Πέμπτη 23 Ιουλίου 2015

Αρχίζει το ξεπούλημα: Ποια είναι η πρώτη μεγάλη εταιρεία που ιδιωτικοποιείται;

Να ιδιωτικοποιήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) σπεύδει τώρα η κυβέρνηση, προκειμένου να εφαρμόσει τη νέα συμφωνία με τους δανειστές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του  Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) επιταχύνει την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων των τελευταίων μηνών, προκειμένου τις επόμενες εβδομάδες -ακόμη και μέσα στον Αύγουστο- να ζητήσει από τους ενδιαφερόμενους αγοραστές να καταθέσουν τις οικονομικές τους προσφορές.






Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι να υπογραφούν οι απαραίτητες συμβάσεις μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ προκειμένου στη συνέχεια να εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο για να ανοίξει ο δρόμος για την κατάθεση των οικονομικών προσφορών.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, το Ελεγκτικό Συνέδριο θα χρειαστεί περίπου έναν μήνα για να αποφανθούν για τις συμβάσεις. Έτσι, εκτιμούν ότι η ιδιωτικοποίηση μπορεί να έχει ολοκληρωθεί έως τον Οκτώβριο.

Μάλιστα, η ιδιωτικοποίηση και των δύο εταιρειών θα γίνει με τους όρους και τις προϋποθέσεις των διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς να υπάρξει η όποια αλλαγή, όπως επιθυμούσε αρχικά η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα.

Ειδικότερα, η ΕΕΣΣΤY θα πωληθεί με «προίκα» τέσσερις συμβάσεις: Για τη συντήρηση των συρμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του Δημοσίου που δεν χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για τη συντήρηση των υπηρεσιακών τρένων του ΟΣΕ και για τη μίσθωση αμαξοστασίων της ΓΑΙΑΟΣΕ. Υποψήφιοι αγοραστές είναι οι Alstom-Damco, Siemens και RZD-Τέρνα.

Παράλληλα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιείται έχοντας ως «κληρονομιά» πέντε συμβάσεις: Για την πρόσβαση στο δίκτυο του ΟΣΕ, για τη μίσθωση επιλεγμένων ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, για τα δρομολόγια της «άγονης γραμμής» με το Δημόσιο ύψους 50 εκατ. ευρώ ετησίως ως το 2019, για τη μίσθωση τρένων για 5+5 χρόνια από το Δημόσιο και για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού με τη ΕΕΣΣΤΥ. Υποψήφιοι είναι οι SNCF, GFR και RZD-Τέρνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου τόσο το τροχαίο υλικό όσο και τις εγκαταστάσεις των μηχανοστασίων θα διαχειρίζεται η ΓΑΙΟΣΕ.

Οι δύο σημαντικότερες συμβάσεις θα είναι αυτή μεταξύ της ΕΕΣΣΤΥ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προβλέπει την συντήρηση 1.200 μονάδων. Ακόμη, η πρώτη θα αναλάβει με κατοπινή σύμβαση (με τη ΓΑΙΑΟΣΕ) τη συντήρηση μακράς ακινησίας του τροχαίου υλικού που δεν χρησιμοποιείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και μεταβιβάστηκε στο Ελληνικό Δημόσιο από τον ΟΣΕ, σε αντάλλαγμα της ανάληψης των χρεών του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι έκθεση αποτίμησης βελγικού οίκου που έγινε για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ έδειξε ότι το 30% του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει συντηρηθεί καθόλου τα τελευταία χρόνια και χρήζει επείγουσας αντιμετώπισης. Μάλιστα, ένα 10% θεωρείται ότι βρίσκεται σε μη επισκευάσιμη κατάσταση.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», η μείωση της αποτίμησης της αξίας του τροχαίου υλικού ξεπερνά τα 250 εκατ. ευρώ κατά τους εμπειρογνώμονες. Μάλιστα, προκαλεί εντύπωση ότι αυτή η εξέλιξη δεν αναφέρεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις του ΟΣΕ για το 2014 και δεν γίνεται μνεία από τους ορκωτούς ελεγκτές.

Στο μεταξύ, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ανοίξει τον δρόμο για το σβήσιμο των κρατικών ενισχύσεων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 800 εκατ. ευρώ από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG COMP) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία έχει ξεκαθαρίσει ότι εάν η εταιρεία δεν ιδιωτικοποιηθεί, θα υποχρεωθεί να επιστρέψει τα χρήματα, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί σε λουκέτο.



Απο: in.gr





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους