Ένα στα τρία εμπορικά καταστήματα στην
Αττική βάζει λουκέτο, με αποτέλεσμα οι καταστηματάρχες να ξεκινούν με
προσφορές και να στηρίζουν τη… σωτηρία τους στις επερχόμενες εκπτώσεις
Με σημαντικές προσφορές, που αγγίζουν
ακόμη και το 40%, οι έμποροι της Αττικής επιχειρούν να αυξήσουν την
κίνηση στα καταστήματά τους και να αντισταθούν στην κρίση, που μαστίζει
την αγορά.
Το καταναλωτικό κοινό εμφανίζεται εξαιρετικά συγκρατημένο
στις αγορές του μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα οι έμποροι να προχωρούν σε
πολλές προσφορές, παρά το γεγονός ότι οι επίσημες καλοκαιρινές εκπτώσεις
ξεκινούν στις 15 Ιουλίου.
Με την πτώση του τζίρου τους να φτάνει
ακόμα και στο 50%, οι περισσότεροι επιχειρηματίες έφεραν άτυπα νωρίτερα
φέτος τις καλοκαιρινές εκπτώσεις, καθώς τα έξοδά τους υπερβαίνουν τα
έσοδα, με τις υποχρεώσεις να γίνονται η ≪θηλιά≫ στον λαιμό τους, τη
στιγμή που η στρόφιγγα
του τραπεζικού δανεισμού έχει κλείσει πλέον για τα καλά. Απογοητευτικά
ήταν και τα αποτελέσματα των πωλήσεων, που καταγράφηκαν το περασμένο
Πάσχα, ενώ όπως επισημαίνουν οι έμποροι, ο χειμώνας που έφυγε άφησε πίσω
του μεγάλες ζημιές.
Οι πωλήσεις έκαναν βουτιά στο 30% και η
αγορά ≪πάγωσε≫ από την έλλειψη ρευστού. Δεκάδες ήταν τα καταστήματα σε
ολόκληρη την Αττική που έβαλαν λουκέτο, ξεπουλώντας όσο όσο τα
εμπορεύματά τους και αφήνοντας στον δρόμο εκατοντάδες εργαζόμενους. Ο
Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Παναγής Καρέλλας, μας δήλωσε
σχετικά ότι «οι φετινές εκπτώσεις θα αποτελέσουν ευκαιρία για τους
καταστηματάρχες να αυξήσουν τον τζίρο τους. Για αυτό και οι περισσότεροι
έμποροι ξεκίνησαν ήδη τις προσφορές, μειώνοντας έως και 40% τις τιμές
πολλών προϊόντων». Επιπλέον, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του
εμπορικού συλλόγου Αθηνών, στο πρώτο τρίμηνο του 2011 έβαλαν λουκέτο
περισσότερες από 7.000 επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα, από τις 11.000
που βρίσκονται ήδη στο ≪κόκκινο≫, με αποτέλεσμα να χαθούν περίπου 15.000
θέσεις εργασίας.
Η μείωση του τζίρου ανεβάζει τις προσφορές!
Οι επιχειρηματίες επιδίδονται καθημερινά
σε έναν αγώνα δρόμου, για να προσελκύσουν τους καταναλωτές πριν την
έναρξη του πρώτου μεγάλου κύματος των αδειούχων του Ιουλίου, δίνοντας
έμφαση στις καλές τιμές, αλλά και στην ποιότητα των προϊόντων τους. Όπως
τονίζουν, έχουν περιορίσει σημαντικά το κέρδος τους, προκειμένου ο
κόσμος να μπορεί να προμηθευτεί τα είδη που επιθυμεί, έστω και αν
πρόκειται για τα απολύτως απαραίτητα για την τρέχουσα περίοδο. «Κοιτάμε
να έχουμε χαμηλό κόστος για να βγάλουμε από την κατανάλωση. Είναι
σχεδόν στα μισά ο τζίρος μας συγκριτικά με πέρυσι και δυστυχώς τα έξοδα
είναι διπλάσια», ανέφερε χαρακτηριστικά o κ. Τάκης Τσινισιζέλης,
ιδιοκτήτης καταστήματος με γυναικεία ρούχα στο Περιστέρι. Στον αντίποδα,
οι καταναλωτές περιόρισαν στο ελάχιστο τα ψώνια και τις αγορές τους,
καθώς οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις συρρίκνωσαν τον οικογενειακό
προϋπολογισμό, προκαλώντας αδιέξοδο στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που
προσπαθούν να ορθοποδήσουν.
«Έχουμε σαφή μείωση του τζίρου μας κατά 50%. Για αυτό και έχουμε ξεκινήσει προσφορές»,
υποστήριξε, μεταξύ άλλων, η κα Νίκη Μελάρου που διατηρεί κατάστημα με
αντρικά πουκάμισα και γραβάτες στο Παγκράτι. Μπαράζ εκπτώσεων από
μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων Με προωθητικές ενέργειες, μέσω κινητού
τηλεφώνου, επιδίωξαν να δελεάσουν τους καταναλωτές μεγάλες αλυσίδες
εμπορικών καταστημάτων. Ενδεικτικό της εικόνας που παρουσιάζει η αγορά,
είναι ότι τα μεγάλα πολυκαταστήματα, αλλά και εμπορικά κέντρα στην
Αττική, όπως και μεμονωμένα καταστήματα, προσφέρουν εκπτώσεις της τάξης
του 60%. Μάλιστα, σε κάποιες άλλες μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων έχουν
επιλέξει να προσφέρουν δωροεπιταγές αξίας ίσης με το 50% της αγοράς ενός
προϊόντος, με σκοπό να αφαιρεθούν από την επόμενη αγορά του καταναλωτή.
Συχνές είναι επίσης και οι προσφορές καταστημάτων ένδυσης, καλλυντικών
και αξεσουάρ με προτάσεις, για παράδειγμα, του 1+1 δώρο ή ακόμα και του
2+1 δώρο.
Οι καταναλωτές συνήθισαν να… κοιτούν τις βιτρίνες
Οι ανατιμήσεις σε τρόφιμα, είδη ένδυσης
και υπόδησης, στα εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς και η επερχόμενη
αύξηση του ΦΠΑ από το 11% στο 13% κάνουν τους καταναλωτές ιδιαίτερα
φειδωλούς με τις αγορές τους, καθώς υπολογίζουν και το τελευταίο ευρώ. «Πέρυσι, ψώνιζα 5 ή και 10 ακόμα μπλουζάκια, ενώ φέτος θα ψωνίσω 2 με 3 το πολύ», μας είπε η 24χρονη Μαριλίζα Πρενταράκη. «Παλαιότερα, δε νομίζω ότι ψάχναμε τόσο πολύ. Έβλεπες κάτι και αν σου άρεσε, το έπαιρνες. Σήμερα όλα αυτά έχουν αλλάξει», μας ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Πόπη Τσιτσοπούλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου