αναμένεται να επιφέρει η αλλαγή του τρόπου επιβολής των τελών κυκλοφορίας που ετοιμάζει το οικονομικό επιτελείο η οποία σύμφωνα με τα όσα έχουν διαρρεύσει θα βασίζεται στα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο μέσα στη χρονιά. Την ίδια στιγμή κερδισμένα είναι τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού λόγω της μείωσης του τεκμηρίου και κατ επέκταση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης αλλά και της απεξάρτησης των τελών από τον κυβισμό.
Είναι προφανές ότι όσα αυτοκίνητα διανύουν περισσότερα χιλιόμετρα μέσα στη χρονιά θα επιβαρύνονται περισσότερο. Αν δεχτούμε ότι η επιβάρυνση ανά χιλιόμετρο θα είναι 0,03 λεπτά ανά χιλιόμετρο και υποθέσουμε ότι ένα αυτοκίνητο διανύει 10.000 χιλιόμετρα προκύπτουν οι παρακάτω μεταβολές.
Οχήματα με άδεια κυκλοφορίας ως 30/10/2010
Κυβισμός
|
Τέλη
|
Νέα τέλη
|
786-1.071 κ.εκ.
|
120 ευρώ
|
300
|
1.072-1.357 κ.εκ.
|
135 ευρώ
|
300
|
1.358-1.548 κ.εκ.
|
240 ευρώ
|
300
|
1.549-1.738 κ.εκ.
|
265 ευρώ
|
300
|
1.739-1.928 κ.εκ.
|
300 ευρώ
|
300
|
1.929-2.357 κ.εκ.
|
660 ευρώ
|
300
|
2.358-3.000 κ.εκ.
|
880 ευρώ
|
300
|
3.001-4.000 κ.εκ.
|
1100 ευρώ
|
300
|
4.001 κ.εκ. και άνω
|
1320 ευρώ
|
300
|
Στα οχήματα με άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/11/2010 και με υπόθεση την ανώτατη εκπομπή ρύπων ανά κατηγορία
Εκπομπές CO2 g/km
|
Τέλη ανά gr
|
Τέλη
|
Νέα Τέλη
|
0-100
|
0 ευρώ/gr
|
0
|
300
|
101-120
|
0,9 ευρώ/gr
|
108
|
300
|
121-140
|
1,1 ευρώ/gr
|
154
|
300
|
141-160
|
1,7 ευρώ/gr
|
272
|
300
|
161-180
|
2,25 ευρώ/gr
|
405
|
300
|
181-200
|
2,55 ευρώ/gr
|
510
|
300
|
201-250
|
2,8 ευρώ/gr
|
700
|
300
|
Άνω των 250
|
3,4 ευρώ/gr
|
850
|
300
|
Από
τα παραπάνω προκύπτει ότι αν εφαρμοστούν αυτά που σχεδιάζουν στο ΥΠΟΙΚ
έστω και με παραλλαγές το μάρμαρο θα πληρώσουν οι έχοντες αυτοκίνητα
χαμηλών κυβικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Αυτή η εξέλιξη αναμένεται να
αλλάξει πλήρως την εικόνα στην αγορά ΙΧ επιβεβαιώνοντας το αλλοπρόσαλλο
της πολιτικής που αφού έστρεψε τους πολίτες στην αγορά αυτοκινήτω
χαμηλού κυβισμού έρχεται τώρα να τους τιμωρήσει και να επιβραβεύσει τους
έχοντες και κατέχοντες ακριβά και ρυπογόνα αυτοκίνητα. Προκειμένου να
γίνει περισσότερο αντιληπτή η κατανομή των βαρών παραθέτουμε τις
πωλήσεις ανά κυβισμό από το 2008 έως το 2012
Κλιμάκια κυβισμού
|
2012
|
2011
|
2010
|
2009
|
2008
|
786 - 1.071
|
6.370
|
9.731
|
10.897
|
11.852
|
16.977
|
1.072 - 1.357
|
22.300
|
39.650
|
49.085
|
48.554
|
60.894
|
1.358 - 1.548
|
14.924
|
24.640
|
39.570
|
64.105
|
82.153
|
1.549 - 1.738
|
10.322
|
15.179
|
24.089
|
42.144
|
47.485
|
1.739 - 1.928
|
1.463
|
3.853
|
7.619
|
20.930
|
22.707
|
1.929 - 2.357
|
2.149
|
3.247
|
6.646
|
20.715
|
23.792
|
2.358 - 3.000
|
205
|
577
|
1.738
|
7.653
|
6.984
|
3.001 - 4.000
|
44
|
120
|
442
|
2.569
|
3.529
|
>=4.001
|
16
|
51
|
154
|
560
|
956
|
Όπως
μπορεί να γίνει σαφές ο μεγάλος όγκος αυτοκινήτων που τέθηκαν σε
κυκλοφορία αφορά στις κατηγορίες έως 1600 κυβικά όπου θα επέλθουν
σοβαρές επιβαρύνσεις και αποτελεί ένα ερώτημα αν και κατά πόσο οι
αλλαγές αντί να φέρουν ισοδύναμο αποτέλεσμα να αποφέρουν μεγαλύτερα
έσοδα για το κράτος.
ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΟΥΤΖΟΣ
Απο: fpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου