Σχέδιο για τη μείωση των φόρων για τα ΙΧ από το 2015 εξετάζει το
υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με αυτό, προωθούνται αλλαγές σε όλο το
φάσμα φορολόγησης των αυτοκινήτων, με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα,
αλλά με εσωτερικές μειώσεις των φόρων.
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων που έχει πάρει διαστάσεις «τσουνάμι» τα τελευταία χρόνια.
Από το 2009 υπολογίζεται πως έχουν κατατεθεί σχεδόν 750.000 πινακίδες, ενώ μόνο πέρυσι 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στις περιπτώσεις άνω των 1.929 κυβικών. Κάτι που μεταφράζεται σε απώλεια εσόδων 35 εκατ. ευρώ
Τα κεντρικά σημεία του σχεδίου που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών είναι, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων» η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα για ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1929 κυβικών.
Μελετώντας τα μοντέλα που εφαρμόζονται στην Ευρώπη και όχι μόνο, τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ στράφηκαν στο ολλανδικό. Αυτό προβλέπει προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Για να γίνει αυτό, το κάθε όχημα θα εφοδιάζεται με GPS που θα καταγράφει και θα μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Στο ολλανδικό μοντέλο χρέωση ανά χιλιόμετρο είναι 0,03 ευρώ, δηλαδή για ένα όχημα που καλύπτει 10.000 χλμ. το χρόνο, τα τέλη θα είναι 300 ευρώ.
Οι Ολλανδοί είχαν αποφασίσει το συγκεκριμένο μοντέλο το 2010, με προοπτικής ενεργοποίησης το 2012, αλλά ακόμη δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή. Με βάση τα δεδομένα της συγκεκριμένης χώρας, με αυτό το σχέδιο το 59% των ιδιοκτητών θα πλήρωνε λιγότερα τέλη, το 25% τα ίδια και το 16% θα επιβαρύνονταν, με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Βέβαια, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αρκετά δύσκολο στην εφαρμογή και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, όπως η καταβολή των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, όπως και η κατάθεση πινακίδων. Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όπως αναφέρουν «Τα Νέα» οριστική φαίνεται πως είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στην αγορά ακριβών αυτοκινήτων.
Aπο: iefimerida
Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να περιοριστεί το φαινόμενο της κατάθεσης των πινακίδων που έχει πάρει διαστάσεις «τσουνάμι» τα τελευταία χρόνια.
Από το 2009 υπολογίζεται πως έχουν κατατεθεί σχεδόν 750.000 πινακίδες, ενώ μόνο πέρυσι 100.000 ιδιοκτήτες προτίμησαν να παρκάρουν μόνιμα τα αυτοκίνητά τους παρά να πληρώσουν τέλη, ασφάλιστρα και φόρο πολυτελούς διαβίωσης στις περιπτώσεις άνω των 1.929 κυβικών. Κάτι που μεταφράζεται σε απώλεια εσόδων 35 εκατ. ευρώ
Τα κεντρικά σημεία του σχεδίου που επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών είναι, σύμφωνα με δημοσίευμα των «Νέων» η κατάργηση του φόρου πολυτελείας στα ακριβά αυτοκίνητα, η μείωση κατά 30% των τεκμηρίων διαβίωσης για τα ΙΧ και η συνακόλουθη μείωση κατά 30% του φόρου πολυτελούς διαβίωσης που επιβάλλεται σήμερα για ιδιοκτήτες ΙΧ άνω των 1929 κυβικών.
Μελετώντας τα μοντέλα που εφαρμόζονται στην Ευρώπη και όχι μόνο, τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ στράφηκαν στο ολλανδικό. Αυτό προβλέπει προσδιορισμό των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το κάθε αυτοκίνητο. Για να γίνει αυτό, το κάθε όχημα θα εφοδιάζεται με GPS που θα καταγράφει και θα μεταφέρει ηλεκτρονικά σε έναν κεντρικό κόμβο τα δεδομένα. Στο ολλανδικό μοντέλο χρέωση ανά χιλιόμετρο είναι 0,03 ευρώ, δηλαδή για ένα όχημα που καλύπτει 10.000 χλμ. το χρόνο, τα τέλη θα είναι 300 ευρώ.
Οι Ολλανδοί είχαν αποφασίσει το συγκεκριμένο μοντέλο το 2010, με προοπτικής ενεργοποίησης το 2012, αλλά ακόμη δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή. Με βάση τα δεδομένα της συγκεκριμένης χώρας, με αυτό το σχέδιο το 59% των ιδιοκτητών θα πλήρωνε λιγότερα τέλη, το 25% τα ίδια και το 16% θα επιβαρύνονταν, με ουδέτερο δημοσιονομικό αποτέλεσμα.
Βέβαια, το συγκεκριμένο μοντέλο είναι αρκετά δύσκολο στην εφαρμογή και το ΥΠΟΙΚ εξετάζει εναλλακτικές λύσεις, όπως η καταβολή των τελών κυκλοφορίας ανά μήνα, όπως και η κατάθεση πινακίδων. Αν και ακόμη δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όπως αναφέρουν «Τα Νέα» οριστική φαίνεται πως είναι η κατάργηση του φόρου πολυτελείας που επιβάλλεται σήμερα στην αγορά ακριβών αυτοκινήτων.
Aπο: iefimerida
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου