Παρασκευή 12 Ιουνίου 2015

Πανελλαδικές 2015 και Βάσεις 2015: Εκτιμήσεις και η μεγάλη πτώση

Οι Πανελλήνιες εξετάσεις 2015 ολοκληρώθηκαν και οι βαθμοί των υποχρεωτικών μαθημάτων των Πανελληνίων 2015 θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου.
Συγκεκριμένα, μέχρι τις 19 Ιουνίου ολοκληρώνεται η βαθμολόγηση των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων. Το διάστημα 22 με 26 Ιουνίου αναμένεται να ανακοινωθούν οι βαθμολογίες με την ανάρτησή τους στα σχολεία ενώ ως είθισται οι μαθητές θα έχουν πρόσβαση σε αυτές και ηλεκτρονικά πληκτρολογώντας τον 8ψηφιο κωδικό και τους 4 αρχικούς χαρακτήρες από το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμο.
 





Αμέσως μετά οι υποψήφιοι θα κληθούν να συμπληρώσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο. Σημειώνεται ότι μετά τις 15 Ιουνίου θα προσέλθουν στα Λύκειά τους για να αποκτήσουν προσωπικό κωδικό ασφαλείας (password), ώστε να υποβάλουν ηλεκτρονικά το μηχανογραφικό τους δελτίο. Οι βάσεις αναμένεται να ανακοινωθούν μετά τις 20 Αυγούστου.
Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου.

Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι (οι μαθητές και οι αντίστοιχοι απόφοιτοι) θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Σημειώνεται ότι ο γενικός αριθμός εισακτέων ανέρχεται σε 68.345 θέσεις (από 70.305 το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015) και αναλυτικά: 44.200 θέσεις στα Πανεπιστήμια και στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες (από 46.735 το έτος 2014-2015) και 24.145 θέσεις στα ΤΕΙ, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. και Α.Σ.Τ.Ε (από 23.570 το έτος 2014-2015).

Στον ανωτέρω αριθμό εισακτέων (68.345 θέσεις) δεν συμπεριλαμβάνονται και άρα προστίθενται οι θέσεις εισακτέων:

1. Για τις Στρατιωτικές Σχολές

2. Για τις Σχολές της Αστυνομικής Ακαδημίας και της Πυροσβεστικής Ακαδημίας

3. Για τις Σχολές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού

4. Οι θέσεις που ορίζονται καθ’ υπέρβαση του αναφερόμενου αριθμού εισακτέων για τις ειδικές κατηγορίες υποψηφίων, όπως αθλητές με διακρίσεις, Έλληνες του εξωτερικού, αλλοδαποί-αλλογενείς, πάσχοντες από σοβαρές παθήσεις κλπ.

Πτώση αναμένεται να σημειωθεί στις Βάσεις 2015 για τις μεσαίες και υψηλόβαθμες σχολές, που ενδέχεται να αγγίξει ακόμη και τα 1.000 μόρια, την ώρα που οι υποψήφιοι των Πανελλήνιων 2015 βρίσκονται στην διαδικασία της υποβολής του μηχανογραφικού τους δελτίου.
Υπάρχει γενική αίσθηση για πτώση των βάσεων σε όλα τα επιστημονικά πεδία λόγω του βαθμού δυσκολίας των φετινών θεμάτων ιδίως σε μαθήματα με συντελεστές βαρύτητας που διαμορφώνουν σε μεγάλο ποσοστό τον αριθμό των μορίων. Δεν μπορούν ακόμα να δοθούν αριθμητικά δεδομένα για το μέγεθος της πτώσης εάν δεν ανακοινωθούν και τα στατιστικά των επιδόσεων.
Επίσης, πρώτοι έχουμε επισημάνει ότι υπάρχουν παράμετροι όπως η μείωση των εισακτέων και οι αλλαγές στις μετεγγραφές που θα παίξουν το δικό τους ρόλο στη διαμόρφωση των βάσεων εισαγωγής και ενδεχομένως να συγκρατήσουν την πτώση.

Tι πρέπει να γνωρίζετε για το μηχανογραφικό δελτίο
Η υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων θα γίνει και φέτος ηλεκτρονικά, μέσω διαδικτύου, από τα μέσα Ιουνίου ως τις αρχές Ιουλίου. Το έντυπο μηχανογραφικό δελτίο θα έχει ήδη ανακοινωθεί από τον Απρίλιο.
Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων), έχουν ήδη πιστοποιηθεί από συγκεκριμένα νοσοκομεία για την πάθησή τους. Οι υποψήφιοι (οι μαθητές και οι αντίστοιχοι απόφοιτοι) θα υποβάλουν ειδικό μηχανογραφικό δελτίο στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Δείτε εδώ το μηχανογραφικό των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β') Δείτε εδώ το μηχαν ογραφικό ΕΠΑΛ
Νέα τμήματα

Νέα τμήματα σε δύο Πανεπιστήμια της χώρας θα περιλαμβάνονται στο μηχανογραφικό του 2015 που θα συμπληρώσουν οι υποψήφιοι για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως προκύπτει από τη λίστα με τον αριθμό εισακτέων ανά σχολή που έδωσε το Υπουργείο Παιδείας στη δημοσιότητα.
Τα τμήματα αυτά είναι το Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας όπου θα δεχθεί 60 νέους φοιτητές και εντάσσεται στο 4ο Επιστημονικό Πεδίο, ενώ επίσης στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων δημιουργείται Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών και θα δεχθεί 40 νέους εισακτέους.

1ο επιστημονικό πεδίο
Τα θέματα, ιδίως στο άγνωστο των Αρχαίων, που είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας χαρακτηρίστηκαν αρκετά δύσκολα από εκπαιδευτικούς και υποψηφίους και αυτό πιθανόν να οδηγήσει τις βάσεις σε χαμηλότερα επίπεδα. Δεν αναμένεται  μεγάλη πτώση των βάσεων σε σχολές Αθήνας και Θεσσαλονίκης που πολλές εξ αυτών μείωσαν τους εισακτέους τους. Για παράδειγμα στις Νομικές Αθήνας και Θεσσαλονίκης έχουμε μείωση εισακτέων κατά 5 άτομα σε κάθε μια, ενώ μείωση έχουμε και στα περιζήτητα τμήμα Ψυχολογίας.
2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο
Τα θέματα στα δυο μαθήματα κατεύθυνσης αυξημένης βαρύτητας, Μαθηματικά και Φυσική χαρακτηρίστηκαν από τις επιστημονικές ενώσεις πιο δύσκολα από τα περσινά. Μάλιστα η Μαθηματική Εταιρεία σχολίασε τα φετινά θέματα λέγοντας ότι ήταν τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. Το γεγονός αυτό αναμένεται να οδηγήσει τις βάσεις σε αρκετά χαμηλά επίπεδα ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν Τμήματα που θα χαμηλώσουν τις βάσεις κατά αρκετές δεκάδες μόρια συγκριτικά με τις αντίστοιχες του 2014.
3ο επιστημονικό πεδίο
Στο 3ο επιστημονικό πεδίο αναμένεται πτώση αλλά όχι στα επίπεδα του 2ου και 4ου επιστημονικού πεδίου καθώς Μαθηματικά και Φυσική κατεύθυνσης δεν έχουν συντελεστές βαρύτητας, ενώ τα θέματα στη Χημεία χαρακτηρίστηκαν εύκολα. Από την άλλη απαιτητικά ήταν τα θέματα στη Βιολογία κατεύθυνσης. Η πτώση θα συγκρατηθεί και από τον περιορισμό των θέσεων των εισακτέων σε Ιατρικές, Οδοντιατρικές, Κτηνιατρικές, Φαρμακευτικές. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι η μόνη Ιατρική, που σημείωση οριακή αύξηση εισακτέων κατά 5 άτομα ήταν η Ιατρική Αθήνας ενώ σε όλες τις υπόλοιπες σημειώνεται μείωση.
5ο επιστημονικό πεδίο
Δύσκολα χαρακτηρίστηκαν τα μαθηματικά γενικής παιδείας, ωστόσο εύκολα ήταν τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας που έχουν το μεγαλύτερο συντελεστή βαρύτητας. Οι σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου διεκδικούνται όμως σε μεγάλο βαθμό από τους υποψηφίους της τεχνολογικής κατεύθυνσης που είχαν να αντιμετωπίσουν δύσκολα θέματα σε Μαθηματικά και Φυσική ενώ από την άλλη πλευρά οι μαθητές της θεωρητικές φαίνεται στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ότι θα βρεθούν κάτω από τη βάση. Αναμένεται λοιπόν, πτώση των βάσεων και στο 5ο επιστημονικό πεδίο.
Στρατιωτικές σχολές
Μείωση των βάσεων εισαγωγής αναμένεται στις στρατιωτικές σχολές. Οι επιδόσεις των υποψηφίων αναμένονται να κυμανθούν σε χαμηλότερα επίπεδα από τα περσινά ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr ο αριθμός των εισακτέων στις στρατιωτικές σχολές θα είναι στα ίδια επίπεδα με αυτά του 2014.
Σχολές Αστυνομίας
Στις σχολές Αστυνομίας τόσο την Αστυφυλάκων όσο και την Αξιωματικών ο αριθμός εισακτέων είναι ακριβώς ο ίδιος με το 2014 (212 εισάγονται στην Αστυφυλάκων με πανελλαδικές και 35 στην Αξιωματικών) οπότε το επίπεδο δυσκολίας των φετινών θεμάτων ίσως οδηγήσει τις βάσεις πιο κάτω.
Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Δείτε τα θέματα
θεματα φυσικης
Προτεινόμενες απαντήσεις

Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης

Δείτε τα θέματα
θεματα ιστορίας
Προτεινόμενες απαντήσεις
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις ολοκληρώνονται με το μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, την Πέμπτη 12 Ιουνίου. Το μάθημα αυτό είναι μάθημα επιλογής και δεν εξετάζονται σε αυτό όλοι οι μαθητές σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ερωτήσεις και απαντήσεις

Η ΕΠΊΛΥΣΗ ενός προβλήµατος ή µιας άσκησης βαθµολογείται µε την ανώτατη βαθµολογία όταν ικανοποιεί τα ακόλουθα:

(α) Εχει σωστή αφετηρία καιλογική επεξεργασία.
(β) Περιέχει σωστή και επαρκή αιτιολόγηση.
(γ) Φτάνει σε ορθό αριθµητικό αποτέλεσµα συνοδευόµενο από τις σωστές µονάδες µέτρησης.
(δ) Περιέχει τα απαραίτητα σχήµατα που πρέπει ναείναι σωστά και πλήρη.
(ε) Χαρακτηρίζεται απόσαφήνεια και ακριβολογία.
Κατα ΤΗ βαθμολογία ενός προβλήµατος ή µιας άσκησης πρέπει να λαµβάνονται υπόψη ως θετικά στοιχεία και τα εξής:
(α) Η ορθή αφετηρίακαι η µέχρις ενός σηµείου (έστω και όχι µέχρι τέλους) ορθότητα στην επεξεργασία ή ορθότητα στην επεξεργασίαµόνο σε ορισµένα σηµεία, που πάντως αποτελούν τµήµα µιας ορθής διαδικασίας επίλυσης του προβλήµατος. (β) Η σωστή αφετηρία µόνο όταν θα µπορούσε να οδηγήσει σε ορθό αποτέλεσµα. Η εκτίµηση φυσικά θα είναι ανάλογη.
(γ) Τα σωστά και πλήρη σχήµατα που κρίνονται χρήσιµα για την ορθή επίλυση του προβλήµατος.
(δ) Το αποτέλεσµα ενός προβλήµατος ή µιας άσκησης δεν λαµβάνεται υπόψη όταν δεν δικαιολογείται από την πορεία τηςεπίλυσης που αναγράφεται στο γραπτό ή όταν το αποτέλεσµα αναγράφεται χωρίς να προηγείται επεξεργασία τουπροβλήµατος.
(ε) Κατά τη βαθµολογία δεν λαµβάνεται υπόψη η προσπάθεια επίλυσης όταν έχει λανθασµένη αφετηρία και ακολουθεί εσφαλµένη πορεία.

Οι ερωτήσεις ανοικτού τύπου βαθµολογούνται βάσει του περιεχοµένου του αντίστοιχουβιβλίου σύµφωνα µε το πνεύµατου και όχι µε κριτήριο την κατά γράµµα παράθεση παραγράφων του. Μια χαρακτηριστική ιδιοµορφία των ερωτήσεων ανοικτού τύπου στη Φυσική είναι η συνδυασµένη χρήση κειµένου, σχηµάτων ή διαγραµµάτων, συµβόλων και µαθηµατικού λογισµού.

Αυτά που πρέπει να συνεκτιµώνται στην ολική εικόνα ως στοιχεία πληρότητας µιας απάντησης στη Φυσική είναι:

Ορθοί ορισµοί - πληρότητα επιχειρηµατολογίας - επεξηγηµατικά σχήµατα και διαγράµµατα - χρήση συµβόλων και µονάδων- µαθηµατική πραγµάτευση - κριτική και διερευνητική επεξεργασία των όποιων αποτελεσµάτων σταοποία κατέληξε. Στα διαγράµµατα είναιαπαραίτητο να αναγράφονται τα φυσικά µεγέθη και οι µονάδες στουςάξονες που χρησιµοποιούνται. Οµως, δεν µπορούµε να απαιτούµε απότους µαθητές να κάνουν ορθή βαθµονόµηση των αξόνων λαµβάνοντας ως δεδοµένο ότι µπορούν να χρησιµοποιούν κλίµακα.

Δείτε προτεινόμενα θέματα
φυσικη
Φυσική Θετικής & Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (pdf)
Φυσική Κ
Φυσική Κ
Φυσική Κ
Πρέπει να δίνει απαντήσεις σ' όλα τα θέματα και τις υποερωτήσεις. Ο τολμών κερδίζει μονάδες.


Ειδικότερα:

Για το Θέμα Α. :

Περιέχει υποερωτήσεις διαφόρων τύπων όπως:

- Ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών

- Ερωτήσεις σωστού – λάθους

- Ερωτήσεις αντιστοίχισης

- Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής κλπ. που έχουν άμεση σχέση με τη θεωρία και των οποίων οι απαντήσεις χρειάζονται τις γνώσεις και τη κρίση του υποψηφίου. Συνήθως δεν ζητείται δικαιολόγηση.

Είναι σίγουρο όμως ότι ο υποψήφιος θα πρέπει να σιγουρεύει την απάντηση. Το θέμα προσφέρεται για τη συγκομιδή μονάδων.
Αποκλείονται όμως οι επιπολαιότητες και η βιασύνη.

Για το Θέμα Β:

Έχει τρία ή τέσσερα ερωτήματα από διαφορετικά κεφάλαια. Συνήθως δεν έχει πράξεις με αριθμούς ή αν έχει θα είναι αρκετά εύκολες. Χρειάζεται όμως απλούς μαθηματικούς συνδυασμούς. Απαραίτητα ο υποψήφιος πρέπει να κατανοήσει κάθε ερώτημα να επιστρατεύει τη λογική του , τη κρίση του και τη διάθεση να ξεπεράσει τις μικρές ή μεγαλύτερες δυσκολίες. Απαιτεί ακόμη τη γνώση και την εφαρμογή των αρχών και των κανόνων της Φυσικής.

Για το Θέμα Γ:

Είναι ένα πρόβλημα από συγκεκριμένο κεφάλαιο με εύκολες ή δυσκολότερες πράξεις και απλούς συνδυασμούς. Είναι συνήθως ένα θέμα από το οποίο μπορεί ο υποψήφιος να πάρει με αρκετή προσοχή την πλειονότητα ή όλες τις μονάδες του.

Για το Θέμα Δ:

Ισχύει κάτι ανάλογο με το Β θέμα με τη προσθήκη ότι οι καλές και έξυπνες πράξεις απλών μαθηματικών είναι απαραίτητες για τη λύση. Είναι απαραίτητη στην αρχή η απόλυτη κατανόηση του θέματος και των υποερωτημάτων του.

Έτσι είναι ανάγκη η φυσική προσέγγιση στο θέμα.

Να φανταστεί δηλαδή ο υποψήφιος ότι κάνει σαν πείραμα αυτό που το πρόβλημα υποδεικνύει.
Μέσα από τα δεδομένα του που θα χρησιμοποιήσει σαν πραγματικά στοιχεία η λύση έρχεται ευκολότερα στο μυαλό του εξεταζόμενου.

Έτσι κι αλλιώς χρειάζεται γνώση , αντίληψη , ψυχραιμία , αποφασιστικότητα και καθαρό μυαλό.

Xιλιάδες υποψήφιοι σήμερα εξετάστηκαν στη Νεοελληνική Λογοτεχνία, Βιολογία, Χημεία-Βιοχημεία και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οι ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ στη Βιολογία
Τα θέματα Α και Β ήταν σχετικά απλά και επιτρέπουν στο μαθητή να γράψει σίγουρα τη βάση. Τα θέματα Γ και Δ είναι πιο δύσκολα και απευθύνονται σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους".
Ωστόσο, όπως και οι τρεις συμφωνούν πρόκειται για περισσότερο απαιτητικά θέματα σε σχέση με τη σχολική χρονιά 2013 -14.
Τα ΘΕΜΑΤΑ στη Βιολογία
ΘΕΜΑΤΑ ΒΙΟΛΟΓΙΑΣ
Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ στη Βιολόγια
ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
Οι ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
Ήταν σύνθετα θέματα, εξόχως απαιτητικά, με πολλά ερωτήματα. Απευθύνονται σε επαρκέστατα προετοιμασμένους μαθητές.
Υπογραμμίζουμε ότι είναι η 3η φορά που εξετάζεται ο "Κρητικός" του Διονύσιου Σολωμού στην τελευταία πενταετία με αποτέλεσμα οι ερωτήσεις, οι οποίες τέθηκαν στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο διαγώνισμα, να απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή και εμβάθυνση.
Κρίνεται βέβαια λόγω διαφορετικού ύφους και τεχνοτροπίας δύσκολη και η σύγκριση για τον εντοπισμό ομοιοτήτων και διαφορών στο παράλληλο κείμενο. Οι επιμέρους ερωτήσεις απαιτούσαν ιδιαίτερη κριτική ικανότητα από τους μαθητές για συγκροτημένες και εύστοχες απαντήσεις.
Τα ΘΕΜΑΤΑ στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ στη Νεοελληνική Λογοτεχνία
Οι ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ σε ΑΟΔΕ
Ήταν αναμενόμενα και σίγουρα θα βοηθήσουν τους τελειοφοίτους να γράψουν υψηλούς βαθμούς και να πετύχουν υψηλές επιδόσεις.
Μάλιστα, 'έπιασαν' σχεδόν όλο το εύρος της ύλης, οπότε και οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιδείξουν σε κάθε επίπεδο τις γνώσεις τους.
Τα ΘΕΜΑΤΑ ΣΕ ΑΟΔΕ
Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ σε ΑΟΔΕ
Οι ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ στη Χημεία - Βιοχημεία
Τα θέματα Α και Β αφορούν την Χημεία. Τα ερωτήματα Α1 έως Α4 είναι βατά και μπορούν να απαντηθούν από έναν σχετικά μέτρια προετοιμασμένο μαθητή. Στο Α5 χρειάζεται προσοχή στη διάκριση των ενώσεων Α και Ζ, ποια είναι πιο δραστική, γιατί αν γραφούν αντίστροφα, χάνεται όλο το υποερώτημα.
Το Β1 είναι για καλά προετοιμασμένους μαθητές, χωρίς όμως κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Το Β2 υποερώτημα είναι πολύ εύκολο, για να πιάνει τις ίδιες μονάδες με το Β1. Το Β3 είναι υποερώτημα που ακουμπά στην ουσία της Χημείας που είναι το «Πείραμα», θα ήταν όμως πολύ πιο εύκολο να απαντηθεί από τους μαθητές αν πραγματοποιούνταν και πειράματα σε όλες τις σχολικές μονάδες, καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Τα θέματα Γ και Δ αφορούν την Βιοχημεία. Πρόκειται για θέματα κλιμακούμενης δυσκολίας που αφορούν όλη την ύλη
Τα ΘΕΜΑΤΑ στη στη Χημεία - Βιοχημεία
Οι ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ στη Χημεία - Βιοχημεία
ΚΑΙ ΕΔΩ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΧΗΜΕΙΑ - ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ




Απο: madata.gr











1 σχόλιο:

  1. Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες όλες οι πληροφορίες για τις βάσεις των πανελληνίων που γράφετε.. αναμένουμε να δούμε τα αποτελέσματα λοιπόν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους