Κυριακή 15 Μαρτίου 2020

Απελπισία και καταστροφή για τους πληττόμενους της ΛΑΡΚΟ

Η τροπολογία εκκαθάρισης καταδικάζει τους δυτικομακεδόνες συνεργάτες της, να χάσουν 6 εκατομμύρια ευρώ – Τελεσίγραφο από τον Εκκαθαριστή σε χθεσινή συνάντηση.

Σε κατάσταση απελπισίας βρίσκονται οι Δυτικομακεδόνες μεταφορείς και υπεργολάβοι της ΛΑΡΚΟ, οι οποίοι βλέπουν πως δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια αντίδρασης και οδεύουν προς την καταστροφή, την ώρα που στη ΛΑΡΚΟ προχωρά η διαδικασία εκκαθάρισης.
Αίτια είναι, η μη πρόβλεψη της εξόφλησης των οφειλών στους μεταφορείς, από την τροπολογία του ΥΠΕΝ για την εκκαθάριση της προβληματικής εταιρίας. 
 
 
 
 
 
 
 
Οι οφειλές αυτές που φτάνουν στο ύψος των 6 εκατομμυρίων ευρώ, δεν προβλέφθηκαν από την Κυβέρνηση η οποία εμμέσως πλην σαφώς, είχε διαμηνύσει εν ψυχρώ στους εν λόγω επιχειρηματίες, πως θα χάσουν τα λεφτά τους.
 
 
 
 
 
 Η επιβεβαίωση ήρθε χθες Τρίτη, κατά τη διάρκεια συνάντησης στα Μεταλλεία της ΛΑΡΚΟ στην Καστοριά, των εργολάβων με τον ειδικό εκκαθαριστή που ορίστηκε από την Κυβέρνηση. Ο εκκαθαριστής έκανε σαφές πως σύμφωνα και με το περιεχόμενο της τροπολογίας οι εργολάβοι θα χάσουν όλες τις απαιτήσεις τους, και παράλληλα τους πρότεινε να συνεχίσουν να δουλεύουν ώστε να μη σταματήσει η εξόρυξη, με καλύτερους όμως όρους ως κίνητρο. Οι εργολάβοι και μεταφορείς, εμμένουν στην ομόφωνη απόφαση τους, πως δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούν να χαθούν τα λεφτά τους, και αρνήθηκαν να συνεχίσουν να εργάζονται για τη ΛΑΡΚΟ αν δεν πληρωθούν οι παλιές οφειλές.
 
Το πρόβλημα για τους μεταφορείς και τους εργολάβους είναι τεράστιο και εντείνεται όλο και περισσότερο, καθώς το Δημόσιο κάνει αναγκαστικές εισπράξεις για τις δικές τους οφειλές (σε ΦΠΑ κλπ), οι πρατηριούχοι καυσίμων που τους πιστώνουν έχουν γονατίσει στην κυριολεξία, ενώ έχουν αρχίσει να «σκάνε» και οι επιταγές τους αυτό το διάστημα. Στο ήδη μεγάλο πρόβλημα, προστίθεται και η διακοπή στις μεταφορές λιγνίτη στον ΑΗΣ Μελίτης, λόγω της απουσίας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο Σταθμό με διαχρονική ευθύνη του Υπουργείου Ενέργειας. Συνέπεια όλων των παραπάνω, είναι να είναι τελείως ανενεργοί και με μηδενικά εισοδήματα περίπου 120 εργαζόμενοι στις μεταφορές από την περιοχή των Σερβίων, με αποτέλεσμα η ευαίσθητη κοινωνία των Σερβίων να γονατίζει οικονομικά και αυτή.
 
Το θέμα είναι αδιέξοδο και για τη ΛΑΡΚΟ, καθώς με τη λύση που προτάθηκε, είναι απαραίτητη η συνέχιση της λειτουργίας των μεταλλείων, αλλά λειτουργία χωρίς μεταφορείς δεν μπορεί να υπάρξει. Με δεδομένη την αποχή των υφιστάμενων μεταφορέων, άνθρωποι που γνωρίζουν καλά το ζήτημα μας λένε πως είναι απίθανο να βρεθούν άλλοι μεταφορείς που να μπορούν να εκτελέσουν το συγκεκριμένο μεταφορικό έργο.
 
Οι 240 πληττόμενοι εργαζόμενοι (120 στα Σέρβια και περίπου άλλοι τόσο στην Καστοριά) και οι εργολάβοι έχουν ήδη αποφασίσει συνέχιση και εντατικοποίηση των κινητοποιήσεων τους, τις οποίες θα ανακοινώσουν τις επόμενες ημέρες. Βασικό αίτημα είναι πρακτικά, να τους επιτραπεί από την Κυβέρνηση να διεκδικήσουν τις τεράστιες οφειλές. Να σημειωθεί ότι οι κοινωνικές προεκτάσεις του προβλήματος είναι σημαντικότατες, καθώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μεμονωμένων ιδιοκτητών φορτηγών που έχουν να παίρνουν χιλιάδες ευρώ, αλλά το κράτος, οι τράπεζες και οι προμηθευτές απειλούν να τους κατασχέσουν τα εισοδήματα, τα ακίνητα και τα ίδια τους τα φορτηγά, δημιουργώντας ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα στις οικογένειες τους.
 
 

Aπο: e-ptolemeos.gr

 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΛΑΡΚΙΚΑ ΝΕΑ - Οι ειδήσεις σε τίτλους