Μια νέα εποχή στην κίνηση των οχημάτων, με καύσιμα φιλικά προς το
περιβάλλον, επιχειρεί να φέρει η Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), η
οποία έχει στα σκαριά σχέδιο δράσης για την προώθηση της αεριοκίνησης
τόσο στα επαγγελματικά οχήματα όσο και στα ΙΧ.
Σύμφωνα με πληροφορίες...
Σύμφωνα με πληροφορίες...
της Voria.gr, η εταιρεία προωθεί συνεργασίες με τους
μεγαλύτερους εισαγωγείς και αντιπροσώπους στη χώρα, σε μια προσπάθεια να
πραγματοποιήσει δυναμική είσοδο στην αγορά αυτοκινήτου, δημιουργώντας
δυνατότητες για σημαντική μείωση του κόστους μετακίνησης, σε μία εποχή
που τα συμβατικά καύσιμα καίνε τις τσέπες των οδηγών. Για να στηρίξει τη
συγκεκριμένη δράση η ΔΕΠΑ εξετάζει την παροχή ιδιαίτερα ελκυστικών
κινήτρων στους ιδιοκτήτες ΙΧ, που δεν αποκλείται να φθάσουν μέχρι και
την πλήρη κάλυψη του κόστους για την τοποθέτηση κινητήρα φυσικού αερίου.
Με άλλα λόγια, μόλις τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο – κάτι που εκτιμάται να γίνει μέσα στους επόμενους 1-2 μήνες – οι οδηγοί θα μπορούν να πηγαίνουν στην αντιπροσωπεία απ' όπου έχουν αγοράσει το αυτοκίνητό τους και να ζητούν την μετατροπή του σε αεριοκίνητο είτε καταβάλλοντας ένα χαμηλό αντίτιμο είτε εντελώς δωρεάν. Μάλιστα θα λαμβάνουν και εγγύηση ασφάλειας μετατροπής από τον αντιπρόσωπο, προκειμένου να είναι πλήρως καλυμμένοι.
Στο παραπάνω πλαίσιο η ΔΕΠΑ σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο, ενώ, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα τοποθετήσει αντλίες φυσικού αερίου σε 15 ήδη υπάρχοντα πρατήρια στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, η επιδότηση μετατροπής του κινητήρα σε αεριοκίνητο θα ισχύσει και για εταιρείες με στόλο οχημάτων (όπως μεταφορικές με φορτηγά, βαν κτλ), ενώ παρόμοιες συνεργασίες μελετάται να γίνουν και με τις εταιρείες ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εξάλλου, ήδη η ΔΕΠΑ έχει κάνει τις πρώτες επαφές με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) για τον εφοδιασμό των απορριμματοφόρων με φυσικό αέριο.
Σήμερα μόλις 3 εταιρείες σε όλη την Ελλάδα ασχολούνται με μετατροπές κινητήρων σε οχήματα, με το κόστος να κυμαίνεται από 1.500 ευρώ έως 2.500 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 5.000 – 10.000 ευρώ για τα φορτηγά. Παρά το σχετικά υψηλό κόστος εγκατάστασης κινητήρα CNG (Compressed Natural Gas), τα οφέλη για τους οδηγούς είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς η τιμή του φυσικού αερίου είναι σήμερα στα 0,45 ευρώ/λίτρο, λιγότερο από το 1/4 της τιμής της αμόλυβδης αλλά και σχεδόν στη μισή τιμή του υγραερίου.
Απο:voria
Με άλλα λόγια, μόλις τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο – κάτι που εκτιμάται να γίνει μέσα στους επόμενους 1-2 μήνες – οι οδηγοί θα μπορούν να πηγαίνουν στην αντιπροσωπεία απ' όπου έχουν αγοράσει το αυτοκίνητό τους και να ζητούν την μετατροπή του σε αεριοκίνητο είτε καταβάλλοντας ένα χαμηλό αντίτιμο είτε εντελώς δωρεάν. Μάλιστα θα λαμβάνουν και εγγύηση ασφάλειας μετατροπής από τον αντιπρόσωπο, προκειμένου να είναι πλήρως καλυμμένοι.
Στο παραπάνω πλαίσιο η ΔΕΠΑ σχεδιάζει να αναπτύξει ένα δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Βόλο, ενώ, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα τοποθετήσει αντλίες φυσικού αερίου σε 15 ήδη υπάρχοντα πρατήρια στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Παράλληλα, η επιδότηση μετατροπής του κινητήρα σε αεριοκίνητο θα ισχύσει και για εταιρείες με στόλο οχημάτων (όπως μεταφορικές με φορτηγά, βαν κτλ), ενώ παρόμοιες συνεργασίες μελετάται να γίνουν και με τις εταιρείες ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Εξάλλου, ήδη η ΔΕΠΑ έχει κάνει τις πρώτες επαφές με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ) για τον εφοδιασμό των απορριμματοφόρων με φυσικό αέριο.
Σήμερα μόλις 3 εταιρείες σε όλη την Ελλάδα ασχολούνται με μετατροπές κινητήρων σε οχήματα, με το κόστος να κυμαίνεται από 1.500 ευρώ έως 2.500 ευρώ για τα αυτοκίνητα και 5.000 – 10.000 ευρώ για τα φορτηγά. Παρά το σχετικά υψηλό κόστος εγκατάστασης κινητήρα CNG (Compressed Natural Gas), τα οφέλη για τους οδηγούς είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθώς η τιμή του φυσικού αερίου είναι σήμερα στα 0,45 ευρώ/λίτρο, λιγότερο από το 1/4 της τιμής της αμόλυβδης αλλά και σχεδόν στη μισή τιμή του υγραερίου.
Απο:voria
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου