Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2011

Μειωμένες τιμές έως και 60% στα εμπορικά καταστήματα

Με γενναίες μειώσεις τιμών που φτάνουν ακόμα και το 60% και εορταστικές εκδηλώσεις θα επιχειρήσουν οι εμπορικές επιχειρήσεις να προσελκύσουν τους καταναλωτές τις επόμενες ημέρες, ενώ στον χορό των προσφορών έχουν μπει και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με δωροεπιταγές για τα ψώνια του χριστουγεννιάτικου τραπεζίου.
Με μια αγορά που...
από την αρχή της χρονιάς μετρά σημαντικές
 
απώλειες, οι οποίες ξεπερνούν σε ορισμένους κλάδους ακόμα και το 30%, οι επιχειρηματίες ελπίζουν έστω και την ύστατη στιγμή ότι θα καταφέρουν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους μειώνοντας τις τιμές και προσφέροντας δώρα στους πελάτες που θα τους προτιμήσουν για τα δώρα των Χριστουγέννων.

Την περασμένη Κυριακή, που τα εμπορικά καταστήματα παρέμειναν ανοιχτά, το αποτέλεσμα δεν ήταν ικανοποιητικό καθώς ο κόσμος που κατέκλυσε από νωρίς το πρωί το εμπορικό κέντρο της Αθήνας αλλά και άλλων πόλεων περιορίστηκε στη βόλτα και σε μικρές μόνο αγορές.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, η κίνηση ήταν μειωμένη από 25% έως και 40% σε σχέση με πέρυσι, με τους περισσότερους καταναλωτές μόνο να κοιτάζουν τις βιτρίνες των καταστημάτων.

Οπως λένε οι έμποροι, «η αγορά είναι πάνω απ' όλα ψυχολογία». «Προσπαθούμε να τονώσουμε το αγοραστικό ενδιαφέρον προσαρμόζοντας όσο μπορούμε τις τιμές μας», λέει ο Νίκος Γιαννέτος, έμπορος και μέλος του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας. «Το μάτι αγοράζει, η τσέπη δεν... μπορεί». Με αυτόν τον γλαφυρό τρόπο παρουσίασε την κίνηση στα καταστήματα ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου Βασίλης Κορκίδης. Μάλιστα, όπως λέει ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, τα εμπορικά καταστήματα που βάζουν λουκέτο πληθαίνουν, με τον χριστουγεννιάτικο τζίρο που ήταν πέρυσι 13 δισ. ευρώ να μην ξεπερνάει φέτος τα 9 δισ. ευρώ. «Θα αποδώσουμε 1,5 δισ. ευρώ μειωμένα έσοδα στο Δημόσιο, σε μια περίοδο που οι περισσότερες επιχειρήσεις πραγματοποιούν το 25%-30% του ετήσιου τζίρου τους. Για κάποιες επιχειρήσεις δεν υπάρχει επόμενη μέρα», σημειώνει ο κ. Κορκίδης.

Τι λένε οι καταναλωτές. Την εκτίμηση για τη χαμηλή πτήση της αγοράς τα φετινά Χριστούγεννα επιβεβαιώνουν και στοιχεία της εταιρείας Nielsen, σύμφωνα με την οποία γιορτές με λιγότερα δώρα θα κάνουν οι έλληνες καταναλωτές. Συγκεκριμένα, έξι στους δέκα Ελληνες σκοπεύουν να ξοδέψουν λιγότερα χρήματα για τις εορταστικές αγορές τους, ενώ μόλις το 3% δηλώνει πως θα ξοδέψει περισσότερα χρήματα φέτος. Η κατηγορία που φαίνεται να δέχεται το μεγαλύτερο πλήγμα από τον περιορισμό των εορταστικών εξόδων είναι τα ρούχα, ενώ το 30% των καταναλωτών θα ξοδέψει λιγότερα χρήματα σε δώρα τεχνολογίας, βιβλία, παιχνίδια και είδη σπιτιού.

Το γιορτινό τραπέζι. Την ίδια ώρα, πάντως, φθηνότερο κατά 5,3% σε σχέση με πέρυσι αναμένεται να είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σύμφωνα με δειγματοληπτικό έλεγχο που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της ΕΣΕΕ την περασμένη Παρασκευή.
Συγκεκριμένα, το χριστουγεννιάτικο τραπέζι για μια εξαμελή οικογένεια θα κοστίσει 158 ευρώ, έναντι 167 ευρώ που κόστιζε πέρυσι την ίδια περίοδο, περιλαμβάνοντας τα ίδια ακριβώς προϊόντα.

Οπως εκτιμούν οι έμποροι, η διαφορά των 9 ευρώ σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2010 οφείλεται κατά κύριο λόγο στη μείωση της τιμής των κρεατικών και ιδιαίτερα του χοιρινού, η τιμή του οποίου κατά μέσο όρο εκτιμάται στα 5 ευρώ το κιλό και εμφανίζει μείωση κατά 30,16% σε σχέση με πέρυσι, ενώ μείωση παρατηρείται και στην τιμή του αρνιού, η οποία κυμαίνεται περίπου στο 8%.


Απο:24wresenimerwsi





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους