Κυριακή 24 Φεβρουαρίου 2013

Ιδιωτικοποίηση της Λάρκο μέσα στο 2013;

ΠΑΚΕΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ
Κίνητρο στα μονοπώλια η εξαθλίωση του λαού
Μαζικά στο σφυρί, οι βασικοί και συγκεντρωμένοι κλάδοι παραγωγής, υποδομές, νευραλγικά δίκτυα



Με «επενδυτικό» κίνητρο και «κράχτη» την εφαρμοζόμενη εγκληματική πολιτική για τη διαμόρφωση φτηνότερης, περισσότερο ευέλικτης εργασίας, τέτοιας που να ανταποκρίνεται στις νόρμες ανταγωνιστικότητας των μονοπωλίων και των καπιταλιστικών κερδών, η συγκυβέρνηση κλιμακώνει το πρόγραμμα με τς ιδιωτικοποιήσεις - μαμούθ.




Μαζικά στο σφυρί βγαίνουν βασικοί και συγκεντρωμένοι κλάδοι της παραγωγής (ενέργεια, ύδρευση κ.ά.), βασικές υποδομές (λιμάνια, περιφερειακά αεροδρόμια, οδικοί άξονες), φιλέτα δημόσιας γης και περιουσίας, το σύνολο της κρατικής περιουσίας που αποπνέει την οσμή κέρδους. Τα λαϊκά στρώματα θα βρεθούν αντιμέτωπα με μια σειρά από αλλεπάλληλες ασήκωτες ανατιμήσεις και χαράτσια για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και για τις υποδομές που έχουν χρυσοπληρώσει οι ίδιοι και οι προηγούμενες γενιές. Το πακέτο με τις ιδιωτικοποιήσεις αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του ενιαίου στρατηγικού σχεδιασμού συγκυβέρνησης - ιμπεριαλιστικών οργανισμών απέναντι στο λαό. Πηγαίνει χέρι χέρι με τα νέα πακέτα σε φόρους, την καρατόμηση δαπανών, τη μείωση των μισθών και συντάξεων τη μαζική ανεργία και φτώχεια που εξαπλώνεται σε ολοένα και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού. Το αντίτιμο των ιδιωτικοποιήσεων, μέχρι και η τελευταία δεκάρα, προορίζεται για την εξυπηρέτηση του κρατικού χρέους, θα αποδοθεί στα κράτη και τις κυβερνήσεις της ΕΕ και στο ΔΝΤ, στους οποίους κατά κύριο λόγο έχει περιέλθει η αξίωση για την εμφανιζόμενη «οφειλή».
Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση - «αξιολόγηση» της Κομισιόν, τα προβλεπόμενα «έσοδα» από τις ιδιωτικοποιήσεις της περιόδου 2013 - 2016, αυτές που υπάγονται στην αρμοδιότητα του εκτρώματος που έχουν διαμορφώσει, του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) προβλέπονται στα 10,4 δισ. ευρώ, από τα οποία 2,6 δισ. ευρώ αναμένονται για φέτος, κατά κύριο λόγο από την εκχώρηση των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ και ΟΠΑΠ.
Ηδη ολοκληρώθηκε η ιδιωτικοποίηση για την περιοχή - φιλέτο στην Κασσιόπη της Κέρκυρας. Νέος ιδιοκτήτης, με εξευτελιστικό αντίτιμο μόλις στα 23 εκατ. ευρώ είναι η αμερικανική εταιρεία «NCH Capital», που είχε υποβάλει τη μοναδική «προσφορά». Οι μεγαλοεπιχειρηματίες θα καταλάβουν το χώρο έκτασης 490 στρεμμάτων, παίρνοντας το δικαίωμα της εκμετάλλευσης - «αξιοποίησης» για 99 χρόνια. Η αμερικανική εταιρεία πρωτοεμφανίστηκε μόλις το 1993, προκειμένου να αποτελέσει την εταιρεία - ομπρέλα που αγόραζε τότε ακίνητα στη ρημαγμένη από την ανατροπή του σοσιαλισμού Ρωσία, σε άλλες πρώην Σοβιετικές Δημοκρατίες και σε αρκετές από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης.
Οι καταληκτικές «προσφορές» των μονοπωλίων που διεκδικούν ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, ΟΠΑΠ και για την περιοχή - φιλέτο στην Αφάντου Ρόδου αναμένονται για τον Απρίλη, αυτήν την εβδομάδα ξεκινά ο διαγωνισμός για την εκχώρηση της ΕΥΑΘ, που φέρεται να τη διεκδικούν γαλλικά μονοπώλια («Suez Environement» και «Veolia»), για τα τέλη Μάρτη η μεταβίβαση της ΛΑΡΚΟ στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση.
Γύρω από την εκχώρησή των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ αναπτύσσονται έντονοι κρατικομονοπωλιακοί ανταγωνισμοί και ανοιχτές παρεμβάσεις κυβερνήσεων. Οι 5 «προσφορές» που έχουν περάσει στην τελική φάση είναι οι παρακάτω: Η Ρωσική «Gazprom» για τη ΔΕΠΑ, η Ρωσική «Negusneft» («Sintez Group») για ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ, «M&M Gas» (σύμπραξη 50%-50% των ομίλων Βαρδινογιάννη - «Motor Oil» και Μυτιληναίου) για ΔΕΠΑ, η Τσεχική PPF με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για ΔΕΣΦΑ, «Socar» (Αζερμπαϊτζάν, στη σφαίρα επιρροής των ΗΠΑ) για ΔΕΣΦΑ. Το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να βάλει ξανά στο παιχνίδι τα επιχειρηματικά σχήματα που συμμετείχαν στην προηγούμενη φάση του διαγωνισμού, με την προϋπόθεση ότι θα προσκληθούν και θα συμπράξουν σε κοινά επιχειρηματικά σχήματα με τους 5 που πέρασαν στην τελική φάση της ιδιωτικοποίησης. Αποδέκτες της πρόσκλησης μπορεί να είναι οι: «Mitsui» (Ιαπωνία), «Enagas» (Ισπανία), ENI (Ιταλία), «Sonatrach» (Αλγερία), «Vopak LNG» (Ολλανδία), I«srael Corporation» (Ισραήλ), «Gas Natural» (Ισπανία), «Edison» (Ιταλία).
Η λίστα των ιδιωτικοποιήσεων
Το χρονοδιάγραμμα, με βάση την προβλεπόμενη σήμερα κλιμάκωση, διαμορφώνεται ως εξής:

2013: ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, «Ελληνικά Πετρέλαια» (ΕΛΠΕ), ΟΠΑΠ, Κρατικά Λαχεία, Ελληνικά Ταχυδρομεία, περιφερειακά αεροδρόμια, ΛΑΡΚΟ, αποθηκευτικός χώρος φυσικού αερίου «Νότια Καβάλα», οι περιοχές - φιλέτα στην Αφάντου Ρόδου και το «Μικρό Καβούρι» στη Βουλιαγμένη, πώληση και επαναμίσθωση 28 κτιρίων που στεγάζουν κρατικές υπηρεσίες.

2014: ΕΥΑΘ και ΕΥΔΑΠ, πώληση 17% της ΔΕΗ, «αξιοποίηση» των Οργανισμών Λιμένος Πειραιά και Θεσσαλονίκης (ΟΛΠ, ΟΛΘ), επίσης και περιφερειακών λιμανιών, παραχώρηση Εγνατίας Οδού, «αξιοποίηση» του παλιού αεροδρομίου Ελληνικού με πανωπροίκι τη γύρω παραλιακή ζώνη, αεροδρόμιο Σπάτων (πώληση της κρατικής συμμετοχής και χρονική επέκταση της σύμβασης με τη «Χόχτιφ»), περιφερειακά αεροδρόμια (β' φάση), «αξιοποίηση» μαρινών, πώληση δικαιωμάτων «ψηφιακού μερίσματος».
Η τελευταία «επικαιροποίηση» προβλέπει την ένταξη στο ΤΑΙΠΕΔ του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της θυγατρικής «Rosco» (σιδηροδρομικοί σταθμοί, συντήρηση τροχαίου υλικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού). Στις λίστες των επικείμενων ιδιωτικοποιήσεων περιλαμβάνονται επίσης ΛΑΡΚΟ, ΕΛΒΟ, Καζίνο Πάρνηθας, Οργανισμός Διεξαγωγής Ιπποδρομιών (ΟΔΙΕ).
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης αντιλαϊκής κλιμάκωσης δρομολογούν και τα παρακάτω:

Ενέργεια: Πέρα από τη ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ μεθοδεύουν την εκχώρηση ζωτικού χώρου στα μονοπώλια με την εκποίηση ποσοστών σε ΔΕΗ, ΕΛΠΕ και ΛΑΡΚΟ. Για τη ΔΕΗ ετοιμάζουν την πώληση του 17% του κρατικής ιδιοκτησίας μετοχικού πακέτου. Στα ΕΛΠΕ ήδη υπάρχει κολεγιά του κράτους (35%) με τον όμιλο Λάτση (42%). Στη ΛΑΡΚΟ εκχωρείται το 55% (33,5% ανήκει στην Εθνική Τράπεζα και 11,4% στη ΔΕΗ).

Υδρευση: Αφορά στο ξεπούλημα των ΕΥΑΘ και ΕΥΔΠΠ, για τις οποίες ενδιαφέρονται ευρωενωσιακά και ντόπια μονοπώλια. Είναι γνωστό το ενδιαφέρον των γαλλικών μονοπωλίων «Suez Environement» (σήμερα κατέχει το 5% της ΕΥΑΘ) και «Veolia». Στους σχεδιασμούς τους είναι και η παράδοση Δημοτικών Εταιρειών Υδρευσης - Αποχέτευσης. Είναι απόλυτα φανερό πως τα τιμολόγια ύδρευσης θα απογειωθούν σε νέα ύψη για την ενίσχυση των καπιταλιστικών κερδών.

Επικοινωνίες: Μετά την παράδοση του ΟΤΕ στο γερμανικό μονοπώλιο «Deutsche Telecom» θέλουν να μπάσουν λεγόμενο «στρατηγικό επενδυτή» και στα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ), προχωρώντας και στην «αξιοποίηση» του φάσματος συχνοτήτων (συχνότητες που μένουν ελεύθερες μετά τη μετατροπή του σήματος τηλεοπτικών καναλιών από αναλογικό σε ψηφιακό).

Ακίνητη περιουσία: Επικεντρώνουν στα «φιλέτα», είτε με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης και συμπράξεις με τα μονοπώλια είτε με πώληση. Σε πρώτο πλάνο, μπαίνει το παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού. Για τα «σημαντικά ακίνητα» - φιλέτα συγκροτούνται ειδικές ομάδες για την άρση των διοικητικών εμποδίων, όπως για παράδειγμα από την Αρχαιολογική Υπηρεσία, την Πολεοδομία κ.ά. Στους σχεδιασμούς για το επόμενο διάστημα ετοιμάζουν την «αξιοποίηση» - ένταξη χιλιάδων ακινήτων του Δημοσίου σε ένα ενιαίο πακέτο, με τη μορφή αμοιβαίου κεφαλαίου. Στο ίδιο πακέτο σχεδιάζουν να χωρέσουν και ακίνητα ασφαλιστικών ταμείων. Πρόκειται για την επόμενη μορφή τζόγου σε συνέχεια της ληστείας των αποθεματικών που συντελέστηκε μέσα από το κούρεμα του κρατικού χρέους!

Αλλες υποδομές: Προχωρούν στην «επέκταση συμβάσεων παραχώρησης» για την Αττική Οδό και την Εγνατία Οδό. Επίσης, στη χρονική επιμήκυνση της σύμβασης στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» με το γερμανικό μονοπώλιο «Χόχτιφ». Βάζουν «στρατηγικούς επενδυτές» στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας μέσω συμβάσεων παραχώρησης. Σε κρατική ιδιοκτησία βρίσκεται σήμερα το 74% του ΟΛΘ όπως και του ΟΛΠ. Τα 2 μεγάλα λιμάνια όπως επίσης και ακόμη 10 - Πάτρας, Ηγουμενίτσας, Βόλου, Καβάλας, Ραφήνας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας - στα οποία το κράτος κατέχει το σύνολο (100%) του μετοχικού κεφαλαίου, προορίζονται για «πεσκέσι» σε «επενδυτές».
Πρώτες στη λίστα για εκμετάλλευση και «αξιοποίηση» από μεγαλοεπιχειρηματίες ετοιμάζεται να παραδώσει η συγκυβέρνηση 48 μαρίνες που βρίσκονται σε μεγάλα και περιφερειακά λιμάνια της χώρας. Τα εν λόγω περιουσιακά στοιχεία θα ενταχθούν σε 9 διαφορετικά «πακέτα», προκειμένου το καθένα από αυτά να αποτελέσει αντικείμενο ξεχωριστού διαγωνισμού. Σύμφωνα με το σχεδιασμό από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) η κάθε ομάδα θα έχει στο επίκεντρο μια μεγάλη μαρίνα και με κριτήρια την εύκολη πρόσβαση σε αεροδρόμια, αρχαιολογικούς και χώρους μαζικής διακίνησης τουριστών, περιθώρια «ανάπτυξης» των υποδομών έτσι ώστε να διασφαλίζονται τα κέρδη των «επενδυτών». Είναι φανερό πως θα εκχωρήσουν και κάθε είδους άλλα κίνητρα, προκειμένου να κεντρίσουν το «επενδυτικό ενδιαφέρον». Οι ανακοινώσεις για τους πρώτους διαγωνισμούς αναμένεται να γίνουν στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Τζόγος: Το προσφερόμενο πακέτο αφορά στις εταιρείες ΟΠΑΠ, Καζίνο, ΟΔΙΕ, Κρατικά Λαχεία, τα οποία για διάστημα 12 ετών ήδη πέρασαν στην ιδιοκτησία της σύμπραξης των εταιρειών ΟΠΑΠ, «Lottomatica», «Intralot» και «Scientific Games».
Η επιχείρηση για την προσέλκυση των μονοπωλίων θα κλιμακωθεί με αλλεπάλληλα, χωρίς τελειωμό αντιλαϊκά μέτρα, προκειμένου να ικανοποιηθούν οι σημερινές νόρμες της ανταγωνιστικότητας για την κερδοφορία των καπιταλιστών. Για το λαό υπάρχει ο άλλος δρόμος ανάπτυξης, χωρίς τους καπιταλιστές, με εργατική λαϊκή εξουσία, με κεντρικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη όλων των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας και το λαό αποκλειστικό ιδιοκτήτη του πλούτου που παράγει. Εξέλιξη που απαιτεί τώρα οργάνωση και πάλη ενάντια σ' αυτά τα μέτρα και την πολιτική που τα εφαρμόζει σε συνδυασμό με την πάλη για αποδέσμευση από την ΕΕ και τη μονομερή διαγραφή του χρέους.

Ανδρέας ΣΑΚΑΡΕΛΟΣ
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους