ΕΚΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΝΟΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ!
Την εξέγερση της Αιγύπτου, αξιοποιούν τα διεθνή κερδοσκοπικά funds με σκοπό να εκτινάξουν την τιμή του πετρελαίου (τύπου Brent) στα 102 δολάρια/βαρέλι.
Υπενθυμίζεται, πως το Σεπτέμβριο η τιμή του Brent, κινείτο στα $ 75 – 80 ανά βαρέλι, ενώ στις αρχές του Φεβρουαρίου του 2010 βρισκόταν περίπου στα $ 70/βαρέλι. Την ίδια στιγμή η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ), αναφέρει πως μέσα στο 2010, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου, αυξήθηκε κατά 3% περίπου (ή αλλιώς κατά 2,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως) στα 87,8 εκατ. βαρέλια ημερησίως.
Τώρα βέβαια, πως μια αύξηση 3% στη ζήτηση αντιστοιχεί σε αύξηση της τιμής κατά 45%, αυτό μόνο οι διεθνείς κερδοσκόποι μπορούν να το εξηγήσουν!
Τώρα βέβαια, πως μια αύξηση 3% στη ζήτηση αντιστοιχεί σε αύξηση της τιμής κατά 45%, αυτό μόνο οι διεθνείς κερδοσκόποι μπορούν να το εξηγήσουν!
Από ότι φαίνεται πάντως το ράλι των τιμών του πετρελαίου, φαίνεται να συνεχίζεται εν μέσω προβλέψεων της ΙΕΑ, για αύξηση της παγκόσμιας ημερήσιας ζήτησης του πετρελαίου κατά 1,5 εκατομμύρια βαρέλια, μέσα στο 2011.
Ενδεχομένως λοιπόν, το ράλι των τιμών του πετρελαίου, να υποδηλώνει την ύπαρξη μιας μεγάλης φούσκας, η οποία να σκάσει από στιγμή σε στιγμή, δίνοντας νέο μεγάλο πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία!
Εν τω μεταξύ στην Ελλάδα, το καρτέλ των διυλιστηρίων, φαίνεται πως θα γονατίσει για άλλη μια φορά τους καταναλωτές. Προς το παρόν, η τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται στην περιοχή του €1,60/λίτρο, αλλά όλα δείχνουν πως η τιμή της θα τραβήξει οσονούπω την ανηφόρα. Άλλωστε το καρτέλ των διυλιστηρίων, έχει αποδειχτεί πρωταθλητής στην ενσωμάτωση των αυξήσεων στις διεθνείς τιμές του πετρελαίου, ακόμα και αν χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη πετρέλαιο που ανήκει σε προηγούμενη «παρτίδα».
Φυσικά, σαν να μην έφταναν όλα αυτά, είναι γνωστό πως στην ελληνική αγορά καυσίμων το λαθρεμπόριο και η νοθεία ανθούν. Μέχρι σήμερα, η Κυβέρνηση έχει προσπαθήσει να περιορίσει τη νοθεία, πραγματοποιώντας ελέγχους μόνο όμως στα πρατήρια. Οι πρατηριούχοι, έχουν καταγγείλει αυτήν την πρακτική, υποστηρίζοντας, και μάλιστα ορθά, πως η νοθεία και το λαθρεμπόριο, μπορούν να χτυπηθούν ολοκληρωτικά μόνο με την ηλεκτρονική παρακολούθηση του συνόλου του κυκλώματος διακίνησης και εμπορίας καυσίμων (διυλιστήρια, εταιρίες εμπορίας καυσίμων κλπ).
Φυσικά κάτι τέτοιο όμως θα σήμαινε τη σύγκρουση με το καρτέλ των διυλιστηρίων, που αποτελεί κάτι σαν την ιερή αγελάδα, για τις κυβερνήσεις του δικομματισμού!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου