Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2019

Μοντέλο Ολυμπιακής για την πώληση της ΛΑΡΚΟ

Μετά και το τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα στο εργοστάσιο της Λάρυμνας όπου έχασε τη ζωή του ένας 55χρονος εργάτης, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς πρόκειται να επισκεφθεί σήμερα Παρασκευή τις εγκαταστάσεις και να συνομιλήσει με τους εργαζόμενους.

Στο μοντέλο πώλησης της Ολυμπιακής Αεροπορίας προσανατολίζεται για τη ζημιογόνο ΛΑΡΚΟ η κυβέρνηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας βρίσκεται σε διαπραγμάτευση...







 με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την τύχη της πολύπαθης κρατικής βιομηχανίας παραγωγής νικελίου, προκειμένου αφενός να βάλει μια και καλή φρένο στην κατηφορική πορεία που έχει πάρει η εταιρεία και αφετέρου με τη λύση που θα δώσει να βάλει στο αρχείο την καταδικαστική εις βάρος της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την επιστροφή των κρατικών ενισχύσεων ύψους 136 εκατ. ευρώ.

Μετά και το τελευταίο θανατηφόρο ατύχημα στο εργοστάσιο της Λάρυμνας όπου έχασε τη ζωή του ένας 55χρονος εργάτης, ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γεράσιμος Θωμάς πρόκειται να επισκεφθεί σήμερα Παρασκευή τις εγκαταστάσεις και να συνομιλήσει με τους εργαζόμενους.
Ο υφυπουργός, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έχει αναλάβει ο ίδιος τις διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες για την τύχη της ΛΑΡΚΟ και θέλει να έχει ιδία άποψη για τη μονάδα και τα ορυχεία εξόρυξης μεταλλευμάτων. Η βιομηχανία τα τελευταία χρόνια παράγει ζημιές, έχει απαγορευτικό κόστος παραγωγής, χρωστά 310 εκατ. ευρώ στη ΔΕΗ και διαθέτει απαξιωμένες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των ίδιων των εργαζομένων της.

Δεν πάει άλλο

Πηγές αναφέρουν ότι στην ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι εδραιωμένη πλέον η άποψη πως αυτή η κατάσταση στη βιομηχανία παραγωγής νικελίου δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Ωστόσο, το ύψος των οικονομικών ζημιών - το οποίο παραμένει επισήμως άγνωστο καθώς ο τελευταίος οικονομικός ισολογισμός που δημοσίευσε ήταν για το 2015 -, σε συνδυασμό με την υποχρέωση επιστροφής των κρατικών ενισχύσεων, δεν αφήνει κανένα περιθώριο για την ιδιωτικοποίησή της.
Ολα, σύμφωνα με πληροφορίες, οδηγούν σε σχέδιο και μοντέλο πώλησης στα πρότυπα της Ολυμπιακής Αεροπορίας. Δηλαδή τεμαχισμός… των περιουσιακών της στοιχείων και πώληση προκειμένου να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία του κράτους. 

Ενα από τα σενάρια που επανέρχονται είναι εκείνο της διεξαγωγής από το ΤΑΙΠΕΔ δύο διαγωνισμών πώλησης. Αυτοί είχαν επιχειρηθεί το 2014. Η τότε κυβέρνηση αποφάσισε και γνωστοποίησε στην Κομισιόν την απόφασή της να πουλήσει τη βιομηχανία και την περιουσία της σπάζοντάς τη σε δύο κομμάτια. 

Ο πρώτος διαγωνισμός θα αφορούσε την πώληση του μεταλλουργικού εργοστασίου στη Λάρυμνα και το 40% των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης του μεταλλείου λατερίτη του Αγίου Ιωάννη. 

Ο δεύτερος διαγωνισμός θα αφορούσε την πώληση του 73% των δικαιωμάτων εξόρυξης λατερίτη της Εύβοιας και το 100% των δικαιωμάτων εξόρυξης λατερίτη της Καστοριάς.
Για αυτούς τους διαγωνισμούς απαγορευόταν η συμμετοχή εταιρειών μετόχων της ΛΑΡΚΟ ή εμπλεκόμενων με αυτούς, ενώ δεν υπήρχε υποχρέωση επαναπρόσληψης των εργαζομένων της. Ουσιαστικά θα πωλούνταν το 33% της καθαρής λογιστικής αξίας της ΛΑΡΚΟ που αντιπροσώπευε το 60% της συνολικής εξορυκτικής δυναμικότητας της βιομηχανίας. 

Στη ΛΑΡΚΟ μέτοχοι είναι το ελληνικό Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) με 55,2%, η ΔΕΗ με 11,4% και με 33,4% η Εθνική Τράπεζα.
Το 2012 η βιομηχανία πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ και το 2013 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκκίνησε επίσημα έρευνα για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων προς τη βιομηχανία με την τελεσίδικη απόφαση να εκδίδεται στο τέλος του 2017. 


Απο: tanea.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους