Το «αφεντικό τρελάθηκε σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του 2011, ο οποίος προβλέπει το μαζικό ξεπούλημα σειράς ΔΕΚΟ, αμυντικών παραγωγικών μονάδων και άλλων στρατηγικών επιχειρήσεων! Οι στόχοι της τροϊκανής Κυβέρνησης Γ. Παπανδρέου είναι δύο: πρώτον η αύξηση των εσόδων μέσω της είσπραξης του άμεσου τιμήματος της αποκρατικοποίησης και δεύτερον η αλλαγή του εργασιακού καθεστώτος χιλιάδων
εργαζομένων με σκοπό την άσκηση περαιτέρω πιέσεων συνολικά στην αγορά
εργασίας (μείωση μη-μισθολογικού κόστους, εντατικοποίηση εργασιακών
ρυθμών κλπ).
Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στον Προϋπολογισμό στοιχεία το 2011, θα εκποιηθούν συμμετοχές του Δημοσίου στις ΔΕΚΟ (ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΛΤΑ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ), θα διενεργηθεί η εκποίηση της αμυντικής βιομηχανίας (ΕΑΒ και ΕΑΣ) ενώ τέλος θα επεκταθεί χρονικά και η σύμβαση παραχώρησης του Διεθνούς Αεροδρομίου των Σπάτων αλλά θα υπογραφεί και η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.
Αναλυτικά το πρόγραμμα ξεπουλήματος έχει ως εξής:
1. ΔΕΠΑ: Είναι ήδη αποκρατικοποιημένη κατά 35% ενώ η Κυβέρνηση σχεδιάζει να την ξεπουλήσει ολοκληρωτικά εντός του δ' τριμήνου του 2011. 'Ήδη άλλωστε έχουν επιλεγεί ως σύμβουλοι αποκρατικοποίησης οι Rotschild, UBS και Alpha Bank.
2. ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ: Εκχώρηση ποσοστού 10% και 23% αντίστοιχα μαζί με το management,
προβλέπεται να εκχωρηθεί από την Κυβέρνηση. Η παραχώρηση του management
γίνεται καθώς αρχικά δεν είχε εκδηλωθεί επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω και
των χαμηλών τιμολογίων. Επομένως, έρχονται τιμολόγια που θα μας κάνουν να πούμε το νερό, νεράκι!
3. ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετά τον τεμαχισμό και τη διάλυση του ΟΣΕ, ακολουθεί το ξεπούλημα του φιλέτου (κατά 49%), μαζί φυσικά με το management. Πρακτικά, αυτό θα σημάνει κατακόρυφη αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και μαζική περικοπή των μη-κερδοφόρων (δηλαδή των περισσότερων) δρομολογίων!
4. ΕΛΤΑ: Είναι σίγουρη η διάθεση σε ιδιώτη σε ποσοστό 39%. Δεν έχει ξεκαθαριστεί το κατά πόσον θα παραχωρηθεί το management καθώς και η ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές
5. ΕΑΒ – ΕΑΣ:
Σε μια πράξη που θυμίζει χώρες - μπανανίες της Κεντρικής Αμερικής, η
Κυβέρνηση ξεπουλάει ακόμα και τις 2 αυτές επιχειρήσεις που συναποτελούν
την αμυντική βιομηχανία της χώρας. Οι λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν
σύντομα από τη Γενική Γραμματεία Αποκρατικοποιήσεων.
6. Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών:
Προβλέπεται η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης με τη γερμανική
Hochtieff αλλά ενδεχομένως και η είσοδος της επίσης γερμανικής εταιρείας
διαχείρισης αεροδρομίων Fraport.
7. ΛΑΡΚΟ: Το Δημόσιο κατέχει σήμερα το 55,19% αυτής της μεταλλευτικής και μεταλλουργικής επιχείρησης και αναμένεται να την ξεφορτωθεί εντός του δ' τριμήνου του 2011. Αρκεί
μόνο να αναφέρουμε πως τα προ φόρων κέρδη της ΛΑΡΚΟ για το 2009,
ανέρχονται στα € 993,1 εκατομμύρια, δηλαδή ποσοστό ίσο με το 3% του
δημοσιονομικού ελλείμματος της ίδιας χρονιάς (€36,15 δις ή 15,4% του
ΑΕΠ)!
8. Λοιπές κινήσεις: Τέλος, αναμένεται να ξεπουληθούν ο ΟΔΙΕ, το καζίνο Mont Parnes αλλά και 4 Airbus A 340, «προίκα» από την Ολυμπιακή...
Τη στιγμή αυτή, η Κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου, προσπαθεί να δημιουργήσει συναίνεση γύρω από το σχεδιαζόμενο ξεπούλημα μέσω της γνωστής μεθόδου του κοινωνικού αυτοματισμού.
Προσπαθεί να μας πείσει πως για την κακή οικονομική πορεία ορισμένων
δημοσίων επιχειρήσεων φταίνε οι «κακοί» και «τεμπέληδες» εργαζόμενοι
αποκρύπτοντας το γεγονός πως πολλές από αυτές είναι κερδοφόρες. Και
κυρίως αποκρύπτει ή υποβαθμίζει, με τη βοήθεια πάντα των κυρίαρχων ΜΜΕ, το γεγονός πως το ξεπούλημα των ΔΕΚΟ (κερδοφόρων ή μη) θα επιφέρει την κατακόρυφη άνοδο των τιμολογίων/εισιτηρίων!
Τη στιγμή, αυτή μόνο ένα μαζικό, ενωτικό και συνεπές κίνημα των εργαζομένων στις δημόσιες επιχειρήσεις, το οποίο παράλληλα θα ενημερώνει με επιμονή το καταναλωτικό κοινό για τις συνέπειες των ιδιωτικοποιήσεων στην τσέπη όλων μας, μπορεί να αποτρέψει το ξεπούλημά τους! Και ο ρόλος των δυνάμεων της Αριστεράς στον αγώνα αυτό είναι καθοριστικός!
Απο:Iskra
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου