Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010

Ο “θάνατος” του καταναλωτή.


Το ράλλυ ανόδου της τιμής της βενζίνης.

Στα πρόθυρα νευρικής κρίσης οι οδηγοί παρακολουθούν ανήμποροι να αντιδράσουν το ράλλυ ανόδου της αμόλυβδης.
Με το επίσημο Κράτος να μην αντιδρά αλλά να επαφίεται στην καλή θέληση των επιχειρηματιών, αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Πρατηριούχων Αττικής Γιώργος Ασμάτογλου ο οποίος εκτίμησε τη Δευτέρα στο ΣΚΑΪ και την «Πρώτη Γραμμή» ότι «1,20 ευρώ είναι η διυλιστηριακή τιμή της βενζίνης και μεσολαβεί η εταιρεία εμπορίας και το μεταφορικό. Είμαστε ήδη στο 1,50 ευρώ για το νομό Αττικής, και θα φύγουμε και πιο ψηλά από τις σημερινές τιμές στο 1,65 και 1,70, μετά και την αύξηση των τιμών του πετρελαίου».

Ανησυχητικά είναι και τα μηνύματα από την κατανάλωση αφού όπως ο ίδιος είπε, η μείωση της κατανάλωσης στα πρατήρια κυμαίνεται από 15% έως και 50%. «Δεν μπορεί να υπάρξει λύση για τη συγκράτηση των τιμών» τόνισε χαρακτηριστικά.

Ίδια και η εικόνα στην αγορά, αφού από την πλευρά του το μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Νίκος Γιαννέτος δήλωσε ότι το κλίμα στην αγορά είναι κακό, και ότι από την κρίση δεν έχουν γλιτώσει και τα πολυκαταστήματα.

Να σημειωθεί ότι τη Δευτέρα η τιμή του αργού πετρελαίου ενισχυόταν κατά 35 σεντς στα 91,86 δολάρια το βαρέλι, ξεπερνώντας το ρεκόρ διετίας των 91,63 δολαρίων την Παρασκευή, ενώ η τιμή του πετρελαίου τύπου μπρεντ σημείωνε άνοδο 71 σεντς, στα 94,48 δολάρια το βαρέλι.

Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, σε όλους τους τομείς της κατανάλωσης οι δείκτες είναι ανησυχητικοί.

Το τέλος της κατανάλωσης

Υπολογίζεται ότι μόνο την περίοδο των εορτών η αγορά στερήθηκε από την υποκατανάλωση περίπου 3 δις ευρώ, από τις περικοπές των δώρων των μισθωτών και των συνταξιούχων. Πράγμα που αυτόματα σημαίνει σημαντική υστέρηση εσόδων για το Κράτος.
Η υποκατανάλωση προσλαμβάνει διαστάσεις και από την υποτονική κίνηση στις ξενοδοχειακές μονάδες όλης της χώρας, αφού το τριήμερο των Χριστουγέννων υπήρξε μείωση στις περισσότερες περιοχές, που έφτανε και το 50%.

Το χειρότερο όμως είναι η κακή ψυχολογία που έχει δημιουργηθεί στους καταναλωτές. Κανείς δεν έχει διάθεση να αγοράσει αγαθά, έστω και αν είναι πρώτης ανάγκης!
Ο φόβος και η ανασφάλεια για το αύριο κυριαρχούν.

Την ώρα που τα λουκέτα διαδέχονται το ένα το άλλο, ακόμη και σε πόλεις που εώς πρότινος, θεωρητικά δεν είχαν πρόβλημα οικονομικό, το νέο ευρωβαρόμετρο δείχνει ότι οι Έλληνες είναι οι πιο απαισιόδοξοι της Ευρώπης.

Για την ώρα φαίνεται πως το πείραμα ακόμη εξελίσσεται...

Απο:politcsnew

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους