Σάββατο, 4 Ιουλίου 2015

Πώς θα είναι η ζωή μας σε περίπτωση χρεοκοπίας

Περιορισμούς στην κίνηση των μέσων μεταφοράς, ακυρώσεις πτήσεων και δρομολογίων πλοίων, υποχρεωτική μετακίνηση συγκεκριμένου αριθμού επιβατών με οχήματα ιδιωτικής χρήσης, περιορισμούς στους χρόνους λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων και βιομηχανικών μονάδων, ανώτατα όρια προμήθειας καυσίμων για τους καταναλωτές με τη χρήση «δελτίων», είναι μερικά από τα μέτρα που θα τεθούν σε εφαρμογή στην περίπτωση που η χώρα τεθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω ελλείψεων στην προμήθεια πετρελαίου και πετρελαιοειδών. 








Τα μέτρα αυτά προβλέπονται στο Σχέδιο Μέτρων Εκτακτης Ανάγκης (ΣΜΕΑ) για την αντιμετώπιση σοβαρών διαταραχών του εφοδιασμού σε πετρέλαιο και εφαρμόζονται κατά προτεραιότητα πριν από τη χρήση των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης των 90 ημερών που τηρούν υποχρεωτικά διυλιστήρια, εταιρείες και μεγάλοι καταναλωτές και στα οποία παραπέμπει η κυβέρνηση και η διοίκηση των ΕΛΠΕ, όταν δίνουν διαβεβαιώσεις για τη διασφάλιση της τροφοδοσίας της χώρας σε καύσιμα.

Η εφαρμογή τους θα κριθεί αναγκαία όχι μόνο στην περίπτωση που η χώρα βρεθεί εκτός ευρώ, κάτι που θα εξαρτηθεί από το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, αλλά και στην περίπτωση που παραταθεί το καθεστώς της «τραπεζικής αργίας», αφού θα δυσκολέψει τις συναλλαγές των ελληνικών διυλιστηρίων με τους προμηθευτές τους. Το Σχέδιο Μέτρων Εκτακτης Ανάγκης (ΣΜΕΑ) εφαρμόζεται από την Επιτροπή Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών Εφοδιασμού με την υποστήριξη των αρμόδιων υπηρεσιών των υπουργείων Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Οικονομικών, Εσωτερικών, Εθνικής Αμυνας, Οικονομίας, Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού. Η Επιτροπή Διαχείρισης θέτει σε εφαρμογή σειρά μέτρων εθελοντικής και υποχρεωτικής κατηγορίας για τον περιορισμό της κατανάλωσης που προηγούνται της απόφασης για χρήση των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης.

Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει μέτρα εθελοντικής εφαρμογής που πραγματοποιείται μέσω δημόσιας διαφημιστικής και ενημερωτικής εκστρατείας του υπουργείου Ενέργειας. Οι πολίτες καλούνται να κάνουν χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, να μειώσουν τις μετακινήσεις τους και να προτιμούν τις κατά το δυνατόν από κοινού μετακινήσεις με οχήματα ιδιωτικής χρήσης και ταξί.

Η δεύτερη κατηγορία μέτρων είναι υποχρεωτικής χρήσης και περιλαμβάνει περιορισμούς στις μετακινήσεις μέσων μεταφοράς, ιδίως μέσω:

• της μείωσης των ανώτατων ορίων ταχύτητας
• περιορισμούς κυκλοφορίας οχημάτων εντός συγκεκριμένων περιοχών και περιοδική κυκλοφορία αναλόγως του αριθμού κυκλοφορία τους
• περιορισμό της συχνότητας των δρομολογίων ή των στάσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς
• απαγόρευση κίνησης σκαφών αναψυχής και ιδιωτικών αεροσκαφών
• ακύρωση πτήσεων και δρομολογίων πλοίων χωρίς κάποια ελάχιστη πληρότητα
• υποχρεωτική από κοινού μετακίνηση συγκεκριμένου αριθμού επιβατών με οχήματα ιδιωτική χρήσης.

Περιλαμβάνει, επίσης, μέτρα περιορισμού κατανάλωσης ενέργειας, κυρίως μέσω ορίων του χρόνου λειτουργίας των κεντρικών θερμάνσεων, ψύξης ή συστημάτων ψύξης μέσω του περιορισμού του χρόνου λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων και του δημοσίου φωτισμού και περιορισμού λειτουργίας ενεργοβόρων βιομηχανικών μονάδων.

Ακολουθούν μέτρα περιορισμού του εφοδιασμού καταναλωτών, με την εφαρμογή ανώτατων ορίων προμήθειας και τη χρήση κατάλληλου δελτίου, και τέλος η Επιτροπή Διαχείρισης Σοβαρών Διαταραχών Εφοδιασμού εισηγείται στον αρμόδιο υπουργό Ενέργειας παρεμβάσεις στον τομέα της προσφοράς, δηλαδή στα αποθέματα. Με απόφαση του αρμόδιου υπουργού καθορίζονται οι τρόποι διάθεσης των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης. 

Σε αυτή την περίπτωση, ορίζεται ανώτατο οριο και για τον εφοδιασμό των πρατηρίων, και μπορεί να ληφθούν μέτρα υποχρεωτικής παραγωγής συγκεκριμένων προϊόντων από τα διυλιστήρια.

Στην περίπτωση χρήσης των αποθεμάτων έκτακτης ανάγκης, δίνεται προτεραιότητα σε νοσοκομεία, σχολεία, αστυνομία και στρατό, επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και κατηγορίες καταναλωτών ή γεωγραφικές περιοχές με ιδιαίτερες ανάγκες.



Απο: Καθημερινή








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους