Ενα νέο επιχειρηματικό και επενδυτικό τοπίο αρχίζει να διαμορφώνεται σταδιακά στην Ελλάδα. Η χώρα επανατοποθετείται στον διεθνή επενδυτικό χάρτη και αρχίζει να αξιοποιεί το συγκριτικό της πλεονέκτημα, τη γεωγραφική της θέση για την προσέλκυση μεγάλων ξένων επενδύσεων.
Η Ελλάδα «επενδύει» στη θέση της, ως πύλη για τη μεταφορά εμπορευμάτων από την Ασία προς την Ευρώπη, ως διαμετακομιστικό κέντρο προς τις χώρες της Μεσογείου, της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης.
Ταυτόχρονα οι αποκρατικοποιήσεις δημιουργούν νέα ευνοϊκά δεδομένα για την κινητοποίηση σημαντικών εγχώριων και ξένων κεφαλαίων.
Η πλέον χαρακτηριστική επενδυτική κίνηση είναι της Cosco. Μετά την επιτυχία της πρώτης φάσης στο λιμάνι του Πειραιά, ο κινεζικός κολοσσός τώρα επαναβεβαιώνει το ενδιαφέρον του για νέα επένδυση στο εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά ύψους 224 εκατ. ευρώ και για τους σιδηροδρόμους, αλλά και για άλλες υποδομές.
Τα θετικά αποτελέσματα στην οικονομία από την παρουσία της Cosco δεν περιορίζονται απλά και μόνον στην αύξηση της απασχόλησης και στις επενδύσεις που η ίδια έκανε. Οι θετικές επιδράσεις στην ελληνική οικονομία είναι πολλαπλασιαστικές: Μαζί με την αύξηση των κοντέινερς της Cosco πολυεθνικές όπως η HP και η Huawei επέλεξαν τον Πειραιά ως διαμετακομιστικό κέντρο για τα προϊόντα τους, ενώ και άλλες πολυεθνικές ετοιμάζονται να ακολουθήσουν.
Είναι προφανές ότι η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου, η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, αλλά και των άλλων λιμένων και υποδομών μπορούν να αποτελέσουν τον «μαγνήτη» για την προσέλκυση επενδυτικών κεφαλαίων, αλλά και τον καταλύτη για να αποκτήσει η Ελλάδα σύγχρονες υποδομές που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστική της θέση στην Ευρώπη.
Αυτό που απαιτείται είναι η κυβέρνηση να εφαρμόσει το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων ώστε η οικονομία, χωρίς τις αγκυλώσεις του παρελθόντος, να καταστεί ανταγωνιστική και ελκυστικός επενδυτικός προορισμός.
Απο: ΗΜΕΡΗΣΙΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου