Η φημολογία για επικείμενη αύξηση-φωτιά που αφορά στον Ειδικό Φόρο
Κατανάλωσης του υγραερίου κίνησης, δημιούργησε αναστάτωση στην αγορά,
χωρίς ωστόσο να ανταποκρίνεται στα πραγματικά δεδομένα...
Από το ρεπορτάζ του autotriti.gr προκύπτει: καταρχήν ότι δεν υπάρχει, τη δεδομένη στιγμή, καμία ειλημμένη απόφαση και συνεπώς επίσημη ενημέρωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους (πρατηριούχους, εγκαταστάτες, κ.ο.κ.) για την φημολογούμενη εκτόξευση, κατά 164%, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του υγραερίου κίνησης.
Κατά δεύτερον, ακόμα κι αν υπάρξει ανατίμηση -με τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη λήψη επιπρόσθετων οικονομικών μέτρων- στο υγραέριο, επιβεβαιώνεται μαθηματικά, ότι σε καμία περίπτωση, το εναλλακτικό καύσιμο LPG, που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές την περίοδο της κρίσης, δεν πρόκειται να γίνει ασύμφορο για τον καταναλωτή. Ούτε ως προς το χρονικό ορίζοντα της απόσβεσης, ούτε ως προς τα πλεονεκτήματα της οικονομίας και της αυτονομίας.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή... Επικοινωνήσαμε με το γραφείο Τύπου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η απάντηση που εισπράξαμε είναι ότι «δεν υπάρχει καμία επίσημη απόφαση για το θέμα του υγραερίου». Άρα, σχόλιο ουδέν. Καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουν λάβει, ούτε γνωστοί εγκαταστάτες του χώρου, αλλά ούτε και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των πρατηρίων, με τις οποίες, επίσης, επικοινωνήσαμε.
Με βάση την αγορανομική διάταξη 7/09, το υγραέριο, όπως άλλωστε και όλα τα καύσιμα, φορολογούνται με βάση τον μετρικό τόνο και όχι τα λίτρα (εδώ βρίσκεται η ουσία!). Στην περίπτωση του υγραερίου, του οποίου το ειδικό βάρος είναι 0,56, ο ένας μετρικός τόνος αντιστοιχεί σε περίπου 1.750 λίτρα.
Μέχρι σήμερα ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου είναι 200 ευρώ, πράγμα που σημαίνει σε κάθε λίτρο υγραερίου το ποσό που αναλογεί σε φόρο είναι 0,11ευρώ/λίτρο. Με βάση τις φήμες, ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου θα αυξηθεί κατά 164% και από 200 ευρώ θα αγγίξει τα 330 ευρώ ανά μετρικό τόνο. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το αυξημένο ποσό φόρου που τάχα θα αναλογεί είναι 0.18 ευρώ/λιτρο, αντί για 0.11 ευρώ/λίτρο που ισχύει σήμερα. Με άλλα λόγια από τα 0.84 ευρώ, που πωλείται το λίτρο θα φτάσει θεωρητικά στα 0.91 ευρώ/λίτρο.
Επίσημη τοποθέτηση για το θέμα έκανε ο κ. Νίκος Μανώνογλου, της Grupp Manologlou Gas, εταιρείας που δραστηριοποιείται από το 1988, στην υγραεριοκίνηση και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα:
"Είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω σε κάποια δημοσιεύματα των τηλεοράσεων, εφημερίδων και του διαδικτύου τα οποία να προκαλούν ενδεχομένως εσφαλμένες εντυπώσεις όσον αφορά τη διαμόρφωση των νέων τιμών του υγραερίου.
Είναι αλήθεια ότι το υγραέριο κίνησης φορολογείται με 200 ευρώ τον τόνο, που ισούται με 1800 λίτρα υγραερίου περίπου. Αυτό πρακτικά σημαίνει 200 ευρώ δια 1800 λίτρα ισούται με 0,1111 φόρου ανά λίτρο. Στα δημοσιεύματα φημολογείται ότι ο φόρος θα φτάσει ενδεχομένως στα 330 ευρώ ανά τόνο, άρα 330 ευρώ δια 1800 λίτρα, ισούται 0,183 λεπτά ανά λίτρο. Αν λοιπόν υπάρξει νέα ανατίμηση στο υγραέριο η διαφορά θα είναι χονδρικά 0,0722 λεπτά ανά λίτρο υγραερίου.
Παραδειγματικά ένας καταναλωτής που μέχρι σήμερα έβαζε 50 λίτρα υγραέριο στο αυτοκίνητο του πλήρωνε 50 Χ 0,88 = 44,00 ευρώ, ενώ με τα νέα μέτρα θα πληρώνει 50 Χ 0,95 = 47,50 ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για μια διαφορά 3,5 ευρώ στην τσέπη του. Όλα αυτά προς αποφυγή παρανοήσεων και για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών".
Η έντονη παραφιλολογία των τελευταίων ημερών, είναι αλήθεια ότι επικοινωνιακά έχει αναστατώσει το κομμάτι της αυτοκίνησης, που κόντρα στην κρίση, παρουσιάζει θετικούς δείκτες, όπως επιβεβαιώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ). Από τις 4.074 υγραεριοκίνητα ΙΧ του 2010, την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 αυτοκίνητα!
Ακόμα και στο 8μηνο του 2012 τα αυτοκίνητα που έχουν μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα, ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι 65,2%!
Από το ρεπορτάζ του autotriti.gr προκύπτει: καταρχήν ότι δεν υπάρχει, τη δεδομένη στιγμή, καμία ειλημμένη απόφαση και συνεπώς επίσημη ενημέρωση προς όλους τους ενδιαφερόμενους (πρατηριούχους, εγκαταστάτες, κ.ο.κ.) για την φημολογούμενη εκτόξευση, κατά 164%, του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του υγραερίου κίνησης.
Κατά δεύτερον, ακόμα κι αν υπάρξει ανατίμηση -με τη ρευστότητα που χαρακτηρίζει τη λήψη επιπρόσθετων οικονομικών μέτρων- στο υγραέριο, επιβεβαιώνεται μαθηματικά, ότι σε καμία περίπτωση, το εναλλακτικό καύσιμο LPG, που έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές την περίοδο της κρίσης, δεν πρόκειται να γίνει ασύμφορο για τον καταναλωτή. Ούτε ως προς το χρονικό ορίζοντα της απόσβεσης, ούτε ως προς τα πλεονεκτήματα της οικονομίας και της αυτονομίας.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή... Επικοινωνήσαμε με το γραφείο Τύπου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η απάντηση που εισπράξαμε είναι ότι «δεν υπάρχει καμία επίσημη απόφαση για το θέμα του υγραερίου». Άρα, σχόλιο ουδέν. Καμία επίσημη ενημέρωση δεν έχουν λάβει, ούτε γνωστοί εγκαταστάτες του χώρου, αλλά ούτε και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα των πρατηρίων, με τις οποίες, επίσης, επικοινωνήσαμε.
Με βάση την αγορανομική διάταξη 7/09, το υγραέριο, όπως άλλωστε και όλα τα καύσιμα, φορολογούνται με βάση τον μετρικό τόνο και όχι τα λίτρα (εδώ βρίσκεται η ουσία!). Στην περίπτωση του υγραερίου, του οποίου το ειδικό βάρος είναι 0,56, ο ένας μετρικός τόνος αντιστοιχεί σε περίπου 1.750 λίτρα.
Μέχρι σήμερα ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου είναι 200 ευρώ, πράγμα που σημαίνει σε κάθε λίτρο υγραερίου το ποσό που αναλογεί σε φόρο είναι 0,11ευρώ/λίτρο. Με βάση τις φήμες, ο φόρος ανά μετρικό τόνο υγραερίου θα αυξηθεί κατά 164% και από 200 ευρώ θα αγγίξει τα 330 ευρώ ανά μετρικό τόνο. Αυτό σημαίνει ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το αυξημένο ποσό φόρου που τάχα θα αναλογεί είναι 0.18 ευρώ/λιτρο, αντί για 0.11 ευρώ/λίτρο που ισχύει σήμερα. Με άλλα λόγια από τα 0.84 ευρώ, που πωλείται το λίτρο θα φτάσει θεωρητικά στα 0.91 ευρώ/λίτρο.
Επίσημη τοποθέτηση για το θέμα έκανε ο κ. Νίκος Μανώνογλου, της Grupp Manologlou Gas, εταιρείας που δραστηριοποιείται από το 1988, στην υγραεριοκίνηση και ειδικότερα στη Βόρεια Ελλάδα:
"Είμαι υποχρεωμένος να απαντήσω σε κάποια δημοσιεύματα των τηλεοράσεων, εφημερίδων και του διαδικτύου τα οποία να προκαλούν ενδεχομένως εσφαλμένες εντυπώσεις όσον αφορά τη διαμόρφωση των νέων τιμών του υγραερίου.
Είναι αλήθεια ότι το υγραέριο κίνησης φορολογείται με 200 ευρώ τον τόνο, που ισούται με 1800 λίτρα υγραερίου περίπου. Αυτό πρακτικά σημαίνει 200 ευρώ δια 1800 λίτρα ισούται με 0,1111 φόρου ανά λίτρο. Στα δημοσιεύματα φημολογείται ότι ο φόρος θα φτάσει ενδεχομένως στα 330 ευρώ ανά τόνο, άρα 330 ευρώ δια 1800 λίτρα, ισούται 0,183 λεπτά ανά λίτρο. Αν λοιπόν υπάρξει νέα ανατίμηση στο υγραέριο η διαφορά θα είναι χονδρικά 0,0722 λεπτά ανά λίτρο υγραερίου.
Παραδειγματικά ένας καταναλωτής που μέχρι σήμερα έβαζε 50 λίτρα υγραέριο στο αυτοκίνητο του πλήρωνε 50 Χ 0,88 = 44,00 ευρώ, ενώ με τα νέα μέτρα θα πληρώνει 50 Χ 0,95 = 47,50 ευρώ. Μιλάμε δηλαδή για μια διαφορά 3,5 ευρώ στην τσέπη του. Όλα αυτά προς αποφυγή παρανοήσεων και για την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών".
Η έντονη παραφιλολογία των τελευταίων ημερών, είναι αλήθεια ότι επικοινωνιακά έχει αναστατώσει το κομμάτι της αυτοκίνησης, που κόντρα στην κρίση, παρουσιάζει θετικούς δείκτες, όπως επιβεβαιώνεται από τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ). Από τις 4.074 υγραεριοκίνητα ΙΧ του 2010, την επόμενη χρονιά η αγορά κατέγραψε αύξηση 501% με 24.525 αυτοκίνητα!
Ακόμα και στο 8μηνο του 2012 τα αυτοκίνητα που έχουν μετατραπεί σε υγραεριοκίνητα, ανέρχονται σε 27.478, καταγράφοντας αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι 65,2%!
Απο:autotriti.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου