Στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων που έχει ανακοινώσει η
κυβέρνηση, περιλαμβάνονται κάποιες από τις προβληματικές ΔΕΚΟ, αλλά όχι
όλες. Η ιδιωτικοποίησή τους φαντάζει ως μία πιθανή λύση εξυγίανσής τους.
Ωστόσο, το εγχείρημα αυτό δεν είναι εύκολο και σίγουρα δεν είναι
ολοκληρωμένο. Δεν είναι τυχαίο ότι η τρόικα τις
δύο τελευταίες φορές που έχει επισκεφτεί την Ελλάδα, έχει ζητήσει την είσοδο ιδιωτών στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ, που είναι και οι πλέον προβληματικές.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση δεν έχει εντάξει στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων κάποια από αυτές τις δημόσιες επιχειρήσεις (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) και έχει αρκεστεί στο να δεσμευτεί ότι θα εξετάσει τη μερική είσοδο των ιδιωτών σε «μη στρατηγικές διαδικασίες». Για παράδειγμα στη διαδικασία ελέγχου και είσπραξης των εισιτηρίων. Πέραν αυτού, προς αποκρατικοποίηση οδεύει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ποσοστό 100%, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ, πρώην ΕΒΟ - ΠΥΡΚΑΛ) επίσης σε ποσοστό 100%, ενώ προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ (55,2%), η πώληση του 100% του ΟΔΙΕ και του 72,6% της ΕΛΒΟ.
Με εξαίρεση τον ΟΔΙΕ, που υπάρχει το έμπρακτο ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας του κλάδου PMU, κατά τα υπόλοιπα δεν φαίνεται να είναι εύκολη η αποκρατικοποίηση των άλλων ΔΕΚΟ. Τα οικονομικά προβλήματα των επιχειρήσεων είναι μεγάλα, και δύσκολα κάποιος ιδιώτης επενδυτής θα έρθει να αναλάβει τη «διάσωσή» τους. Είναι ενδεικτικό ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν τον Μάρτιο του 2011 να έχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησής της.
Στο τέλος του πρώτου τριμήνου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε έλλειμμα 17,1 εκατ. ευρώ και μέχρι και σήμερα θεωρείται σχεδόν απίθανο να προκύψει κάποιος ενδιαφερόμενος. Για τα ΕΑΣ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει την πώλησή τους κατά τους επόμενους μήνες. Παρά τα οικονομικά προβλήματα της επιχείρησης, το πλεονέκτημά της είναι η μεγάλη ακίνητη περιουσία που διαθέτει.
Απο:kathimerini
δύο τελευταίες φορές που έχει επισκεφτεί την Ελλάδα, έχει ζητήσει την είσοδο ιδιωτών στις συγκοινωνιακές ΔΕΚΟ, που είναι και οι πλέον προβληματικές.
Από την πλευρά της η κυβέρνηση δεν έχει εντάξει στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων κάποια από αυτές τις δημόσιες επιχειρήσεις (ΟΑΣΑ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ) και έχει αρκεστεί στο να δεσμευτεί ότι θα εξετάσει τη μερική είσοδο των ιδιωτών σε «μη στρατηγικές διαδικασίες». Για παράδειγμα στη διαδικασία ελέγχου και είσπραξης των εισιτηρίων. Πέραν αυτού, προς αποκρατικοποίηση οδεύει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ποσοστό 100%, τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ, πρώην ΕΒΟ - ΠΥΡΚΑΛ) επίσης σε ποσοστό 100%, ενώ προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ΛΑΡΚΟ (55,2%), η πώληση του 100% του ΟΔΙΕ και του 72,6% της ΕΛΒΟ.
Με εξαίρεση τον ΟΔΙΕ, που υπάρχει το έμπρακτο ενδιαφέρον της γαλλικής εταιρείας του κλάδου PMU, κατά τα υπόλοιπα δεν φαίνεται να είναι εύκολη η αποκρατικοποίηση των άλλων ΔΕΚΟ. Τα οικονομικά προβλήματα των επιχειρήσεων είναι μεγάλα, και δύσκολα κάποιος ιδιώτης επενδυτής θα έρθει να αναλάβει τη «διάσωσή» τους. Είναι ενδεικτικό ότι ο αρχικός σχεδιασμός για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν τον Μάρτιο του 2011 να έχει ισοσκελισμένο προϋπολογισμό, ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία αποκρατικοποίησής της.
Στο τέλος του πρώτου τριμήνου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε έλλειμμα 17,1 εκατ. ευρώ και μέχρι και σήμερα θεωρείται σχεδόν απίθανο να προκύψει κάποιος ενδιαφερόμενος. Για τα ΕΑΣ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει την πώλησή τους κατά τους επόμενους μήνες. Παρά τα οικονομικά προβλήματα της επιχείρησης, το πλεονέκτημά της είναι η μεγάλη ακίνητη περιουσία που διαθέτει.
Απο:kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου