Η εκτόξευση του κόστους χρήσης αναμένεται να βυθίσει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.
Η εκτόξευση του κόστους χρήσης αναμένεται να βυθίσει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.Δυσβάσταχτο για την πλειονότητα των ιδιοκτητών Ι.Χ. θα είναι, πλέον, το κόστος χρήσης των οχημάτων τους, καθώς πέραν της αύξησης των Τελών Κυκλοφορίας σε όλες τις κατηγορίες αυτοκινήτων ανεξαρτήτως της 1ης άδειας κυκλοφορίας, υπερβολικά αυξάνονται τα τεκμήρια διαβίωσης που αφορούν την κατοχή Ι.Χ., ενώ το «κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί η έκτακτη εισφορά που θα επιβληθεί σε 100.000 κατόχους οχημάτων με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/2002 με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ., η οποία υπολογίζεται σε 5% του τεκμηρίου διαβίωσης που αντιστοιχεί στον ιδιοκτήτη κάθε οχήματος.
Εισαγωγείς και έμποροι, πλέον, βρίσκονται σε κατάσταση πανικού, καθώς η εκτόξευση του κόστους χρήσης θα βυθίσει ακόμη περισσότερο τις πωλήσεις καινούριων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ από την άλλη μεριά δεκάδες χιλιάδες καταναλωτές θα σπεύσουν πριν από τη λήξη του έτους να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους για να μην καταβάλουν τα αυξημένα Τέλη του 2012, αλλά και την έκτακτη εισφορά η οποία θα ισχύσει, σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο για φέτος και όχι για τα επόμενα χρόνια.
Εισφορά
Ωστόσο, στη φορο-καταιγίδα που περιλαμβάνει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα εξαιρούνται από την έκτακτη εισφορά οι κάτοχοι Ι.Χ. των οποίων η 1η άδεια κυκλοφορίας έχει εκδοθεί πριν από 10 χρόνια, κάτι με το οποίο δεν συμφωνούν αρκετοί εισαγωγείς οι οποίοι επισημαίνουν πως με αυτό τον τρόπο «επιδοτούνται» τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα, ενώ από την άλλη «τιμωρούνται» οι κάτοχοι καινούριων και «καθαρών» αυτοκινήτων, τη στιγμή, μάλιστα, που είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης...
Επίσης, από την έκτακτη εισφορά εξαιρούνται οι ανάπηροι, ενώ ξεχάστηκαν οι πολύτεκνοι. Παράλληλα, να αναφέρουμε πως τα τεκμήρια ισχύουν για αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών, ενώ για αυτοκίνητα ηλικίας 6-10 ετών υπάρχει μείωση 30%, οπότε η έκτακτη εισφορά είναι κάπως χαμηλότερη. Στα αυτοκίνητα άνω των 10 ετών υπάρχει μείωση 50% στα τεκμήρια και δεν επιβάλλεται έκτακτη εισφορά.
Η επιβολή της έκτακτης εισφοράς στους 100.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ., σε συνδυασμό με την αύξηση των τεκμηρίων διαβίωσης αλλά και της αύξησης των τιμών στα καύσιμα, θα οδηγήσει χιλιάδες Ι.Χ. σε προσωρινή ακινησία, ενώ εκατοντάδες χιλιάδες στα γκαράζ των ιδιοκτητών τους, οι οποίοι θα τα μετακινούν μόνο τα Σαββατοκύριακα.
Παραδείγματα I.X. με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω
- I.X. με κινητήρα 2.000 κ.εκ. Θα καταβάλει 660 ευρώ (από 600 ευρώ) για Tέλη Kυκλοφορίας 2012 και για έκτακτη εισφορά 270 ευρώ. Δηλαδή η ετήσια επιβάρυνση κυμαίνεται στα 330 ευρώ.
- I.X. με κινητήρα 4.000 κ.εκ. Θα καταβάλει 1.320 ευρώ για τα Tέλη του 2012 και για έκτακτη εισφορά 870 ευρώ. H συνολική ετήσια επιβάρυνση κυμαίνεται στα 990 ευρώ.
Tα νέα τεκμήρια και η έκτακτη εισφορά στα IX
|
|||
Kυβικά
|
Tεκμήριο 2011
|
Eκτακτη εισφορά 2011
|
Tεκμήριο 2012
|
1.200
|
3.000
|
0
|
4000
|
1.300
|
3.300
|
0
|
4600
|
1.400
|
3600
|
0
|
5.200
|
1.500
|
3.900
|
0
|
5.800
|
1.600
|
4.200
|
0
|
6.400
|
1.700
|
4.500
|
0
|
7.000
|
1.800
|
4.800
|
0
|
7.600
|
1.900
|
5.100
|
0
|
8.200
|
2.000
|
5.400
|
270
|
8.800
|
2.100
|
5.900
|
280
|
9.700
|
2.200
|
6.400
|
320
|
10.600
|
2.300
|
6.900
|
345
|
11.500
|
2.400
|
7.400
|
370
|
12.400
|
2.500
|
7.900
|
395
|
13.300
|
2.600
|
8.400
|
420
|
14.200
|
2.700
|
8.900
|
445
|
15.100
|
2.800
|
9.400
|
470
|
16.000
|
2.900
|
9.900
|
495
|
16.900
|
3.000
|
10.400
|
520
|
17.800
|
3.100
|
11.100
|
555
|
19.000
|
3.200
|
11.800
|
590
|
20.200
|
3.300
|
12.500
|
625
|
21.400
|
3.400
|
13.200
|
660
|
22.600
|
3.500
|
13.900
|
695
|
23.800
|
3.600
|
14.600
|
730
|
25.000
|
3.700
|
15.300
|
765
|
26.200
|
3.800
|
16.000
|
800
|
27.400
|
3.900
|
16.700
|
835
|
28.600
|
4.000
|
17.400
|
870
|
29.800
|
4.100
|
18.100
|
905
|
30.000
|
4.200
|
18.800
|
940
|
31.200
|
4.300
|
19.500
|
975
|
32.400
|
4.400
|
20.200
|
1.010
|
33.600
|
4.500
|
20.900
|
1.045
|
34.800
|
4.600
|
21.600
|
1.080
|
36.000
|
4.700
|
22.300
|
1.115
|
37.200
|
4.800
|
23.000
|
1.150
|
38.400
|
4.900
|
23.700
|
1.185
|
39.600
|
5.000
|
24.400
|
1.220
|
40.800
|
5.100
|
25.100
|
1.255
|
42.000
|
5.200
|
25.800
|
1.290
|
43.200
|
5.300
|
26.500
|
1.325
|
44.400
|
5.400
|
27.200
|
1.360
|
45.600
|
5.500
|
27.900
|
1.395
|
46.800
|
5.600
|
28.600
|
1.430
|
48.000
|
5.700
|
29.300
|
1.465
|
49.200
|
5.800
|
30.000
|
1.500
|
50.400
|
5.900
|
30.700
|
1.535
|
51.600
|
6.000
|
31.400
|
1.570
|
52.800
|
Tα τεκμήρια ισχύουν για αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών. Για
αυτοκίνητα ηλικίας 6-10 ετών υπάρχει μείωση 30%. Στα αυτοκίνητα άνω των
10 ετών δεν επιβάλλεται έκτακτη εισφορά.
|
TEΛH KYKΛOΦOPIAΣ 2012
|
|||
Oχήματα με ημερομηνία ταξινόμησης έως 31/10/2010
|
|||
Kυβικά
|
2011
|
2012 (+10%)
|
Διαφ. ευρώ
|
Έως 300 κ.εκ. |
20 €
|
22
|
2
|
Aπό 301 έως 785 κ.εκ. |
50
|
55
|
5
|
Aπό 786 έως 1.071 κ.εκ. |
110
|
121
|
11
|
Aπό 1.072 έως 1.357 κ.εκ. |
120
|
132
|
12
|
Aπό 1.358 έως 1.548 κ.εκ. |
220
|
242
|
22
|
Aπό 1.549 έως 1.738 κ.εκ. |
240
|
264
|
24
|
Aπό 1.739 έως 1.928 κ.εκ. |
270
|
297
|
27
|
Aπό 1.929 έως 2.357 κ.εκ. |
600
|
660
|
60
|
Aπό 2.358 έως 3.000 κ.εκ. |
800
|
880
|
80
|
Aπό 3.001 έως 4.000 κ.εκ. |
1.000
|
1.100
|
100
|
Aπό 4.001 και άνω |
1.200
|
1.320
|
120
|
ΤΑ ΠΡΑΣΙΝΑ ΤΕΛΗ
|
|||
Oχήματα με ημερομηνία Tαξινόμησης από 1/11/2010
|
|||
Eκπομπές CO2 |
2011
|
2012 (10%-13%)
|
Διαφ. ευρώ
|
Aπό 0 έως 100 γρ.CO2/χλμ. |
0 ευρώ
|
0
|
0
|
Aπό 101 έως 120 γρ.CO2/χλμ. |
0,8
|
0,9
|
0,1
|
Aπό 121 έως 140 γρ.CO2/χλμ. |
1
|
1,1
|
0,1
|
Aπό 141 έως 160 γρ.CO2/χλμ. |
1,5
|
1,7
|
0,2
|
Aπό 161 έως 180 γρ.CO2/χλμ. |
2
|
2,25
|
0,25
|
Aπό 181 έως 200 γρ.CO2/χλμ. |
2,25
|
2,55
|
0,3
|
Aπό 201 έως 250 γρ.CO2/χλμ. |
2,5
|
2,8
|
0,3
|
Aπό 251 γρ.CO2./χλμ. και άνω |
3
|
3,4
|
0,4
|
Διαβάστε περισσότερα στην ΗΜΕΡΗΣΙΑ ONLINE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου