Την υψηλότερη μείωση στη διάρκεια των δέκα (!) τελευταίων χρόνων έχει
υποστεί το περιβόητο «καλάθι» της νοικοκυράς φέτος, καθώς η αξία του
έχει μειωθεί σε ποσοστό της τάξης του 10%. Η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη
στο σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε 53,13 ευρώ, όταν το 2012 ήταν σχεδόν 60
ευρώ.
Την ίδια στιγμή η μέση μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται στα...
289,7 ευρώ και είναι αρκετά μικρότερη από τα 322,5 ευρώ πέρυσι και τα 334 ευρώ το έτος 2011. Οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν εμφανώς λιγότερα, αλλά σχεδόν το 95% ξέρει από πριν τι θα πάει να αγοράσει. Ποσοστά ρεκόρ, αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ήταν μια από τις καθιερωμένες …βόλτες της οικογένειας κι όχι μόνο.
Επίσης, φαίνεται να εγκαταλείπεται η παλιά καλή συνήθεια, να μας έχει βολέψει ένα σούπερ μάρκετ είτε λόγω εγγύτητας είτε λόγω τιμής. Πέρυσι το 66% των καταναλωτών δήλωνε ότι ψώνιζε σταθερά από ένα σούπερ μάρκετ, τώρα, το ποσοστό αυτό υποχωρεί στο 55,6%. Κι αυξάνεται στο 55% (από 34,3%) το ποσοστό εκείνο των καταναλωτών που έκανε «γύρα» σε περισσότερα από δύο σουπερ μάρκετ αναζητώντας είτε καλύτερες τιμές είτε τις προσφορές. Άλλωστε οι άνθρωποι του κλάδου των σούπερ μάρκετ μιλούν για μια ολοένα αυξανόμενη μερίδα καταναλωτών οι οποίοι πια αγοράζουν με βάση τις προσφορές της κάθε αλυσίδας.
Κι έτσι, εκεί που τα φυλλάδια ήταν «χαμένοι κορμοί δέντρων», εξελίσσονται σε αντικείμενο μελέτης από τα νοικοκυριά. Όσο για την μάρκα….ενώ παλαιότερα οι Έλληνες αρέσκονταν στο να αγοράζουν τα «φιρμάτα» καταναλωτικά προϊόντα, σήμερα αναζητούν τα «προσεγγίσιμα» καταναλωτικά προϊόντα όπως λένε άνθρωποι των σούπερ μάρκετ. Όπερ σημαίνει καλή η διαφήμιση, καλό το έλαιο τάδε, αλλά αν δε βγαίνει το πορτοφόλι …
Για την ιστορία να πούμε ότι μόλις το 9% των καταναλωτών δαπανά περί τα 100 ευρώ κάθε φορά που πηγαίνει σούπερ μάρκετ.
Την ίδια στιγμή η μέση μηνιαία δαπάνη υπολογίζεται στα...
289,7 ευρώ και είναι αρκετά μικρότερη από τα 322,5 ευρώ πέρυσι και τα 334 ευρώ το έτος 2011. Οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν εμφανώς λιγότερα, αλλά σχεδόν το 95% ξέρει από πριν τι θα πάει να αγοράσει. Ποσοστά ρεκόρ, αν αναλογιστεί κανείς ότι μέχρι πριν λίγα χρόνια η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ήταν μια από τις καθιερωμένες …βόλτες της οικογένειας κι όχι μόνο.
Επίσης, φαίνεται να εγκαταλείπεται η παλιά καλή συνήθεια, να μας έχει βολέψει ένα σούπερ μάρκετ είτε λόγω εγγύτητας είτε λόγω τιμής. Πέρυσι το 66% των καταναλωτών δήλωνε ότι ψώνιζε σταθερά από ένα σούπερ μάρκετ, τώρα, το ποσοστό αυτό υποχωρεί στο 55,6%. Κι αυξάνεται στο 55% (από 34,3%) το ποσοστό εκείνο των καταναλωτών που έκανε «γύρα» σε περισσότερα από δύο σουπερ μάρκετ αναζητώντας είτε καλύτερες τιμές είτε τις προσφορές. Άλλωστε οι άνθρωποι του κλάδου των σούπερ μάρκετ μιλούν για μια ολοένα αυξανόμενη μερίδα καταναλωτών οι οποίοι πια αγοράζουν με βάση τις προσφορές της κάθε αλυσίδας.
Κι έτσι, εκεί που τα φυλλάδια ήταν «χαμένοι κορμοί δέντρων», εξελίσσονται σε αντικείμενο μελέτης από τα νοικοκυριά. Όσο για την μάρκα….ενώ παλαιότερα οι Έλληνες αρέσκονταν στο να αγοράζουν τα «φιρμάτα» καταναλωτικά προϊόντα, σήμερα αναζητούν τα «προσεγγίσιμα» καταναλωτικά προϊόντα όπως λένε άνθρωποι των σούπερ μάρκετ. Όπερ σημαίνει καλή η διαφήμιση, καλό το έλαιο τάδε, αλλά αν δε βγαίνει το πορτοφόλι …
Για την ιστορία να πούμε ότι μόλις το 9% των καταναλωτών δαπανά περί τα 100 ευρώ κάθε φορά που πηγαίνει σούπερ μάρκετ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου