ερίζουν. Μεταξύ τους συμπεριλαμβανονται οι τουρκικών συμφερόντων όμιλοι Dogus και Koch, η κινεζική Fosun, η Azimut Benetti, η Lamda Development, η Ελλάκτωρ και η J&P Αβαξ.
Τα 14 αεροδρόμια
Στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που έχουν χωριστεί σε δύο ομάδες, πέρασαν η γαλλική Vinci (σε συνεργασία με την Ελλάκτωρ), η γερμανική Fraport (μαζί με τον όμιλο Κοπελούζου) και η CorporatioAmerica από την Αργεντινή, σε συνεργασία με τη ΜΕΤΚΑ του ομίλου Μυτιληναίου. Στον κατάλογο των υποψηφίων περιλαμβάνονται, επίσης, η ελβετική Zurich Airport (μαζί με την J&P ΑΒΑΞ), η γαλλική Aeroports de la Cote d’Azur, η κροατική Agrokor Novaport Development, η Engelinvest Israel Ltd. από το Ισραήλ, η αμερικανική επενδυτική εταιρεία Advent και η «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ελέγχεται από Καναδούς.
Στην πρώτη ομάδα εντάσσονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου, Καβάλας και Χανίων και στη δεύτερη αυτά της Ρόδου, Κω, Σαντορίνης, Μυκόνου, Μυτιλήνης, Σκιάθου και Σάμου. Στις δύο ομάδες μπορεί να προστεθούν επιπλέον αεροδρόμια.
Σε εξέλιξη, αλλά με μεγάλες καθυστερήσεις, βρίσκεται και ο διαγωνισμός για τον Οργανισμό Διεξαγωγής Ιπποδρομιών Ελλάδος (ΟΔΙΕ) με δύο επενδυτές να ερίζουν, τη γαλλική RMV και την κοινοπραξία της Ιντραλότ με αργεντινών συμφερόντων όμιλο.
Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για τα Ξενία και τις ιαματικές πηγές, ενώ στα τέλη Νοεμβρίου λήγει (έπειτα από προηγούμενες αναβολές) η προθεσμία για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το Ελληνικό. Στην τελική φάση έχουν περάσει η Lamda Development του ομίλου Λάτση, η Qatar Investment Authority, η LondoRegional Properties και η ισραηλινή Elbit.
Ο Αστέρας Βουλιαγμένης
Παράλληλα με όλα αυτά «τρέχουν» ο Αστέρας Βουλιαγμένης και οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες ακινήτων. Ακόμη, σε φάση προετοιμασίας βρίσκονται ο διαγωνισμός για την Εγνατία και τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Για τον Πειραιά θεωρείται δεδομένο το ενδιαφέρον της Cosco, ενώ έχει εμφανιστεί και επενδυτικό σχήμα από τη Νέα Ζηλανδία.
Ο διαγωνισμός θεωρείται πιθανόν να προκηρυχθεί εντός του 2013. Ακολουθούν ο ΟΛΘ, άλλες μαρίνες, η πώληση των ΕΛΤΑ, ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια κοιλότητα αποθήκευσης φυσικού αέριου στην Καβάλα, τα ΕΛΠΕ, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», η ΕΥΔΑΠ, η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τη ΔΕΠΑ, η ΛΑΡΚΟ, το «ψηφιακό μέρισμα» των ραδιοσυχνοτήτων και η ΔΕΗ. Παράλληλα εξετάζεται η δυνατότητα τιτλοποίησης ή παραχώρησης της διαχείρισης σε ιδιώτες μεγάλου αριθμού ακινήτων.
Υπενθυμίζεται πως έχουν ήδη πουληθεί το 10% του ΟΤΕ, οι άδειες του ΟΠΑΠ, τα Κρατικά Λαχεία, ο ΔΕΣΦΑ, ο ΟΠΑΠ, η Κασσιόπη, το IBC, το Παλιούρι, ακίνητα στο εξωτερικό και 28 κτίρια του Δημοσίου με sale & lease back.
Απο: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου