Του Βαγγελη Μανδραβελη
Aγώνα δρόμου πραγματοποιεί το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να υλοποιήσει το πρόγραμμα όπως έχει συμφωνηθεί με την τρόικα στο τέλος του 2012. Και παρ’ όλο που έχουν μεσολαβήσει μόλις λίγοι μήνες από το νέο συμφωνηθέν Μνημόνιο, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ήδη ολισθαίνει προς τα πίσω, με αρκετές αποκρατικοποιήσεις που είχαν προγραμματιστεί για το α΄ τρίμηνο του έτους να μεταφέρονται σε άλλα τρίμηνα.
Ηδη τέσσερις από αυτές (ΕΛΤΑ, ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, ΛΑΡΚΟ) διολίσθησαν...
στο β΄ τρίμηνο του έτους, ενώ μετά και την παρέμβαση της Κομισιόν στο θέμα των κρατικών ενισχύσεων σε ΕΑΣ και ΛΑΡΚΟ, το μέλλον των συγκεκριμένων αποκρατικοποιήσεων παραμένει ασαφές. Μέχρι στιγμής, ακόμη δεν έχει μεταφερθεί η εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), καθώς εκκρεμεί η σχετική απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, ενώ, φυσικά, δεν έχει γίνει πρόσληψη των σχετικών συμβούλων.
Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να ξεκινήσει τουλάχιστον τρεις διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, των μικρών λιμένων και μαρινών της χώρας και της Εγνατίας Οδού. Επίσης, θα πρέπει να ξεκινήσει και η διαδικασία για την πώληση και επαναμίσθωση (sale & lease back) των 28 κτιρίων που για περισσότερο από 18 μήνες βρίσκεται σε στάδιο προετοιμασίας. Ωστόσο, φαίνεται κι εδώ να υπάρχει εμπλοκή, καθώς στο κτίριο-σημαία που βρίσκεται στην οδό Θηβών φαίνεται να παραμένει για τέταρτη φορά στα αζήτητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης που είχε εκδηλώσει την πρόθεση να μετακινηθεί στο συγκεκριμένο κτίριο τελικά έχει κάνει πίσω.
Βεβαίως, όλες αυτές οι αποκρατικοποιήσεις δεν θα σημάνουν και πολλά, αν κάποια από τις αποκρατικοποιήσεις, είτε του ΟΠΑΠ είτε των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, δεν καρποφορήσει. Μόνον αυτές οι δύο μαζί είναι ικανές να επιτύχουν τον στόχο των εσόδων για το 2013, αλλά αν μία από αυτές δεν καρποφορήσει, τότε ο στόχος αυτός θεωρείται πρακτικά μη επιτεύξιμος.
Για τον ΟΠΑΠ, όλα δείχνουν ότι η αποκρατικοποίηση θα προχωρήσει. Ειδικά μετά τη σπουδή που υπήρξε για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΟΠΑΠ - Intralot σε ό,τι αφορά τη σύμβαση τεχνολογικής υποστήριξης του Οργανισμού, φαίνεται ότι η αποκρατικοποίηση θα προχωρήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι υποψήφιοι επενδυτές ζήτησαν να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα προτού οι ίδιοι αποφασίσουν αν θα βάλουν ή όχι χρήματα στον ΟΠΑΠ. Η σύμβαση αφορά τις παραδοσιακές υπηρεσίες της Intralot στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ και όχι τα καινούργια (VLTs, Internet). H νέα σύμβαση θα έχει τριετή διάρκεια, αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα ανανέωσης εφόσον το θελήσουν οι δύο πλευρές, δηλαδή ΟΠΑΠ και Intralot.
Πάντως, το προσφερόμενο (ετήσιο) τίμημα, σύμφωνα με τον ΟΠΑΠ αναμένεται αισθητά μειωμένο σε σχέση με το υφιστάμενο. Οπως ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές, το όφελος από τη νέα σύμβαση είναι κυρίως η μικρότερη διάρκειά της –ο διαγωνισμός που είχε ξεκινήσει επί Γ. Σπανουδάκη αφορούσε πενταετία– και πιθανώς η παροχή κάποιων περισσότερων υπηρεσιών και υλικού από την πλευρά της Intralot.
Απο: kathimerini.gr
Aγώνα δρόμου πραγματοποιεί το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων προκειμένου να υλοποιήσει το πρόγραμμα όπως έχει συμφωνηθεί με την τρόικα στο τέλος του 2012. Και παρ’ όλο που έχουν μεσολαβήσει μόλις λίγοι μήνες από το νέο συμφωνηθέν Μνημόνιο, το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ήδη ολισθαίνει προς τα πίσω, με αρκετές αποκρατικοποιήσεις που είχαν προγραμματιστεί για το α΄ τρίμηνο του έτους να μεταφέρονται σε άλλα τρίμηνα.
Ηδη τέσσερις από αυτές (ΕΛΤΑ, ΕΛΒΟ, ΕΑΣ, ΛΑΡΚΟ) διολίσθησαν...
στο β΄ τρίμηνο του έτους, ενώ μετά και την παρέμβαση της Κομισιόν στο θέμα των κρατικών ενισχύσεων σε ΕΑΣ και ΛΑΡΚΟ, το μέλλον των συγκεκριμένων αποκρατικοποιήσεων παραμένει ασαφές. Μέχρι στιγμής, ακόμη δεν έχει μεταφερθεί η εταιρεία στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου), καθώς εκκρεμεί η σχετική απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων, ενώ, φυσικά, δεν έχει γίνει πρόσληψη των σχετικών συμβούλων.
Σημειώνεται ότι μέχρι το τέλος του μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να ξεκινήσει τουλάχιστον τρεις διαγωνισμούς, μεταξύ των οποίων την αποκρατικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, των μικρών λιμένων και μαρινών της χώρας και της Εγνατίας Οδού. Επίσης, θα πρέπει να ξεκινήσει και η διαδικασία για την πώληση και επαναμίσθωση (sale & lease back) των 28 κτιρίων που για περισσότερο από 18 μήνες βρίσκεται σε στάδιο προετοιμασίας. Ωστόσο, φαίνεται κι εδώ να υπάρχει εμπλοκή, καθώς στο κτίριο-σημαία που βρίσκεται στην οδό Θηβών φαίνεται να παραμένει για τέταρτη φορά στα αζήτητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης που είχε εκδηλώσει την πρόθεση να μετακινηθεί στο συγκεκριμένο κτίριο τελικά έχει κάνει πίσω.
Βεβαίως, όλες αυτές οι αποκρατικοποιήσεις δεν θα σημάνουν και πολλά, αν κάποια από τις αποκρατικοποιήσεις, είτε του ΟΠΑΠ είτε των ΔΕΠΑ/ΔΕΣΦΑ, δεν καρποφορήσει. Μόνον αυτές οι δύο μαζί είναι ικανές να επιτύχουν τον στόχο των εσόδων για το 2013, αλλά αν μία από αυτές δεν καρποφορήσει, τότε ο στόχος αυτός θεωρείται πρακτικά μη επιτεύξιμος.
Για τον ΟΠΑΠ, όλα δείχνουν ότι η αποκρατικοποίηση θα προχωρήσει. Ειδικά μετά τη σπουδή που υπήρξε για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ ΟΠΑΠ - Intralot σε ό,τι αφορά τη σύμβαση τεχνολογικής υποστήριξης του Οργανισμού, φαίνεται ότι η αποκρατικοποίηση θα προχωρήσει. Σύμφωνα με πληροφορίες, κάποιοι υποψήφιοι επενδυτές ζήτησαν να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα προτού οι ίδιοι αποφασίσουν αν θα βάλουν ή όχι χρήματα στον ΟΠΑΠ. Η σύμβαση αφορά τις παραδοσιακές υπηρεσίες της Intralot στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ και όχι τα καινούργια (VLTs, Internet). H νέα σύμβαση θα έχει τριετή διάρκεια, αλλά θα υπάρχει η δυνατότητα ανανέωσης εφόσον το θελήσουν οι δύο πλευρές, δηλαδή ΟΠΑΠ και Intralot.
Πάντως, το προσφερόμενο (ετήσιο) τίμημα, σύμφωνα με τον ΟΠΑΠ αναμένεται αισθητά μειωμένο σε σχέση με το υφιστάμενο. Οπως ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές, το όφελος από τη νέα σύμβαση είναι κυρίως η μικρότερη διάρκειά της –ο διαγωνισμός που είχε ξεκινήσει επί Γ. Σπανουδάκη αφορούσε πενταετία– και πιθανώς η παροχή κάποιων περισσότερων υπηρεσιών και υλικού από την πλευρά της Intralot.
Απο: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου