Παρασκευή 29 Ιουνίου 2012

Ψάχνουν Fast Track Αποκρατικοποίηση

Μια γρήγορη επιτυχία στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων αναζητεί η κυβέρνηση προκειμένου να αντιστραφεί το αρνητικό κλίμα και να πειστούν οι επιφυλακτικοί εταίροι πως αυτή τη φορά το σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων δεν θα μείνει στα χαρτιά.

Το επιτελείο του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά θεωρεί, σωστά, πως η προσέλκυση ξένων επενδυτών μέσω του προγράμματος πώλησης δημοσίων εταιρειών ή ακινήτων θα λειτουργήσει καταλυτικά για τη διεθνή εικόνα της χώρας. Γι' αυτό το λόγο και αναμένεται κινητοποίηση προκειμένου π.χ.
να επιλυθούν τάχιστα οι περίπου 70 (!) ρυθμιστικές και διοικητικές εκκρεμότητες που εμποδίζουν την πρόοδο των έξι διαγωνισμών που βρίσκονται σε εξέλιξη (Κρατικά Λαχεία, ΔΕΠΑ, Ελληνικό, Διεθνές Κέντρο Ραδιοτηλεόρασης - IBC, έκταση Αφάντου στη Ρόδο, κτήμα Κασσιόπη στην Κέρκυρα).


Δεκάδες άλλες αποφάσεις απαιτούνται ώστε να ξεκινήσουν κάποια στιγμή (ήδη τα χρονοδιαγράμματα έχουν τιναχθεί στον αέρα) οι αποκρατικοποιήσεις που είχαν προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Πρόκειται για τους διαγωνισμούς για την πώληση και επαναμίσθωση 28 κτιρίων του δημοσίου, την πώληση του 35% των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ), του 29% του ΟΠΑΠ, του 74% της ΕΥΑΘ, των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ,

της σύμβασης παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, του 61% της ΕΥΔΑΠ, του 90% των Ελληνικών Ταχυδρομείων και κάποιων από τα μικρά λιμάνια και μαρίνες της χώρας.

Οι νέες προτεραιότητες

Με βάση την κυβερνητική απόφαση που προβλέπει πως δεν πρόκειται να πωληθεί η κρατική συμμετοχή σε στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία όπως τα δίκτυα (από το φυσικό αέριο μέχρι τα δίκτυα υψηλής τάσης της ΔΕΗ), η νέα διοίκηση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) αναμένεται να καταρτίσει
νέο χρονοδιάγραμμα.

Προτεραιότητα θα δοθεί σε περιουσιακά στοιχεία, στα οποία η συμμετοχή του επενδυτή συνδέεται με άμεσες επενδύσεις και δημιουργία θέσεων εργασίας. Γι' αυτό και αναφέρεται ως παράδειγμα το λειτουργικό έργο του ΟΣΕ, δηλαδή η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η υποβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου μας έχει οδηγήσει υπό το μηδέν στο συγκεκριμένο τομέα.


Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται, και γι' αυτό θα προωθηθούν κατά προτεραιότητα, πρωτοβουλίες όπως οι συμβάσεις παραχώρησης σε μαρίνες και περιφερειακά λιμάνια, αλλά και η αξιοποίηση τουριστικών ακινήτων (από τα 7 «Ξενία» που ελέγχει πλέον το Ταμείο, μέχρι τα ακίνητα που δήθεν αξιοποιούνται εδώ και δεκαετίες, αλλά πάντα παρεμβαίνουν μικροσυμφέροντα για να εμποδίσουν κάθε σοβαρό ανταγωνισμό στην περιοχή τους).Χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης συναντήθηκε με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ Κ. Μητρόπουλο και συζήτησαν το θέμα με τα λιμάνια και την ιδιωτικοποίηση των ΟΛΠ και ΟΛΘ.


Στο ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζουν πως μπορεί να μην έγινε κάποια πώληση έως τώρα, αλλά έγινε σοβαρή προεργασία και «ωρίμανση» αρκετών διαγωνισμών. Ομως, ο παραιτηθείς πρόεδρος του Ταμείου Γ. Κουκιάδης μίλησε
για (πολιτικές) παρεμβάσεις (κάτι που υπαινίσσονταν στην επιστολή παραίτησης) που εμπόδισαν το έργο του.

Τώρα μένει να διευκρινιστεί η τύχη των δύο τεχνοκρατών που διοικούν το ΤΑΙΠΕΔ, του διευθύνοντος συμβούλου Κ. Μητρόπουλου και του εντεταλμένου συμβούλου Ανδρέα Ταπραντζή. Οι ίδιοι δεν έχουν υποβάλλει τις παραιτήσεις τους και κύκλοι του Ταμείου δηλώνουν πως συνεργάζονται με τους νέους υπουργούς. Οι αλλαγές πρέπει, πάντως, να θεωρούνται σίγουρες.


Ρωσικό ενδιαφέρον για τους σιδηρόδρομους

Ο ΟΣΕ βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης όπως έσπευσε να ξεκαθαρίσει ήδη από την ανάληψη των καθηκόντων του ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.
Κωστής Χατζηδάκης.

Ενδιαφέρον, που μένει βέβαια να γίνει απτό και ναμετουσιωθεί σε συγκεκριμένη πρόταση, υπάρχει για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και προέρχεται κατά κύριο λόγο από την Ρωσία, επενδυτικά σχήματα της οποίας βλέπουν με καλό μάτι την είσοδο στα ελληνικά σιδηροδρομικά πράγματα.


Ενδιαφέρον ιδίως για την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται ότι θα εκδηλωθεί και από την κινεζική πλευρά που θα θελήσει να εκμεταλλευθεί περαιτέρω τις επενδύσεις που έχουν γίνει στο λιμάνι του Πειραιά.


Οι βάσεις για την εξυγίανση των εταιρειών του σιδηροδρόμου έχουν ήδη τεθεί και τα πρώτα αποτελέσματα γίνονται εμφανή τόσο στην περίπτωση του ΟΣΕ όσο και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το 2011 ο ΟΣΕ εμφάνισε για πρώτη φορά θετικά λειτουργικά αποτελέσματα τα οποία οφείλονται κατά κύριο λόγω στην μείωση των εξόδων μισθοδοσίας κατά 53% σε σχέση με το 2009.

Έτοιμα τα νέα οργανογράμματα

Στο πλαίσιο του εγχειρήματος εξυγίανσης των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ έχουν καταρτισθεί και υπογραφεί, από τον πρώην υπουργό κ. Βορίδη, αλλά δεν έχουν εφαρμοστεί ακόμη τα νέα οργανογράμματα των τριών εταιρειών. Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο ότι τα οργανογράμματα αυτά προβλέπουν περισσότερες θέσεις από τους εργαζόμενους που σήμερα απασχολούν ο ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχουν αποψιλωθεί από προσωπικό μετά τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις μεγάλου αριθμού εργαζομένων.


Ειδικότερα στην περίπτωση του ΟΣΕ το οργανόγραμμα προβλέπει προσωπικό 2.800 ατόμων ενώ στην εταιρεία εργάζονται σήμερα 2.650 άτομα.


Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το οργανόγραμμα προβλέπει προσωπικό 920 ατόμων ενώ η εταιρεία σήμερα απασχολεί περίπου 800 άτομα. Τέλος, στην περίπτωση της ΕΡΓΟΣΕ προβλέπεται προσωπικό 202 ατόμων, αριθμό που απασχολεί σήμερα η εταιρεία μετά την υποχρεωτική αποχώρηση 100 και πλέον ατόμων.


Aπo:euro2day




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους